Πάτρα: Βαίνουν προς νομιμοποίηση τα κτίσματα της Μαρίνας – Έγινε το μεγάλο βήμα για την αδειοδότηση
Ολα τα μαγαζιά μπροστά από τη Μαρίνα πληρούν τις προϋποθέσεις, βρίσκονται στον φάκελο και αναμένουν έγκριση νομιμοποίησης από τον υπουργό
Η σημαντικότερη ίσως εξέλιξη για την αναπτυξιακή προοπτική της Μαρίνας της Πάτρας σημειώθηκε πριν μερικές ημέρες, όταν ο Δήμος Πατρέων κατέθεσε στο υπουργείο Οικονομικών τον πλήρη φάκελο για τη χωροθέτηση των εγκαταστάσεων. Αυτή η διαδικασία αποτελεί προϋπόθεση για τη νομιμοποίηση καταστημάτων/εγκαταστάσεων ώστε στη συνέχεια να αδειοδοτηθεί ως κανονική μαρίνα σκαφών καθώς σήμερα «φαίνεται» ως απλό τμήμα αιγιαλού!
Το 2012, όταν και παραχωρήθηκε η έκταση στον Δήμο Πατρέων, αποχαρακτηρίστηκε η περιοχή που έως τότε λειτουργούσε ως τμήμα του λιμανιού εξυπηρετώντας τον ελλιμενισμό σκαφών μικτής χρήσης. Οι εγκαταστάσεις δεν είχαν χωροθετηθεί, ούτε είχαν λάβει άδεια λειτουργίας τουριστικού λιμένα, δηλαδή Μαρίνας. Κατά συνέπεια, εγκαταστάσεις και κτίρια «εμφανίστηκαν» εντός της ζώνης του αιγιαλού. Ετσι, αναδείχθηκαν ζητήματα σχετικά με τη νομιμότητα όλων των εγκαταστάσεων που είχαν κατασκευαστεί από το Λιμενικό Ταμείο Πατρών και τον ΟΛΠΑ αργότερα.
Το 2018 έγινε μια νομοθετική ρύθμιση που καθόριζε τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία για τη νομιμοποίηση των εγκαταστάσεων από τον Δήμο Πατρέων, με την προθεσμία για την κατάθεση φακέλου να λήγει στις 17 Ιουλίου 2023. Παράλληλα, με την κατάθεση του φακέλου αναστέλλονται οι διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί.
Ολο αυτό το διάστημα, ο Δήμος έχει ξεκινήσει παράλληλη διαδικασία χωροθέτησης Μαρίνας και έχει μελέτη του Master Plan που θα υποβληθεί προς έγκριση στο υπουργείο Τουρισμού. Προϋπόθεση, όμως, γι΄ αυτό το σκέλος αποτελεί η νομιμότητα των κατασκευών που διατηρούνται στο Master Plan.
Στον φάκελο που υπέβαλε ο Δήμος για τη νομιμοποίηση, περιλαμβάνονται 18 κτίρια και κατασκευές αλλά και οι λιμενικές εγκαταστάσεις. Ολα τα καταστήματα εστίασης της Μαρίνας μπορούν να νομιμοποιηθούν εκτός από ένα που βρίσκεται εντός οριοθέτησης του χειμάρρου Μειλίχου. Εκτός βρίσκονται και τα κτίρια στα Καρνάγια και του ΟΠΑΘΑ επειδή δεν έχουν κατασκευαστεί με στατικές μελέτες. Τα υπόλοιπα καταστήματα και εγκαταστάσεις πληρούν τις προϋποθέσεις και βρίσκονται εντός φακέλου.
Τέλος, αφού εγκριθεί η χωροθέτηση και γίνει η νομιμοποίηση από τον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη, τότε θα μπορέσουν να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την έκδοση άδειας λειτουργίας μαρίνας σκαφών. Το πιο σύνθετο σκέλος της διαδικασίας, πάντως, ολοκληρώθηκε!
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα: Καμία προσφορά στη δημοπράτηση για την ανακατασκευή της Μαρίνας
Μαρίνα Πάτρας: Ιδεοληψία, κρατισμός και αναίτιες καθυστερήσεις
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News