1ο Φεστιβάλ Θετικών Επιστημών 6ου Γυμνασίου Πάτρας: Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα πάρει τη θέση του δασκάλου;

Περιμένουμε με ανυπομονησία και χαρά τις επόμενες ανακαλύψεις τους μέσα από τον κόσμο του πειράματος

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 6ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ Το 1ο Φεστιβάλ Θετικών Επιστημών φιλοξενήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 6ου Γυμνασίου

Οι πλούσιοι ερευνητικοί καρποί των θετικών επιστημών παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο των εργασιών του 1ου Φεστιβάλ Θετικών Επιστημών που διοργανώθηκε στον χώρο εκδηλώσεων του 6ου Γυμνασίου Πατρών.

Τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και επίκαιρα θέματα ανέλυσαν σπουδαίοι επιστήμονες από τον χώρο των θετικών επιστημών, ανοίγοντας παράλληλα βήμα διαλόγου με τους μαθητές.

Η έναρξη του Φεστιβάλ έγινε με τους χαιρετισμούς της διευθύντριας του 6ου Γυμνασίου Πατρών Βασιλικής Γιολδάση και της υποδιευθύντριας Νεκταρίας Καλογεροπούλου, η οποία είχε την επιμέλεια της όλης διοργάνωσης μαζί με τις εκπαιδευτικούς Ζωή Στεφανάτου και Ασημίνα Παναγιωτοπούλου.

Γεώργιος Τσιρόγιαννης

Γεώργιος Τσιρόγιαννης

Την πρώτη μέρα, Δευτέρα 27 Μαΐου, ο επίκουρος καθηγητής Δρ. Γεώργιος Τσιρογιάννης του Τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Πανεπιστημίου Πατρών έκανε μια εξαιρετική ομιλία με θέμα: «Συνεισφορά της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης στην Προστασία του Φυσικού Περιβάλλοντος». Ο καθηγητής παρουσίασε τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη και η Μηχανική Μάθηση γενικότερα, στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του σύγχρονου ανθρώπου. Ενα από τα σημαντικότερα προβλήματα της υπερεκμετάλλευσης του φυσικού περιβάλλοντος είναι η κατάχρηση των φυτοφαρμάκων, τίμημα που πληρώνουμε από την εντατικοποίηση της γεωργικής παραγωγής λόγω της πίεσης για μείωση του κόστους και αύξησης της απόδοσης. Αρχικά, μέσω στατιστικών μοντέλων παρουσιάστηκε το πού μας οδηγεί η παρούσα κατάσταση, δηλαδή στην υπερβολικά μεγάλη χρήση φυτοφαρμάκων.

Κατόπιν, μέσω μοντέλων Μηχανικής Μάθησης, τα οποία αποτελούν υπερσύνολο της Τεχνητής Νοημοσύνης, παρουσιάστηκε πως μπορούμε να εντοπίσουμε τους παράγοντες της αγροτικής παραγωγής που ρυθμίζουν τη χρήση των φυτοφαρμάκων. Τέλος, μέσω των μοντέλων αυτών προτάθηκαν βέλτιστες πολιτικές μείωσης της χρήσης τους, με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Δηλαδή ανέλυσε πώς μπορούμε μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης να έχουμε το ίδιο οικονομικό όφελος με σημαντική μείωση (περίπου 50%) της χρήσης φυτοφάρμακων, εφαρμόζοντας στοχευμένες πρακτικές.

Το 1ο Φεστιβάλ Θετικών Επιστημών φιλοξενήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 6ου Γυμνασίου

Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά με τις ερευνητικές τους εργασίες

Ακολούθησε, η διαδραστική ομιλία της Δρ. Αθανασίας Μπαλωμένου, συμβούλου Εκπαίδευσης Μαθηματικών Αχαΐας με θέμα «Η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) στην Εκπαίδευση–Προκλήσεις και Δυνατότητες». Ηταν μια ενδιαφέρουσα διαδραστική ομιλία κατά την οποία μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν ενεργά με κύριο όφελος τη μάθηση. Η κ. Μπαλωμένου έθεσε ερωτήματα, όπως:

·Τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη

·Τι είναι η διδασκαλία και τι είναι η μάθηση και πώς συνδέονται

·Ποια είναι η απάντηση στις προκλήσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση

·Η ΤΝ είναι θέμα εφαρμογών ή θέμα επιλογών.

Βασιλική Γιολδάση

Βασιλική Γιολδάση

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας το παρευρισκόμενο κοινό συμμετείχε ενεργά σε ερωτηματολόγιο, οι απαντήσεις τους καταγράφηκαν μέσω του διαδραστικού λογισμικού παρουσιάσεων Μentimeter και τα αποτελέσματα αποτυπώθηκαν σε πρωτότυπα διαδραστικά ραβδογράμματα με τη χρήση διαφορετικού χρώματος χαρτιών που επικολλούσαν στον τοίχο, ανάλογα με τις απαντήσεις τους. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η απάντηση στο ερώτημα «Πιστεύετε ότι η ΤΝ μπορεί να αντικαταστήσει τον εκπαιδευτικό στην τάξη», όπου η πλειοψηφία των απαντήσεων υποστήριξε ότι ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να αντικατασταθεί από ΤΝ! Ηταν μια ενθουσιώδης και ενδιαφέρουσα διαδραστική ομιλία που άφησε ένα θετικό αποτύπωμα !

