Ποιους μαθητές θα προβιβάσουμε και με τι εφόδια;
Η Μαρίζα Πλιάκα είναι εκπαιδευτικός, διευθύντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας.
Φτάσαμε στο τέλος κι αυτής της σχολικής χρονιάς, από κοντά, από μακριά και πάλι από κοντά, με πολλές απουσίες σε κάθε περίπτωση…
Μαθητές που δεν παρακολούθησαν παρά ελάχιστα φέτος τα μαθήματα, με όποιον τρόπο κι αν έγιναν αυτά. Είτε δια ζώσης, είτε εξ αποστάσεως οι καθημερινές απουσίες κυμαίνονταν πάνω από 120 σε σύνολο 291 μαθητών του σχολείου μας. Φόβος για τον ιό; Πιθανά… Η αλήθεια είναι πως οι μαθητές Ρομά του σχολείου μας σε ένα σχεδόν καθολικό ποσοστό εξαφανίστηκαν από τις αίθουσες. Οι απουσίες σκαρφάλωναν και σκαρφαλώνουν ακόμη σε αριθμό περισσότερες από 100,120 καθημερινά… Μαθητές έρχονται μια, δυο, τρεις ημέρες και μετά εξαφανίζονται και πάλι. Οσες προσπάθειες κι αν έγιναν, όσα μέτρα κι αν πάρθηκαν, όσα τάμπλετ κι αν δόθηκαν, τίποτα δεν έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα, τίποτα δεν έπεισε κάποιους να επιστρέψουν στην παρακολούθηση των μαθημάτων τους.
Αυτές τις ημέρες ένα ελπιδοφόρο πρόγραμμα ΕΣΠΑ από το Πανεπιστήμιο Πατρών με θέμα: «Υποστηρικτικές παρεμβάσεις σε κοινότητες ΡΟΜΑ για την ενίσχυση της πρόσβασης και μείωση της εγκατάλειψης της εκπαίδευσης από παιδιά και εφήβους στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» προσφέρει ένα πλέγμα δράσεων στα σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με παιδιά Ρομά όπως : Ψυχοκοινωνική στήριξη μαθητών Ρομά, γονέων και εκπαιδευτικών από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, συνεργάτες του προγράμματος.
• Τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας σε μαθητές με μαθησιακά ελλείμματα & θερινά τμήματα ενίσχυσης – τμήματα μελέτης.
• Δράσεις δημιουργικής απασχόλησης και εμψύχωσης.
• Επιμορφώσεις μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τα θερινά μαθήματα ενισχυτικής, ανάμεσα στα άλλα, μας φάνηκαν πολύ βοηθητικά και ενδιαφέροντα για τα παιδιά Ρομά, ώστε να δοθεί η δυνατότητα να καλυφθούν όσα περισσότερα κενά είναι δυνατόν μέχρι το ξεκίνημα της νέας χρονιάς. Ετσι την ίδια στιγμή σπεύσαμε να επικοινωνήσουμε και να δηλώσουμε τη συμμετοχή μας. Πώς όμως να ενημερώσεις τόσες οικογένειες Ρομά, τη στιγμή που οι μαθητές απουσιάζουν; Ο τρόπος επικοινωνίας μαζί τους δύσκολος ως ακατόρθωτος, αν οι ίδιοι δεν το επιθυμούν ή δεν το επιδιώξουν. Φραγή εισερχομένων κλήσεων κι άλλα σχετικά μηνύματα που δε σου αφήνουν καμία ελπίδα πιθανής επικοινωνίας. Πιστεύω πως έστω και αργά θα το δουν, ίσως και από εδώ, θα αρπάξουν αυτήν την ευκαιρία και κάτι καλό θα βγει από όλη αυτή την προσπάθεια.
Κι ήρθε η ώρα που αναρωτιέσαι, πώς θα τελειώσει τούτη η χρονιά που σηκώνει στην πλάτη της το βάρος με όλες τις ελλείψεις και της προηγούμενης; Ποιους μαθητές θα προβιβάσουμε και με τι εφόδια; Πρωτάκια που δεν πρόλαβαν να διδαχτούν ούτε το αλφάβητο, μαθητές τρίτης τάξης που πρέπει να παρακολουθήσουν τη γλώσσα της πρώτης, δευτεράκια με επίπεδο νηπιαγωγείου και νηπιαγωγάκια που έρχονται να γραφτούν στην πρώτη με μηδενικές ώρες φοίτησης στην προηγούμενη βαθμίδα.
Η οδηγία του Υπουργείου ήταν να μην προσμετρηθούν, για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών, οι απουσίες που δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών αλλά σε λόγους ανωτέρας βίας…
Αναβρασμός στην κοινωνία με τα εμβόλια, τα self test – που αυτή τη φορά θα τα προμηθευτεί ο δόλιος ο διευθυντής του σχολείου για όλους επί τρία, ώστε να έχουμε απόθεμα και για το καλοκαίρι – …, με αλλαγές στη νομοθεσία και τα εργασιακά δικαιώματα, χωρίς διάλογο, εγκύκλιοι βιαστικές, πολλές φορές λανθασμένες οι οποίες παίρνονται πίσω την επόμενη ημέρα, αποφάσεις που μας γυρίζουν χρόνια πίσω, με κουρασμένο διδακτικό προσωπικό και εξοντωμένους μαθητές και γονείς.
Γυρίσαμε πίσω στις σχολικές αίθουσες, αλλά όλοι μας είμαστε κάπως… Και ήρθαν φυσικά και οι απεργίες τις τελευταίες ημέρες, με τα παιδιά να λένε αυτό που δε θα φανταζόμασταν ποτέ μας: ”Κυρία, μην κάνετε απεργία, τι θα κάνουμε πάλι στο σπίτι;”.
Δυσοίωνα φαίνονται όλα αυτά και δεν ξέρεις από πού ν’ αρχίσεις, τι να πρωτοδιορθώσεις, από πού να πιαστείς για να προχωρήσεις πιο κάτω…
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News