Ποια χώρα δίνει στους 18χρονους πάσο αξίας 300 ευρώ

Οι 18χρονοι στη Γαλλία θα παίρνουν πλέον ένα «πάσο πολιτισμού» αξίας 300 ευρώ, για βιβλία ή επισκέψεις σε θέατρα ή μουσεία μεταξύ άλλων.

 Αφού έγινε πρώτα μία δοκιμή σε 14 περιοχές της χώρας, πλέον αυτό επεκτείνεται σε εθνικό επίπεδο. Περίπου 800.000 έφηβοι τον χρόνο θα μπορούν να κατεβάσουν τη συγκεκριμένη εφαρμογή, που θα τους δίνει το «πάσο» συνολικής αξίας 300 ευρώ.

Το ποσό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αγορά εισιτηρίων για κινηματογράφους, μουσεία και θέατρα, για την αγορά βιβλίων ή μουσικών οργάνων, μαθήματα χορού, ή για διαδικτυακές συνδρομές, μεταξύ άλλων.

 Συγκεκριμένα, τα χρήματα μπορούν να διατεθούν και για μια συνδρομή σε ψηφιακή πλατφόρμα, αρκεί να είναι γαλλική. Αυτό για παράδειγμα μπορεί να γίνει για το Canal Plus, το Salto και το ΟCS, αλλά όχι για τα Netflix, Amazon και Disney+. Επίσης, εκτός λίστας είναι το Spotify, αλλά εντός η αντίστοιχη γαλλική υπηρεσία streaming, Deezer.

 Μετά την εγγραφή τους στην εφαρμογή, οι 18χρονοι θα έχουν στη διάθεσή τους δύο χρόνια για να δαπανήσουν τα χρήματα. Επίσης, το app παραθέτει εκθέσεις, συναυλίες και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί στην περιοχή που ζει ο χρήστης.

 Κατά τη δοκιμαστική περίοδο το ποσό που δόθηκε ήταν 500 ευρώ. Αλλά η γαλλική κυβέρνηση αποφάσισε να ορίσει στα 300 ευρώ το «πάσο» για τους 18χρονους, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα θα διατεθούν για ανάλογη πρωτοβουλία που θα αφορά μαθητές σχολείου.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν ενθουσιάστηκαν όλοι με το «πάσο πολιτισμού» στους 18χρονους και ιδιαίτερα όσοι έγιναν πρόσφατα 19 ετών. «Δύσκολο να είσαι 19χρονος το 2021», έγραψε κάποιος χρήστης των social media. Άλλος επεσήμανε πως οι 19-25 ετών θα χρειάζονταν περισσότερο το πάσο, αφού οι 18χρονοι ακόμη ζουν με τους γονείς τους.

 Επίσης, κάποιοι ερμήνευσαν αυτή την απόφαση του Μακρόν ως κίνηση τακτικής, προκειμένου να προσελκύσει νέους ψηφοφόρους ενόψει των προεδρικών εκλογών της επόμενης χρονιάς.

Κατά τη διετή δοκιμαστική περίοδο για το πάσο σε 14 περιοχές της Γαλλίας, 164.000 νέοι έκαναν εγγραφή στην εφαρμογή και τα τρία τέταρτα τη χρησιμοποίησαν τουλάχιστον μία φορά. Μακράν η πιο δημοφιλής επιλογή ήταν η αγορά βιβλίων, ενώ ακολουθούν οι αγορές μουσικών οργάνων και τα εισιτήρια κινηματογράφων.