Πάτρα: Αρχισαν οι εκπτώσεις αλλά με τα μαγαζιά κλειστά

Ξεκίνησαν χθες οι χειμερινές εκπτώσεις, αλλά με κλειστά τα φυσικά καταστήματα του λιανεμπορίου ακόμα και μέσω click away, καθώς η καραντίνα λόγω κορονοϊού έχει πάρει παράταση τουλάχιστον έως τις 18 Ιανουαρίου.

Ετσι, οι μόνες αγορές με προσφορές χειμερινών εκπτώσεων, μπορούν να γίνουν αποκλειστικά μέσα από τα e-shop των επιχειρήσεων ή από τις σελίδες τους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η παράταση των αυστηρών μέτρων και της αναστολής του click away στο λιανεμπόριο για τουλάχιστον μία εβδομάδα ακόμα και κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων, προκαλεί την αντίδραση του εμπορικού κόσμου, που μετά την απώλεια του χριστουγεννιάτικου τζίρου, τώρα «χάνει» και τον τζίρο των εκπτώσεων.

Η αγορά βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη με το χειρότερο σενάριο, που μέχρι πριν από μερικές μέρες φάνταζε ως καταστροφικό, τόνισε στην «Π» ο Γιώργος Βαγενάς, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας & Ιθάκης. Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν με τα καταστήματα εντελώς κλειστά, με μεγάλο όγκο εμπορευμάτων αδιάθετο στα ράφια και μοναδικό τρόπο αγορών τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Αν και οι έμποροι δεν είχαν μεγάλες προσδοκίες από το click away που λειτούργησε μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, εκτιμούσαν ότι μετά και την περίοδο προσαρμογής των εορτών και τη μικρή «ανάσα» που έδωσε στα μηδενικά έως τότε έσοδα τους, θα μπορούσε και στις εκπτώσεις να έχει αντίστοιχα αποτελέσματα.

Θεωρούσαν παράλληλα ότι θα αποτελέσει ένα μεταβατικό στάδιο ώστε σε επόμενη φάση να επιτραπεί και η είσοδος των καταναλωτών στα καταστήματα για αγορές με προγραμματισμένα ραντεβού και με περιορισμένο αριθμό ατόμων. Πλέον όλα μετατίθενται αργότερα, με τους εμπόρους να βρίσκονται σε απόγνωση.

Την ίδια ώρα τα στοιχεία, δείχνουν ότι μόνο το 10% των εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει έστω ένα υποτυπώδες e-shop για να κάνει ηλεκτρονικές πωλήσεις, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να «αποκλείονται» οι περισσότεροι έμποροι από τις φετινές εκπτώσεις.

Αντίθετα οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα και κυρίως οι μεγάλες αλυσίδες, έχουν ξεκινήσει από την περασμένη εβδομάδα τις προσφορές στα προϊόντα τους με εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 60%.

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
spapandreou@pelop.gr