Θετική ανταπόκριση στις μειώσεις τιμών: Ανδρικόπουλος- Ρουμελιώτης μιλούν στην «Π»

Σε ισχύ από χθες τα μέτρα της κυβέρνησης για μείωση τιμής σε 3.000 κωδικούς προϊόντων – Ανάλογα με την πολιτική του κάθε προμηθευτή η διαφορά – Σε βάθος χρόνου πιο ορατή η θετική επίδραση

Θετική

Σε ισχύ τέθηκαν από χθες, τα τέσσερα κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και την τόνωση του υγιούς ανταγωνισμού στο σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οπως σημειώνει το Υπουργείο Ανάπτυξης, τα μέτρα οδηγούν τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου (σούπερ μάρκετ), με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα.

Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες) με μειώσεις τιμών από 12,7% έως 18,1%.

Η αγορά ανταποκρίθηκε θετικά στα παραπάνω μέτρα, αλλά, επισημαίνει ότι σαφής απόδοση θα υπάρξει σε βάθος χρόνου και ακόμα πιο αργά στην κατηγορία των τροφίμων.

Θετική

Χάρης Ανδρικόπουλος

Ο Χάρης Ανδρικόπουλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου S/M Ανδρικόπουλος, δήλωσε σχετικά στην «Πελοπόννησο» τα εξής: «Θα πρέπει να εξηγήσουμε στους καταναλωτές ότι η παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης έχει στόχο τη διαφάνεια των τιμών και αφορούν κυρίως τους προμηθευτές των προϊόντων. Αναφέρομαι στα τέσσερα νέα μέτρα, α) για το βρεφικό γάλα, β) τα φρέσκα προϊόντα, γ) την απαγόρευση προσφορών όταν έχει προηγηθεί ανατίμηση τιμοκαταλόγου προμηθευτή και τέλος δ) τη μείωση της αρχικής τιμής σε προϊόντα των 3 κατηγοριών μη τροφίμων.
Επισημαίνω ότι το τελευταίο μέτρο δεν αφορά τρόφιμα και θα πρέπει να γίνει σαφές ότι οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να μειώσουν τις αρχικές τιμές μειώνοντας αντίστοιχα το ποσοστό της προσφοράς. Πρακτικά αυτό σημαίνει, από την στιγμή που το μεγαλύτερο ποσοστό των προϊόντων αυτών πωλείται σε καθεστώς προσφοράς και οι μειώσεις αφορούν τις αρχικές τιμές, ότι ο καταναλωτής θα δει μικρές μειώσεις τελικής τιμής (με προσφορά) στο ράφι σε κάποια προϊόντα, ανάλογα την πολιτική του κάθε προμηθευτή.

Στο σύνολό τους βέβαια τα μέτρα κρίνονται σωστά, γιατί ρυθμίζουν θέματα της αγοράς ώστε να έχουμε πιο ξεκάθαρες τιμές και μένει να δούμε σε βάθος χρόνου τη θετική, ελπίζω, επίδρασή τους στο επίπεδο τιμών».

Θετική

Γιώργος Ρουμελιώτης

Από την άλλη πλευρά, ο Γιώργος Ρουμελιώτης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου S/M Ρουμελιώτης, συμπλήρωσε τα εξής: «Η απήχηση των εξαγγελιών του υπουργείου Ανάπτυξης είναι μια σημαντική πρώτη κίνηση για να περιορίσει τις δυσανάλογες με τα εισοδήματα πληθωριστικές τάσεις, της δύσκολης κατάστασης στην οποία βρίσκονται σήμερα τα ελληνικά νοικοκυριά, λόγω των συνεχών ανατιμήσεων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων. Τα πρώτα δείγματα των μέτρων δείχνουν να έχουν απήχηση σε πραγματικό χρόνο».

Αναφερόμενος στην κατηγορία των τροφίμων και ποιες είναι οι προβλέψεις της αγοράς για τις τιμές τους, ο κ. Ρουμελιώτης είπε: «Θεωρώ ότι η αύξηση του πληθωρισμού έχει διαφοροποιήσει τις καταναλωτικές συνήθειες. Οι καταναλωτές δείχνουν την προτίμησή τους σε προϊόντα με ιδιωτικές ετικέτες καθώς τα επώνυμα προϊόντα τείνουν να είναι ακριβότερα ακόμη και αν συνοδεύονται με εκπτώσεις ή προσφορές. Εύλογα η πίεση στην κατηγορία των τροφίμων είναι μεγαλύτερη και εντονότερη καθώς το αίσθημα της επιβίωσης είναι πλέον ορατό. Στο επόμενο διάστημα στην κατηγορία των τροφίμων αναμένουμε αποκλιμάκωση τιμών».

Τέλος, ο κ. Ρουμελιώτης τόνισε ότι ο όμιλος έχει αυστηρό προσανατολισμό στην κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή και προσπαθεί με ποικίλους τρόπους να σταθεί δίπλα του, διατηρώντας υψηλή την ποιότητα και μειώνοντας τις τιμές. Και είναι ενδεικτικό ότι στα καταστήματα, όλο τον μήνα, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν προωθητικές ενέργειες σε 6.000 κωδικούς κατά προσέγγιση.