Πρώην πρόεδρος ΟΣΕ για τα δρομολόγια τρένων: «Δεν έθεσα ποτέ θέμα ασφαλείας»
Σε ανακοίνωσή του, ο κ. Γραμματίδης επισημαίνει ότι σε εμπιστευτικό του υπόμνημα προς το γραφείο του Πρωθυπουργού, είχε όντως προτείνει διακοπή δρομολογίων του ΟΣΕ επί διετία – πλην εκείνων του προαστιακού προς Κιάτο και Χαλκίδα – όχι όμως για λόγους ασφαλείας, αλλά προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.
Διευκρινίσεις για δημοσίευμα των Νέων σχετικά με την πρότασή του για αναστολή όλων των δρομολογίων του ΟΣΕ δίνει ο παραιτηθείς πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης.
Σε ανακοίνωσή του, ο κ. Γραμματίδης επισημαίνει ότι σε εμπιστευτικό του υπόμνημα προς το γραφείο του Πρωθυπουργού, είχε όντως προτείνει διακοπή δρομολογίων του ΟΣΕ επί διετία – πλην εκείνων του προαστιακού προς Κιάτο και Χαλκίδα – όχι όμως για λόγους ασφαλείας, αλλά προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias.
Η ανακοίνωση Γραμματίδη:
Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση: με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκ. Ευρώ.
Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train. Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα.
Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και τής λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, για τίς εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό πού θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης. Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού.
Μαρινάκης: Η πραγματικότητα είναι εντελώς αντίθετη από τις αιτιάσεις που υιοθετεί η αντιπολίτευση
Στο μεταξύ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, κατηγόρησε την αντιπολίτευση ότι υιοθετεί αβάσιμες θεωρίες και παραπλανητικά δημοσιεύματα.
Ο κ. Μαρινάκης διευκρίνισε ότι ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ ουδέποτε ζήτημα ασφάλειας, αλλά αντιθέτως πρότεινε προσωρινή αναστολή ορισμένων δρομολογίων για την επίσπευση των έργων υποδομής. Παράλληλα αναφερόμενος και στο δημοσίευμα της Καθημερινής τόνισε πως το πόρισμα του ΕΜΠ διαψεύδει τις καταγγελίες περί επεξεργασίας ηχητικών από τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος, επιβεβαιώνοντας τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News