«Ποδαρικό» με χιλιάδες διελεύσεις στην Πατρών – Πύργου, πόσα οχήματα πέρασαν

Άνετο και ασφαλές ταξίδι στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο της Πατρών – Πύργου. Ταχιάος: Η επέκταση προς Τσακώνα έρχεται.

«Ποδαρικό» με χιλιάδες διελεύσεις στην Πατρών - Πύργου, πόσα οχήματα πέρασαν

Υψηλά επίπεδα κυκλοφορίας εμφανίζει ήδη από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου, αφού μόνο από τα διόδια Πύργου πέρασαν πάνω από 20.000 οχήματα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των σταθμών διοδίων του Πύργου και της Αμαλιάδας, την πρώτη μέρα λειτουργίας πέρασαν 5.000 οχήματα, ενώ το σαββατοκύριακο η ημερήσια κίνηση αυξήθηκε στα 6.500 οχήματα.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των στελεχών της Ολυμπίας Οδού, ανάλογος ήταν και ο αριθμός των οχημάτων στην Αχαΐα, όπου προς το παρόν δεν λειτουργούν τα διόδια, κάτι που ανεβάζει τη γενική εκτίμηση στα 40.000 αυτοκίνητα μέσα σε μόλις τρεις ημέρες.

Οπως δήλωσε στην ΕΡΤ Πύργου ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας «Ολυμπία Οδός Λειτουργία ΑΕ» Κώστας Παπανδρέου, οι πολίτες έχουν αντιληφθεί τα ισχυρά πλεονεκτήματα που παρέχει ο νέος αυτοκινητόδρομος.

Στη νέα Πατρών-Πύργου λειτουργεί από την πρώτη μέρα η καινοτομία των αυτοματοποιημένων διοδίων, χάρη στην οποία οι οδηγοί εξοικονομούν χρόνο και ταξιδεύουν με άνεση.

«Οι πολίτες και γενικά οι χρήστες νομίζω ότι είναι αρκετά εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής των διοδίων, γιατί έχουμε κάνει αξιόλογη δουλειά και στα υπόλοιπα τμήματα της Ολυμπίας Οδού, που αξιοποιούμε εδώ και χρόνια. Οι χρήστες μπορούν να αξιοποιήσουν το Olympia pass και να περάσουν από τις ειδικές λωρίδες, ενώ ένα 50% των χρηστών χρησιμοποίει τον πομποδέκτη, ο οποίος είναι ηλεκτρονικός. Με αυτόν τον πομποδέκτη μπορεί να περάσει και από άλλα διόδια και από άλλους αυτοκινητοδρόμους», πρόσθεσε ο κ. Παπανδρέου.

Από την πλευρά του ο υπεύθυνος διοδίων της Ολυμπίας Οδού, Μιχάλης Κωνσταντινίδης δήλωσε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την κίνηση του πρώτου τριημέρου, από την έναρξη λειτουργίας του δρόμου.

«Σύμφωνα με τις προβλέψεις των συγκοινωνιολογικών μοντέλων, έχει ένα συν πλην ποσοστό επί τοις εκατό, ανάλογα τις μέρες και τις ώρες, αλλά είναι μέσα στα αναμενόμενα πλαίσια. Η καινοτομία των αυτόματων διοδίων δεν είναι εντελώς καινούργια. Υπάρχει στην Ολυμπία οδό εδώ και καιρό σε όλους τους σταθμούς διοδίων. Ο συγκεκριμένος σταθμός διοδίων είναι ο πρώτος που λειτουργεί πλήρως με αυτοματοποίηση. Υπάρχουν τα αυτόματα μηχανήματα πληρωμής, τα οποία δέχονται και κέρματα και χαρτονομίσματα και δίνουν ρέστα, ενώ δέχονται και τραπεζικές κάρτες, ανέπαφα, πάρα μα πάρα πολύ εύκολα. Και φυσικά υπάρχουν οι ηλεκτρονικές λωρίδες που περνούν οι συνδρομητές, με πομποδέκτη, είτε της Ολυμπίας οδού, είτε κάποιου άλλου αυτοκινητοδρόμου».
Την ικανοποίησή τους εξέφρασαν και οι οδηγοί, τονίζοντας ότι πλέον ταξιδεύουν άνετα και με ασφάλεια.

ΤΕΛΗ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Στο μεταξύ, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος δήλωσε για μια ακόμα φορά ότι στις 30 Νοεμβρίου θα παραδοθούν και τα τελευταία χιλιόμετρα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, του οποίου ήδη δόθηκαν στην κυκλοφορία τα 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα του έργου.

«Η ολοκλήρωση αυτού του δρόμου αποτελούσε εκκρεμότητα επί δύο δεκαετίες» είπε. Ο δρόμος, όπως εξήγησε, προσφέρει όχι μόνο ταχύτητα, αλλά και ασφάλεια. «Πλέον η διαδρομή από Πάτρα προς Πύργο γίνεται σε 45 λεπτά, ενώ η συνολική διαδρομή από Αθήνα προς Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σημείωσε μάλιστα πως «στην παλαιά εθνική οδό καταγράφονταν περίπου 13 θάνατοι τον χρόνο, ενώ με τις νέες ρυθμίσεις το κοντέρ σχεδόν μηδενίστηκε».

Αναφερόμενος στην επέκταση του δρόμου προς Τσακώνα, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε πως πρόκειται για έργο υψηλής δυσκολίας, με προϋπολογισμό από 700 εκατ. έως 1 δισ. ευρώ. Οπως σημείωσε, «η ωρίμανση του έργου είναι σε εξέλιξη, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά αναμένονται ανακοινώσεις».

«Το δύσκολο είναι η διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Ενωση, καθώς υπάρχουν ζητήματα ανταγωνισμού και χρηματοδοτικού μοντέλου» εξήγησε.