Η θεατρική κίνηση της Πάτρας
Οι ενδιαφέρουσες θεατρικές δράσεις στα μικρά αλλά ζεστά και ατμοσφαιρικά θέατρα της πόλης μας, ξεκίνησαν και μας καλούν να ανταποκριθούμε.
Γεμάτος προοιωνίζεται ο θεατρικός χειμώνας στην πόλη μας, αν κρίνει κανείς από τα πρώτα δείγματα του Οκτωβρίου, μήνα που παραδοσιακά σηματοδοτεί την έναρξη της χειμερινής σεζόν. Από τις πρώτες μέρες του έγινε φανερό ότι η θεατρική ζωή στις λιγοστές αλλά δραστήριες αίθουσες της Πάτρας ξεκίνησε ορεξάτα και με ενδιαφέροντα έργα, είτε ως τοπικές παραγωγές είτε ως μετακλήσεις, άλλοτε επαγγελματικού και άλλοτε ερασιτεχνικού χαρακτήρα, αποφασισμένη να συνεχίσει να υπάρχει, κορονοϊού επιτρέποντος.
Στο θέατρο «Αγορά», η επανεκκίνηση έγινε με την ξεκαρδιστική κωμωδία του δημοφιλούς και πολυγραφότατου δίδυμου των Μπίλλυ Βαν Ζαντ και Τζέην Μίλιμορ «Για ποιον χτυπάει η καμπάνα» (Playirg Doctor, 1983), τελευταία δουλειά της θεατρικής ομάδας «Υποκριτές» σε σκηνοθεσία του Μίλτου Παπλά. Στο επίκεντρο της υπόθεσης, η προσπάθεια του κεντρικού ήρωα να ξεγελάσει τους γονείς του, που ξοδεύτηκαν για τις υποτιθέμενες σπουδές του, ότι κάνει καριέρα γιατρού. Απίθανοι χαρακτήρες, εξωφρενικές καταστάσεις, με το μαύρο να γίνεται άσπρο και τίποτα να μην είναι, όπως φαίνεται, σ’ αυτήν την τρελή φάρσα, η οποία πρόκειται να επαναληφθεί.
Για το «Λιθογραφείον» εναρκτήρια παράσταση ήταν ο «Oedipus 19», μια ανατρεπτική σκηνική συνάντηση με τον ωραιότερο αλλά και σκοτεινότερο των αρχαίων μύθων, εμπνευσμένη από την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή, που μεταφέρθηκε στη σκηνή με τη μορφή Cabaret υπαρξιακών αναζητήσεων για τα όρια της ανθρώπινης οντότητας, της ερωτικής αγάπης και της μοναξιάς, σε καλλιτεχνική και σκηνοθετική επιμέλεια της Γεωργίας Καλογεράτου.
Ακολούθησε στο ίδιο θέατρο «Ο Καλλιτέχνης της Πείνας» (The Hunger Artist), έργο βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα του Φραντς Κάφκα, σε κείμενα του Τσέζαρις Γκραουζίνις, που κυοφορήθηκαν στη διάρκεια της δεύτερης καραντίνας, και σε σκηνοθετική ανάγνωση του ίδιου. Μια αναφορά στην άνοδο ενός καλλιτέχνη, που κερδίζει τον κόσμο και αποκτά διασημότητα, χάρις στην ικανότητά του να απέχει από την τροφή για πολύ χρόνο. Πορεία όμως που αντιστρέφεται, οδηγώντας στην πτώση του, με του καιρού τα αλλάγματα και του κοινού τις προτιμήσεις. Επίκαιρο θεματικά έργο, αν αναλογιστεί κανείς την περιπέτεια του θεάτρου και τη δοκιμασία των ανθρώπων του στους δύσκολους καιρούς μας.