Σωτήρης Δέμης

Σωτήρης Δέμης

Στη συνέχεια ακολούθησε η εξίσου ενδιαφέρουσα ομιλία του Δρ. Σωτήρη Δέμη, διδάσκοντος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών (και μέλος του Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου), ειδικός σε θέματα σχεδιασμού για ανθεκτικότητα κατασκευών οπλισμένου σκυροδέματος. Με την ομιλία του προσπάθησε να δώσει μία διαφορετική οπτική του τι σημαίνει να είσαι πολιτικός μηχανικός. Μέσω της παρουσίασης του «FIFA World Cup Qatar 2022 και Εκτίμηση Διάρκειας Ζωής Κατασκευών» εισήγαγε στο κοινό το τι σημαίνει σχεδιασμός για ανθεκτικότητα και διάρκεια ζωής κατασκευών, πώς αυτή επηρεάζεται, διασφαλίζεται και εκτιμάται και όλα αυτά μέσω παραδειγμάτων σχεδιασμού έργων υποδομής για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου στο Κατάρ.

Νεκταρία Καλογεροπούλου

Νεκταρία Καλογεροπούλου

Στο τέλος του πρώτου μέρους του Φεστιβάλ η υποδιευθύντρια και μαθηματικός Νεκταρία Καλογεροπούλου παρουσίασε την Πειραματική Διδασκαλία που πραγματοποιήθηκε στο 6ο Γυμνάσιο Πάτρας με τη συνεργασία του «Εργαστηρίου Μαθηματικών Μηχανών» του 9ου ΓΕΛ Πάτρας.

Ακολούθησε η παρουσίαση των άρθρων «Μετεωρολογία και Ερευνα» και «Μαθηματικά Παράδοξα» των μαθητών και μαθητριών του 6ου Γυμνασίου Πάτρας, με τα οποία συμμετείχαν στο 1ο Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο Δυτικής Ελλάδας «Μαθηματικές Προ(σ)κλήσεις στον 21ο αιώνα». Τα συγκεκριμένα άρθρα εγκρίθηκαν από την οργανωτική επιτροπή του Συνεδρίου, θα γραφούν στα πρακτικά και θα λάβουν κωδικό ISBN. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάστηκαν projects με θέμα «Γονίδια και Κληρονομικότητα Ερευνα» από μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης, «Fractals» και «Μέτρηση Ηλικίας Δέντρων» από μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης, «Συμμετρία» από μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης.

Αθανασία Μπαλωμένου

Αθανασία Μπαλωμένου

Τη δεύτερη μέρα του Φεστιβάλ, Τρίτη 28 Μαΐου, έγινε η παρουσίαση Πειραμάτων–PROJECT των μαθητών/τριών των Α’, Β’, Γ’ τάξεων. Το επιστημονικό σχολικό Φεστιβάλ ενθάρρυνε την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών με δημιουργικά και καινοτόμα έργα μέσα από τη διαδικασία της έρευνας και του πειράματος. Ετσι, μέσα από ομαδικές εργασίες, παρουσιάστηκαν πειράματα στο πλαίσιο των μαθημάτων της Βιολογίας, της Χημείας και της Φυσικής. Ηταν ένας όμορφος συνδυασμός συνεργασίας, γνώσης, πρωτοτυπίας, με βασικό συστατικό τον ενθουσιασμό της ανακάλυψης μέσα από τη βιωματική μάθηση.

Το Φεστιβάλ παρακολούθησε ο σύμβουλος Εκπαίδευσης Πληροφορικής (ΠΕ86) Αχαΐας Δρ. Σπυρίδων Παπαδάκης, ο υπεύθυνος του ΕΚΦΕ Πάτρας Σταύρος Τελιντζίδης και εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Η διεύθυνση του 6ου Γυμνασίου απευθύνει «συγχαρητήρια στους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας για τη συμμετοχή τους στο 1ο Φεστιβάλ Θετικών Επιστημών! Περιμένουμε με ανυπομονησία και χαρά τις επόμενες ανακαλύψεις τους μέσα από τον κόσμο του πειράματος».

Διαβάστε επίσης:

 

Κυκλοφοριακό: Πόσο επηρέασε η Μαιζώνος την κίνηση;

Πάτρα: Πατέρας και θείος έστειλαν στο νοσοκομείο 15χρονο επειδή τους αποκάλυψε πως είναι ομοφυλόφιλος

Κέρκυρα: «Ούρλιαζε, είχε φρικάρει το παιδί»: Σοκάρει ο πατέρας της 7χρονης που χτυπήθηκε από ρεύμα

Η Σοφία Πολυζωγοπούλου αμφισβητεί τη μεταμέλεια του Απόστολου Λύτρα: Τα SMS και η φράση «κλειδί»