Αν όλα κυλήσουν ομαλά, οι ημερομηνίες αυτές φαίνονται να έχουν «κλειδώσει», δεδομένου ότι οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν παραδοσιακά τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου και διαρκούν μέχρι την τελευταία εργάσιμη του Φεβρουαρίου.
Η αγορά έχει εναποθέσει σε μεγάλο βαθμό τις στην περίοδο των εκπτώσεων, δεδομένου ότι το λιανεμπόριο έχει υποστεί μεγάλο πλήγμα από το lockdown και όλα τα συναφή μέτρα κατά του κορονοϊού, με τα έσοδα των εμπορικών επιχειρήσεων να έχουν υποστεί καθίζηση το τελευταίο διάστημα, ακόμη και παρά την δυνατότητα των αγορών μέσω click away που ίσχυσε για την τόνωση της χριστουγεννιάτικης αγοράς.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας Κωνσταντίνο Ζαφειρόπουλο, οι χειμερινές εκπτώσεις, αν γίνουν με πιο ανοικτές συνθήκες, θα οδηγήσουν σε ένα ριμπάουντ της αγοράς.
Πολλοί έμποροι πιστεύουν ότι, λόγω των απαγορευτικών συνθηκών που επικρατούσαν στις γιορτές των Χριστουγέννων, αυτή τη στιγμή έχει συσσωρευθεί ένα μεγάλο δυναμικό, που περιμένει να εκτονωθεί στις χειμερινές εκπτώσεις.
«Αν η κυβέρνηση επιτρέψει την λειτουργία της αγοράς με πιο χαλαρούς όρους, σύμφωνα και με τις επιδημιολογικές συνθήκες που θα επικρατούν, τότε οι έμποροι περιμένουν ένα καταναλωτικό ξέσπασμα. Αν όμως δεν μας αφήσουν, τότε το εμπόριο της Πάτρας θα βυθιστεί, γιατί όλα τα καταστήματα αυτή τη στιγμή είναι φουλαρισμένα με απούλητο εμπόρευμα και με μεγάλα ταμειακά ανοίγματα σε προμηθευτές. Μιλάμε για τον κίνδυνο απόλυτης οικονομικής καταστροφής για πολλούς», είπε ο πρόεδρος του ΕΕΣΠ Κωνσταντίνος Ζαφειρόπουλος.
ΧΩΡΙΣ ΒΟΛΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Ετσι, από τα μέσα του ερχόμενου μήνα και ενώ οι χειμερινές εκπτώσεις θα έχουν ξεκινήσει, το click away θα μπορεί να μετεξελιχθεί σε click in shop, τη νέα μέθοδο αγορών που θα σηματοδοτήσει την ελεγχόμενη επιστροφή των καταναλωτών στα καταστήματα.
Η καθιέρωση του click in shop θα εξαρτηθεί σε κάθε περίπτωση από την επιδημιολογική εικόνα της χώρας μετά τις γιορτές και στην ουσία θα επιτρέπει τη φυσική παρουσία των καταναλωτών μέσα στα καταστήματα, κατόπιν ραντεβού.
«Δεν υπάρχει λόγος να μην το κάνουμε. Αλλωστε, αυτό ήταν που ζητούσαμε και τα Χριστούγεννα, να μας επιτρέπει να δουλέψουμε έστω με έναν πελάτη» πρόσθεσε ο κ. Ζαφειρόπουλος.
Πρακτικά, ο καταναλωτής θα στέλνει μήνυμα από το οποίο θα καθορίζεται η ώρα της επίσκεψης στο κατάστημα της επιλογής του. Πλέον θα μπορεί να μπει μέσα στο κατάστημα, να δει και να δοκιμάσει το προϊόν που επιθυμεί να αγοράσει, να το πληρώσει και να φύγει.
Η νέα πρακτική θα τεθεί σε ισχύ με όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει για τα μικρά συνοικιακά καταστήματα ότι θα επιτρέπεται η φυσική παρουσία μόνο ενός πελάτη κάθε φορά. Αντίστοιχα, σε ένα κατάστημα 100 τ.μ. θα επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα έως και τέσσερις πελάτες.
Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη προϋπόθεση- με βάση τα σημερινά πάντα δεδομένα- θα είναι η αποστολή μηνύματος στο 13033 για «μετακίνηση 2» με στόχο την πραγματοποίηση αγορών.
Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News