Ζάκυνθος: Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι ειδικοί για το Ναυάγιο, «θα πρέπει να διορθωθεί το σκάφος, που αρχίζει και καταστρέφεται»

SOS από τους ειδικούς για τη διάσωση του Ναυαγίου της Ζακύνθου

Ναυάγιο

Oι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τη διάσωση του Ναυαγίου της Ζακύνθου τονίζοντας πως είναι ανάγκη να υπάρξουν εργασίες συντήρησης τόσο στο πλοίο όσο και στην παραλία.

Ο αντιπεριφερειάρχης Κωνσταντίνος Καποδίστριας μίλησε το πρωί της Παρασκευής 5/7 στην εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» λέγοντας: «Επιτέλους με το Ναυάγιο έγινε μία μεγάλη κινητοποίηση, γιατί το Ναυάγιο βρίσκεται εκεί 40 χρόνια. Τα τελευταία 15-20 χρόνια δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Αυτό που μας συγκινεί είναι ότι η πατίνα του χρόνου φαίνεται πάνω στο σκάφος και αυτό που μας επηρεάζει αρνητικά είναι ότι δεν γίνεται τίποτα για την χρηματοδότηση για τη διατήρησή του».

«Τον Φεβρουάριο με κάλεσε ο Πρύτανης του ΕΜΠ, ο κ. Χατζηγεωργίου, και με ενημέρωσε ότι ομάδα καθηγητών του ΕΜΠ θα έρθει στη Ζάκυνθο προκειμένου ανιδιοτελώς να κοιτάξει την περιοχή και το σκάφος. Το Ναυάγιο έχει δυο σημεία βασικά: το ένα είναι το Ναυάγιο η θαλάσσια περιοχή και το άλλο είναι ο γκρεμός που είναι 15ο μέτρα και το βλέπουμε από πάνω. Άρα θα πρέπει, να διορθωθεί το σκάφος, που αρχίζει και καταστρέφεται από τον καιρό και την κλιματική αλλαγή, το άλλο πρόβλημα είναι η άμμος που αρχίζει και λιγοστεύει λόγω του μεγάλου κυματισμού, τρίτον πρέπει να βρεθούν σημεία θέασης από το πάνω μέρος και 4ον και βασικό, θα πρέπει να υπάρχει ένα οραματικό πλαίσιο για να δούμε το Ναυάγιο πως θα είναι τα επόμενα χρόνια και αν θα υπάρχει», συμπλήρωσε ο Κωνσταντίνος Καποδίστριας.

«Στα 3 με 4 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός του έργου»

Παράλληλα ο κ. Καποδίστριας αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στη χρηματοδότηση του έργου λέγοντας: «Η πρόταση του ΕΜΠ είναι να κάνει τις απαιτούμενες εργασίες, ο προϋπολογισμός είναι στα 3-4 εκατ. ευρώ προκειμένου το Ναυάγιο μνα διατηρηθεί για τα επόμενα 20 χρόνια. Δεν θα αλλάξει το καράβι, αλλά να γίνει μια συντήρηση. Για εμάς και για όλη την Ελλάδα, έχει πολιτιστική αξία. Καλό είναι να υπάρχει κάπου και η ιστορία αυτού του πλοίου που είχε συμμετάσχει μεταξύ άλλων και στην απόβαση της Νορμανδίας. Θα υπάρχουν και ζώνες για τον κόσμο, που θα μπορεί να κάνει μπάνιο. Το ΕΜΠ έχει κάνει μελέτη και για την μεταφορά άμμου και να μεγαλώσει η παραλία.

Το καράβι έπεσε στα βράχια, είχε βράχια εκεί, και μετά δημιουργήθηκε η παραλία. Αν υπάρχει η χρηματοδότηση των 3-4 εκατ. ευρώ το έργο μπορεί να γίνει και σε 3 μήνες. Δεν έχει εξασφαλιστεί αυτή η χρηματοδότηση ακόμα. Τόσα χρόνια από το Ναυάγιο δεν εισπράττει τίποτα ούτε το κράτος ούτε η Περιφέρεια», υπογράμμισε.

«Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος να διαχειριστεί την περιοχή και το Ναυάγιο. Ο Δήμος έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον για την διαχείριση του Ναυαγίου. από τα κοντινά μέρη το εισιτήριο είναι 25 ευρώ από την πόλη είναι πάνω από 30 ευρώ» είπε και σημείωσε: «Πάνω από 600.000 επισκέπτες περνάνε από την παραλία του Ναυαγίου ετησίως».

Το δεύτερο τοπόσημο της Ελλάδος παγκοσμίως το Ναυάγιο

Ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών επεσήμανε πως, «το Ναυάγιο είναι το δεύτερο τοπόσημο παγκοσμίως της Ελλάδος μετά την Ακρόπολη. Πρέπει όλοι να συνεργαστούν στο νησί, είναι μια υπόθεση πολλών ετών που δεν έχει ξεκαθαρίσει. Αν δεν γίνει κάτι σε 5-6 χρόνια δεν θα υπάρχει αυτό το τοπόσημο και το 1 εκατ. τουριστών μπορεί να μειωθεί.

Η τοπική αυτοδιοίκηση πρέπει να αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες, μην περιμένουμε να βάλει τέλος το κράτος, θα μπορούσε ο δήμος να αναλάβει μια πρωτοβουλία, να εφαρμόσει ένα τέλος μισό ευρώ, στα δημοτικά του τέλη. Αλλά και οι τουρίστες».