Τζον Μάλκοβιτς: Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα – Τι δήλωσε

Ο διάσημος ηθοποιός βρίσκεται στην Ελλάδα για την παράσταση «The Music Critic»

Τζον

Με πέντε λέξεις ο διάσημος ηθοποιός Τζον Μάλκοβιτς τάχθηκε υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα.

Ο Τζον Μάλκοβιτς βρίσκεται στην χώρα μας για την παράσταση «The Music Critic» που θα παρουσιαστεί την Πέμπτη (6/10) στο Ηρώδειο και το Σάββατο (8/10) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε και όταν ρωτήθηκε για τα Γλυπτά του Παρθενώνα είπε: «Θα συμφωνούσα με την επιστροφή».

Ο διάσημος ηθοποιός μίλησε επίσης και για την τέχνη και την προσωπική του σχέση με την κριτική.

«Δεν ξέρω αν έμαθα ποτέ κάτι από μια κακή κριτική. Αυτό που με βοηθάει είναι να κάνω καλά τη δουλειά μου. Aν είχα ακούσει την άποψη των κριτικών όταν μετά το πανεπιστήμιο ξεκίνησα ένα θεατρικό θίασο στο Σικάγο, πιθανότατα να τα είχα παρατήσει» δήλωσε, ο Τζον Μάλκοβιτς.

Η παράσταση «The Music Critic» σε σύλληψη και δημιουργία του βιολιστή, συνθέτη, παραγωγού και ηθοποιού Αλεξέι Ιγκούντεσμαν αποτελεί ένα σαρδόνιο μείγμα από τις χειρότερες αλλά και πιο απροσδόκητες μουσικές κριτικές που γράφτηκαν ανά τους αιώνες για μερικούς από τους σπουδαιότερους κλασικούς συνθέτες όλων των εποχών. Ο Τζον Μάλκοβιτς ερμηνεύει το ρόλο του κακού κριτικού που πιστεύει ότι η μουσική του Μπετόβεν, του Σοπέν, του Προκόφιεφ και τόσων άλλων είναι απλώς κουραστική και θλιβερή.

Μιλώντας για την παράσταση, ο Αμερικανός ηθοποιός είπε πως «είναι για όλους. Για το λιγότερο μυημένο κοινό αλλά και για όσους αγαπούν τη μουσική». Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον ίδιο, κλείνει το μάτι σε όσους εμπλέκονται με το χώρο της δημιουργίας, καθώς ακόμα και αυτοί θα πρέπει να ξέρουν ότι αυτό που θα παρουσιάσουν στο κοινό μπορεί και να μην αρέσει. «Το “The Music Critic” μας υπενθυμίζει ότι μια ιδέα που βγαίνει στην δημόσια σφαίρα μπορεί να μην αγαπηθεί αμέσως».

Στο ερώτημα κατά πόσο στη σύγχρονη εποχή η κριτική μπορεί να επηρεάσει στο βαθμό που επηρέαζε στο παρελθόν τους ανθρώπους, καθώς σήμερα όλοι μπορούν να εκφράσουν μία άποψη, γράφοντας μια ανεπίσημη κριτική στα κοινωνικά δίκτυα, ο ίδιος απάντησε πως «στην ουσία αυτός ο “εκδημοκρατισμός” της κριτικής, είναι κάτι που έχει αποδυναμώσει την ισχύ της».

Το «The Music Critic», εκτός από κακές κριτικές για μερικούς από τους σπουδαιότερους συνθέτες κλασικής μουσικής, περιλαμβάνει και μια φρικτή κριτική για τον ίδιο τον Μάλκοβιτς για ένα μουσικό έργο που είχε παίξει πριν μερικά χρόνια στην Κωνσταντινούπολη, η οποία τιτλοφορείται «Το βασανιστήριο του Μάλκοβιτς» και ο ηθοποιός, ως κριτικός αυτή τη φορά, τη διαβάζει στο τέλος της παράστασης. «Όταν διάβασα την συγκεκριμένη κριτική στην αρχή προβληματίστηκα αλλά στη συνέχεια δεν μπορούσα να σταματήσω να γελάω. Το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν πως ήταν κρίμα που ο πατέρας μου δεν ζούσε για να τη διαβάσει. Θα χαιρόταν πολύ, διότι θα επιβεβαίωνε όλη του τη θεωρία για εμένα από τότε που ήμουν μικρό παιδί».