Προαστιακός: Δολιοφθορά και πλιάτσικο στις ράγες – Εν ώρα πένθους κάποιοι «γλένταγαν» στον τοπικό σιδηρόδρομο
Ανησυχία στον ΟΣΕ από ύποπτα περιστατικά στη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, την ώρα που δεν κυκλοφορεί κανένα τρένο, λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών. Επιτήδειοι «κατέβασαν» τις μπάρες, βάζοντας χέρι και ξηλώνοντας τον μηχανισμό στις γραμμές. Πολλά τα περιστατικά σε δύο κομβικά σημεία της πόλης, αλλά και έξω από αυτήν προς την Κάτω Αχαΐα. Αναστάτωση στην κυκλοφορία, πρωί και βράδυ.
Προβληματισμό και ανησυχία, στις αρμόδιες αρχές και στον ΟΣΕ, έχουν προκαλέσει δύο ύποπτα περιστατικά, που κατεγράφησαν βραδινές ώρες – στη σιδηροδρομική γραμμή του Προαστιακού της Πάτρας και αποδίδονται αρχικά σε δολιοφθορά!
Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ και ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Αργά το βράδυ της Πέμπτης προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, από την ουρά των αυτοκινήτων που είχε συγκεντρωθεί στη συμβολή της οδού Νόρμαν με τις ράγες του τρένου .
Παρά το γεγονός ότι εδώ και δέκα ημέρες, στην Πάτρα, δεν κυκλοφορεί κανένας συρμός του Προαστιακού, λόγω του δυστυχήματος των Τεμπών, το αυτόματο σύστημα ισόπεδων διαβάσεων είχε ενεργοποιηθεί, για άγνωστο λόγο, κατεβάζοντας τις μπάρες. Συνεργείο του ΟΣΕ, που μετέβη στο σημείο, ανακάλυψε αμέσως τι είχε συμβεί.
Οπως αναφέρουν πηγές της «Πελοποννήσου», κάποιο άγνωστο χέρι είχε ξηλώσει τον μηχανισμό που βρίσκεται στις γραμμές και ενεργοποιεί το αυτόματο κατέβασμα των προστατευτικών μπαρών, αρκετές εκατοντάδες μέτρα πιο μπροστά.
Παρόμοιο περιστατικό δολιοφθοράς φέρεται να κατεγράφη και χθες το πρωί, στη διασταύρωση της Βιομηχανικής Περιοχής Πατρών, με πρόκληση ζημιάς, αυτή τη φορά σε ηλεκτρικό πίνακα του ΟΣΕ, που ενεργοποίησε πάλι τις αυτόματες προστατευτικές μπάρες.
Πηγές της εφημερίδας «Πελοπόννησος» κάνουν λόγο για πρωτοφανή συμβάντα δολιοφθοράς, που στόχο έχουν να πλήξουν περαιτέρω την αξιοπιστία του Προαστιακού ως μεταφορικού μέσου, έπειτα από το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Δεν είναι, όμως, η πρώτη φορά που παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα στην περιοχή. Το καλοκαίρι του 2011, όταν ξεκινούσε το «ξήλωμα» του σιδηροδρομικού δικτύου στην Πελοπόννησο, λόγω μνημονίου, μια κλοπή καλωδίων χαλκού είχε προκαλέσει αναβολή της επέκτασης των δρομολογίων του Προαστιακού από το Ρίο προς τον Αγιο Βασίλειο και τον Ψαθόπυργο. Τα
καλώδια, μήκους 3,5 χλμ, που εκλάπησαν από αγνώστους ήταν απαραίτητα για την ασφαλή λειτουργία των προστατευτικών μπαρών. Μάλιστα, τότε, είχε εκδώσει ανακοίνωση ο Δήμος Πατρέων αναβάλλοντας την επέκταση. Ηταν η εποχή, όπου γινόταν αγώνας από την πόλη, για την διατήρηση σε λειτουργία της γραμμής του Προαστιακού, που αργότερα οδήγησε στην επιτυχή λειτουργία του τρένου, με χιλιάδες επιβάτες.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ
Τον Ιούλιο του 2011, η τότε βοηθός δημάρχου και αντιδήμαρχος, Λένα Καλεντζώτη, είχε συναντήσεις καθοριστικής σημασίας με ανώτερα στελέχη του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την επέκταση του Προαστιακού προς Ρίο, Αγιο Βασίλειο και Ψαθόπυργο. Οπως είπε στην «Πελοπόννησο», ήταν η εποχή όπου ο ΟΣΕ εξωθείτο σε κλείσιμο, λόγω του μνημονίου, και τότε κάποια τοπικά στελέχη ήρθαν σε επικοινωνία μαζί της, ζητώντας βοήθεια για να διασωθεί το τοπικό τρένο.
