Τέμπη: Ένα εκατομμύριο ευρώ ζητούν ως αποζημίωση οι συγγενείς του ελεγκτή της Hellenic Train
Ένα εκατομμύριο ευρώ ζητούν ως αποζημίωση για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη οι συγγενείς του ελεγκτή της Hellenic Train που έχασε τη ζωή του στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Ένα εκατομμύριο ευρώ ζητούν ως αποζημίωση για ηθική βλάβη και ψυχική οδύνη οι συγγενείς του ελεγκτή της Hellenic Train που έχασε τη ζωή του στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.
Το πρωί η αγωγή που στρέφεται κατά της Hellenic Train και του ΟΣΕ συζητήθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Αθήνας. Είναι η πρώτη αγωγή συγγενών θύματος της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών που φτάνει σε ακροατήριο αθηναϊκών δικαστηρίων.
Ως μάρτυρας από την πλευρά των συγγενών κατέθεσε ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας.
Σημείωσε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρηση της από τον σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».
Απαντώντας σε ερωτήσεις της προέδρου ο μάρτυρας εξήγησε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» ενώ λίγο αργότερα πρόσθεσε : «Πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».
Ο μάρτυρας επεσήμανε πως «μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
οΠρόεδρος : Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη ;
Μάρτυρας : Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω ποια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
Πρόεδρος : Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας : Ο ΟΣΕ
Πρόεδρος : Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται ασφάλεια;
Μάρτυρας: Χειροκίνητα.
Ο πραγματογνώμονας επιπλέον υποστήριξε ότι «εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δεν θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη” και πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
«Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση» εξήγησε ο πραγματογνώμονας. Ο μάρτυρας απαντώντας σε ερωτήσεις δικηγόρων των εταιρειών τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών επισημαίνοντας πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».
Οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ επανέφεραν τα αιτήματα αναβολής της συζήτησης μέχρι την ολοκλήρωση της ποινικής έρευνας της υπόθεσης. Οι νομικοί παραστάτες και των δύο εταιρειών υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα τους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. «Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συναιπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ο δικηγόρος του ΟΣΕ.
Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφαση του.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News