Με τον «Ερωτα Μονόπτερο τον Πλάνητα» εγκαινίασε τη νέα σεζόν το «Επίκεντρο». Μια διαδοχική δραματοποιημένων ερωτικών κειμένων της παγκόσμιας λογοτεχνίας, από τη Σαπφώ και τον Ευριπίδη, τον Επίκουρο και τον Πλούταρχο έως τον Σαίξπηρ και τον Πούσκιν αλλά και τον Γρυπάρη, που αναδεικνύουν τα πολλά και αντιφατικά πρόσωπα του αρχαίου φτερωτού θεού, υπό τους ήχους διασκευασμένων τραγουδιών, ελληνικών και ξένων, συνθέτοντας ένα μουσικοθεατρικό σύνολο. Τα κείμενα επιμελήθηκε και σκηνοθέτησε την παράσταση ο Γεράσιμος Γεννατάς, ενώ την ερωτική ανθολογία ερμήνευσε η Μάρια Φλωράτου σε ένα «one woman’s show». Η μεγάλη ανταπόκριση του θεατρόφιλου κοινού αναμένεται να φέρει και πάλι την παράσταση στη σκηνή.
Οι «Γραμμές Τέχνης» επέστρεψαν με την κωμωδία «Ολόγυρα Ολότελα Ολόιδιοι» στην παιδική τους σκηνή, σε ευρηματικά και ευφάνταστα κείμενα των Θεόδωρου Κανδηλιώτη και Κατερίνας Τσατσαράγκου, με κεντρικό άξονα το μείζον και διαχρονικό θέμα του εκφοβισμού (bullying) και του σεβασμού της διαφορετικότητας. Στον ίδιο πολυχώρο από τα μέσα του τρέχοντος μηνός, προγραμματίζεται επίσης η παράσταση της κωμωδίας «Η Ρένα Εξώκειλε» των Σακελλάριου – Γιαννακόπουλου, γνωστή από την μεταφορά της στη μεγάλη οθόνη με τον τίτλο «Τα Κίτρινα Γάντια», με την ερασιτεχνική ομάδα «Ηθος ποιείν».
Παραλλήλως σε επίπεδο θεατρική εκπαιδευτικής δράσης, τόσο στο «Επίκεντρο» όσο και στις «Γραμμές Τέχνης» άρχισαν τη λειτουργία τους Εργαστήρια υποκριτικής τέχνης με διδάσκοντες τους ηθοποιούς Βασίλη Κόκκαλη και Θεόδωρο Κανδηλιώτη αντίστοιχα. Στόχος του πρώτου η επικοινωνία των συμμετεχόντων με τη μαγεία του θεάτρου και η ανάπτυξη θεατρικού ήθους και συνέπειας. Συναφής και ο στόχος του δεύτερου για σμίλευση καλλιτεχνικής νοοτροπίας, με εξαιρετικά ενδιαφέρουσα τη θεματική του ενότητα «Θεάτρου Μονόλογοι και Διάλογοι».
Τέλος, με φιλόδοξο πρόγραμμα σε βάθος χρόνου άνοιξε τις πύλες του το θέατρο «Οροφως», η νέα πολιτιστική εστία της Πάτρας, με εναρκτήρια παράσταση «Τη Γυναίκα της Ζάκυθος» του Διονυσίου Σολωμού, σε σκηνοθεσία της αντισυμβατικής Αντζελας Μπρούσκου, με στόχο την αναγωγή του σολωμικού κειμένου στο παρόν. Τη σκυτάλη στη σκηνή του θεάτρου παρέλαβε η παράσταση «Το Θέατρο ως Ηθικός Θεσμός», σε σύνθεση και σκηνοθετική διδασκαλία του πατρινού μουσικού Γιώργου Κουβαρά. Ενα έργο Σκηνικής Μουσικής Ρητορικής βασισμένο στο ομώνυμο ποίημα του Γιώργου Σεφέρη και το ομώνυμο δοκίμιο.
Εν αναμονή της ανακοίνωσης του χειμερινού προγράμματος της ναυαρχίδας της θεατρικής μας ζωής, του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, οι ενδιαφέρουσες θεατρικές δράσεις στα μικρά αλλά ζεστά και ατμοσφαιρικά θέατρα της πόλης μας, μας καλούν να ανταποκριθούμε.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News