Ο Δήμος Πατρέων, με πρωτοβουλία που είχε αναλάβει η ίδια, έβαλε πλάτες, και με δικές του δαπάνες, κατασκεύασε τις αποβάθρες επιβίβασης και αποβίβασης των επιβατών σε Αγιο Βασίλειο, Αραχωβίτικα και Ψαθόπυργο, ωστόσο η επέκταση των δρομολογίων δεν έγινε ποτέ. Κι αυτό, όχι γιατί ξηλώθηκαν τα καλώδια της γραμμής, όπως είπε η κ. Καλεντζώτη στην «Π», αλλά λόγω της υπαναχώρησης της τότε δημοτικής αρχής του Γιάννη Δημαρά. Συγκεκριμένα, ο ΟΣΕ ζήτησε από τον Δήμο να καλύψει το 50% της δαπάνης, για να λειτουργήσουν οι αυτόματες μπάρες στις ισόπεδες διαβάσεις, με το ποσό 15.000 ευρώ.
ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΣ ΜΕ… ΜΠΛΟΚΑΚΙ ΣΕ ΒΛΑΒΕΣ
Ηλεκτρολόγος της Hellenic train με… μπλοκάκι (!) ήταν ο τεχνικός ο οποίος επιδιόρθωσε βλάβες στις μπάρες του Προαστιακού της Πάτρας, που προκάλεσε αναστάτωση και «ουρές» αυτοκινήτων σε κομβικά σημεία της γραμμής, το βράδυ της Πέμπτης.
Πιθανώς, οι μπάρες «έπεσαν» και ακινητοποιήθηκαν δεκάδες οχήματα από χέρι κάποιου δολιοφθορέα, που έκοψε το καλώδιο. Αρκούσε ένα μεγάλο ψαλίδι ή ένας κόφτης για να κάνει τη ζημιά ο άγνωστος δράστης, στις μπάρες της Ελευθερίου Βενιζέλου και της Βορείου Ηπείρου, που υπάγονται στο ίδιο σύστημα ηλεκτροδότησης και πέφτουν αυτόματα μαζί.
Το μποτιλιάρισμα ήταν μεγάλο, καθώς αρκετοί φοβήθηκαν να περάσουν τις διαβάσεις. Οσοι γνώριζαν ότι απεργούν οι εργαζόμενοι του Σιδηροδρόμου, προσπαθούσαν με ελιγμούς να «απελευθερωθούν».
Το οξύ πρόβλημα αντιμετωπίσθηκε μεν από τον τεχνικό, αλλά, με αφορμή την ταλαιπωρία, ήλθαν πάλι στο προσκήνιο τα προβλήματα της απροστάτευτης γραμμής του τρένου, που λειτουργούσε μέχρι πρότινος… ελέω Θεού!
Στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε, προχθές, ο νέος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, επιβεβαίωσε -όπως είχε γράψει η «Πελοπόννησος»- ότι πέραν των προσλήψεων 73 μηχανοδηγών με… μπλοκάκι (!), το ίδιο συνέβη και με κλειδούχους και τεχνίτες (ηλεκτρολόγοι κ.λπ.). Συνολικά προσλήφθηκαν 61 Κλειδούχοι και 50 τεχνίτες!
Σε ό,τι αφορά στον Προαστιακό της Πάτρας είναι μεγάλη η έλλειψη εργατών γραμμής. Θα έπρεπε να εργάζονται περισσότεροι από 10, αλλά είναι λιγότεροι από τους μισούς. Παλαιότερα, όταν ήταν επαρκής ο αριθμός του, «τσέκαραν» την γραμμή, περπατώντας καθημερινά και κατέγραφαν τις ελλείψεις και τα σημεία που χρειάζονταν επιδιορθώσεις (στρεβλώσεις, στρώσεις, ξύλα κ.λπ.).
Εμπειρος μηχανοδηγός επισήμανε στην «Π» ότι ο Προαστιακός κινείτο, μέχρι τη βραδιά που συνέβη το τρομακτικό δυστύχημα των Τεμπών, στα τυφλά: «Οταν υπήρχε επάρκεια προσωπικού και εντοπιζόταν κάποιο πρόβλημα, ο προϊστάμενος έβγαζε χαρτί βραδυπορίας και περνούσαμε από το προβληματικό σημείο με την ελάχιστη ταχύτητα, μέχρις ότου λάβουμε εγγράφως την ειδοποίηση, με την ένδειξη αποκατάσταση. Κάτι τέτοιο, πλέον, δεν συμβαίνει και έτσι εξηγούνται οι δύο εκτροχιασμοί του τελευταίου καιρού στην Κάτω Αχαΐα και στην αποβάθρα του Αγίου Ανδρέα, όπου αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, διότι δεν έτρεχαν τα τρένα…».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News