Πατρών-Πύργου: Αγκάθι οι κάθετες συνδέσεις

Ζάκυνθος και Κεφαλονιά ζητούν γρήγορη σύνδεση με το λιμάνι. Από το λιμάνι της Κυλλήνης διακινούνται περισσότεροι από 1,6 εκατ. επιβάτες και πάνω από 500.000 οχήματα ετησίως

Πατρών-Πύργου: Αγκάθι οι κάθετες συνδέσεις

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος παραδόθηκε στην κυκλοφορία, στο μεγαλύτερο τμήμα του, και λύνει ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας και συνδεσιμότητας στη Δυτική Ελλάδα.

Ωστόσο, καθώς οι οδηγοί μπαίνουν όλο και πιο συχνά στον νέο οδικό άξονα, διαπιστώνουν κενά που υπάρχουν ακόμα σε κάθετες συνδέσεις κόμβων, που δεν περιλαμβάνονταν στη βασική εργολαβία.

Το ζήτημα αφορά κυρίως τις διασυνδέσεις με τη ΒΙΠΕ Πατρών, τα αεροδρόμια Αράξου και Ανδραβίδας, αλλά και τις παραλιακές τουριστικές περιοχές.

Προχθές η «Π» έλαβε μια επιστολή από συναδέλφους της Κεφαλονιάς: «Παρακαλούμε για τη βοήθειά σας, προκειμένου να έχουμε μια σαφή εικόνα, πως θα συνδεθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου με το λιμάνι της Κυλλήνης. Σε αυτή τη φάση γίνεται παράκαμψη στη Βάρδα και από εκεί Κυλλήνη.

Οταν ολοκληρωθεί το έργο, πώς θα συνδεθεί με το λιμάνι της Κυλλήνης; Επίσης, έχουμε καταγγελίες από ταξιδιώτες προς Κεφαλονιά και Ζάκυνθο. Οτι δεν υπάρχει σήμανση στη Βάρδα για Κυλλήνη και αρκετοί συνεχίζουν και βγαίνουν στο πουθενά».

Ο κόμβος Ανδραβίδας-Κυλλήνης δόθηκε στην κυκλοφορία χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η απαραίτητη οδική σύνδεση που θα εξυπηρετεί το μεγαλύτερο τουριστικό λιμάνι της περιοχής και το οποίο καλύπτει τη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά.

Το αποτέλεσμα είναι η σύγχυση και η ταλαιπωρία των οδηγών, κυρίως επισκεπτών που κατευθύνονται προς το λιμάνι της Κυλλήνης, ή και αντίστροφα, εν μέσω της θερινής περιόδου, όπου η κίνηση είναι πολύ μεγάλη.

Τα ΙΧ οχήματα που επιλέγουν να εξέλθουν από τον εν λόγω κόμβο για την Κυλλήνη, οδηγούνται μέσω του χωριού Αγίου Γεωργίου, σε έναν επαρχιακό και επικίνδυνο δρόμο που παραμένει σε μεγάλο μέρος του, ακατάλληλος και χωρίς επαρκή σήμανση για την αυξημένη κυκλοφορία.

Από τη συνολική απόσταση των περίπου 6-7 χιλιομέτρων μέχρι τη διασταύρωση των Λεχαινών, μόλις το πρώτο χιλιόμετρο έχει διαμορφωθεί επαρκώς αυτή τη στιγμή. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, όπως αναφέρει στην «Π» ο δήμαρχος Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννης Λέντζας, βρίσκεται υπό κατασκευή.

Ας μην ξεχνάμε πως από το λιμάνι της Κυλλήνης διακινούνται προς Ζάκυνθο και Κεφαλονιά, περισσότεροι από 1,6 εκατ. επιβάτες και πάνω από 500.000 οχήματα ετησίως.

Σύμφωνα με ενημέρωση της «Π», από την Ολυμπία Οδό, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου κατόπιν εντολής του υπουργείου Υποδομών, σε εξέλιξη βρίσκονται σήμερα εργασίες συνολικού μήκους 6 χιλιομέτρων. Τα 3,5 χλμ. αφορούν πλήρη ανακατασκευή και διαπλάτυνση του δρόμου, ενώ τα υπόλοιπα 2,5–3 χλμ. αφορούν βελτιωτικές παρεμβάσεις στην υπάρχουσα χάραξη.

Ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου έχει τεθεί το τέλος Οκτωβρίου, με στόχο η περιοχή να αποκτήσει ασφαλή και λειτουργική σύνδεση με το λιμάνι της Κυλλήνης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο έργο εντάσσεται στην πρόσθετη εργολαβία των 72 εκατ. ευρώ, που έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός για τη δημιουργία και βελτίωση των συνδετήριων κόμβων του αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος.

Μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, ο Δήμος Ανδραβίδας – Κυλλήνης προτείνει στους οδηγούς των ΙΧ που κατευθύνονται στο λιμάνι Κυλλήνης, να χρησιμοποιούν τον κόμβο Βάρδας και να συνεχίζουν μέσω της παλαιάς εθνικής οδού μέχρι τη διασταύρωση των Λεχαινών και από εκεί να πηγαίνουν στον προορισμό τους.

Το περιστατικό αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τη δυσκολία στην εφαρμογή οδικών σχεδιασμών χωρίς την ολοκλήρωση κρίσιμων οδικών τμημάτων, ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης ζήτησης, όπως η θερινή τουριστική σεζόν.

Η τοπική κοινωνία και οι επισκέπτες αναμένουν πλέον την άμεση ολοκλήρωση των έργων και τη λειτουργική σύνδεση του νέου αυτοκινητόδρομου με το σημαντικό λιμάνι της Κυλλήνης, που εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες επιβάτες με προορισμό τα Ιόνια νησιά, καθώς και τις άλλες οδικές διασυνδέσεις, όπως της ΒΙΠΕ Πατρών και του αεροδρομίου Αράξου.