Πάτρα – Υπογειοποίηση τρένου: Ξεκινούν οι εργασίες δια στόματος Καραμανλή – Το τελικό σχέδιο ΒΙΝΤΕΟ
Τι απάντησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε επίκαιρη ερώτηση της Χριστίνας Αλεξοπούλου, βουλευτή Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας.
Έως τα τέλη του 2023, αρχές του 2024 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής υπογειοποίησης του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου – Πάτρας. Αυτό σημείωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Χριστίνας Αλεξοπούλου.
Όπως σημείωσε η κυρία Αλεξοπούλου στην ερώτησή της, οι πολίτες της Αχαΐας εδώ και χρόνια γίνονται δέκτες υποσχέσεων για έργα που θα αλλάξουν την καθημερινότητά τους και την τοπική οικονομία, όμως δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια ελάχιστες υλοποιήθηκαν με αποτέλεσμα τόσο η Πάτρα όσο και γενικότερα η Αχαΐα, η μεγαλύτερη πύλη εισόδου της χώρας στη Δύση, να βρίσκεται στο περιθώριο. Αυτό όπως είπε η κυρία Αλεξοπούλου, άλλαξε με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και με την θητεία του Κώστα Καραμανλή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ήδη, σημείωσε συνεχίζοντας η κ. Αλεξοπούλου η μεγαλύτερη απαίτηση της περιοχής, η Πατρών – Πύργου, ξεκίνησε και από μακέτες που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια, τώρα βλέπουμε εργοτάξια και εργασίες να προηγούνται του αρχικού χρονοδιαγράμματος. Από τα κορυφαία έργα ανάπτυξης αποτελεί και η έλευση του τρένου και η υπογειοποίηση τμήματός του. Η κ. Αλεξοπούλου αναφέρθηκε στις μέχρι τώρα εργασίες και δράσεις και ρώτησε τον κ. Καραμανλή ποιος είναι ο σχεδιασμός του υπουργείου για την υπογειοποίηση του τμήματος αλλά και ποιο το χρονοδιάγραμμα και η χρηματοδότηση του έργου.
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΣΤΟΝ ΠΥΚΝΟ ΑΣΤΙΚΟ ΙΣΤΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Λαμβάνοντας τον λόγο ο Κώστας Καραμανλής σημείωσε πως εδώ και αρκετό καιρό υπάρχει το αίτημα της κοινωνίας της Πάτρας, ένα σοβαρό ζήτημα, πώς δηλαδή θα υπογειοποιήσουμε το τρένο και πώς θα ενωθεί με το λιμάνι. “Η πόλη είναι χωρισμένη στα 2 εδώ και χρόνια” είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: “Υπήρξαν αρκετές προτάσεις που όμως δεν ήταν υλοποιήσιμες για έναν απλό λόγο: πού θα βρισκόντουσαν τα χρήματα, πώς θα χρηματοδοτήσουμε το έργο; Επομένως οι λύσεις και οι προτάσεις του παρελθόντος, και όλες οι λύσεις ακόμα και από τοπικούς φορείς, ήταν λύσεις εκτός κάθε λογικής καθώς δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και επομένως δεν θα κατασκευαζόντουσαν ποτέ”.
Συνεχίζοντας ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως μετά από μελέτη διαπιστώθηκε πως μπορεί να γίνει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ με την μέθοδο cut and cover, ενώ αν λάβει κανείς και τα επιπλέον σχεδόν 2 χλμ τα οποία θα είναι ράμπες ανόδου και καθόδου, επομένως μιλάμε για 6 από τα 8 χιλιόμετρα να είναι υπογειοποιημένα.
Παράλληλα ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως τα επιφανειακά τμήματα θα είναι 3,8 χλμ, ενώ θα διατηρηθούν οι 8 υφιστάμενες στάσεις από τις οποίες οι 6 θα γίνουν υπόγειες με πρόθεση να υπάρξει και μια νέα επιπλέον στάση στο λιμάνι.
Ο υπουργός τόνισε πως ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας, ενώ δημιουργούνται νέες διαβάσεις με 10 πεζογέφυρες και θα καταργηθούν οι υφιστάμενες επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις. Ετσι εκπονείται ένα έργο ρεαλιστικό, απελευθερώνεται το κέντρο της πόλης, που μέχρι τώρα είναι κομμένη στα 2 και πλέον αποκτά μέτωπο στην θάλασσα. “Πετυχαίνουμε την βέλτιστη καλύτερη τεχνική λύση” τόνισε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως έτσι διατηρείται η λειτουργία του προαστιακού και ελαχιστοποιείται η οπτική και ηχητική όχληση, ενισχύοντας την ασφάλεια πεζόν και οδηγών.
ΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα ο κ. Καραμανλής τόνισε πως η δημοπράτηση έγινε μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου στις 2 Δεκεμβρίου του 2021, η δεύτερη φάση της που ξεκίνησε στις 10 Ιουλίου του 22 σχεδόν ολοκληρώνεται, ενώ η ανάθεση σύμβασης αναμένεται να γίνει μέσα στο 2023, με στόχο έως το καλοκαίρι.
Όπως τόνισε πως η έναρξη των εργασιών κατασκευής ετιμάται πως θα γίνει το αργότερο ως το τέλος του 2023, αρχές του 2024.
Η χρηματοδότηση του έργου προγραμματίζεται να γίνει από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη». Ο κ. Υπουργός τόνισε ότι η Κυβέρνηση έχει δώσει λύσεις στα χρόνια προβλήματα που παρουσίαζαν τα έργα στην Αχαΐα. Οι πολίτες έχουν καταλάβει ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις έχουν γίνει μετεκλογικές πράξεις.
«Το γνωρίζετε καλά εσείς, που με τόση επιμέλεια παρακολουθείτε τα ζητήματα της Αχαΐας», σημείωσε ο κ. Υπουργός απευθυνόμενος στην κα Αλεξοπούλου.
Η Αχαιή Βουλευτής ευχαρίστησε στη δευτερολογία της τον κ. Υπουργό για το συνεχές ενδιαφέρον του για την υλοποίηση των έργων στην Αχαΐα. Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αποδείξει τί σημαίνει Αχαΐα για την Κυβέρνηση. Ο νομός αξίζει το καλύτερο και η Κυβέρνηση, τέσσερα χρόνια τώρα, έχει δείξει ότι το αφουγκράζεται αυτό, κάνοντας πράξη έργα που της είχαν στερήσει για δεκαετίες. Δεσμεύεται για ακόμη περισσότερα, για να γίνει πραγματικότητα η Αχαΐα του 2030. Αλλάζουμε την Αχαΐα με έργα!
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News