Αχαΐα: Οι γονείς δεν θέλουν ολοήμερο – Αγνόησαν οι οικογένειες το διευρυμένο ωράριο – ΦΩΤΟ
Με τις καλύτερες συνθήκες ξεκίνησε χθες η νέα σχολική χρονιά. Ελάχιστοι μαθητές φορούσαν μάσκα, καθώς είναι προαιρετική. Υποχρεωτικό το εβδομαδιαίο ράπιντ τεστ για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς.
Αν και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ήταν αρκετά γαλαντόμα με την Αχαΐα σε σχέση με την ανάπτυξη ολοήμερων τμημάτων διευρυμένου ωραρίου, 148 δημοτικά και νηπιαγωγεία, οι αχαιοί γονείς τούς γύρισαν την πλάτη.
Κατά τ΄ άλλα η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε χθες υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις και κυρίως χωρίς μάσκες, ράπιντ τέστ και όλες τις παρενέργειες της πανδημίας. Τα εκπαιδευτικά κενά είναι ελάχιστα και οι μαθητές παρέλαβαν τα βιβλία τους, όπως και το ωρολόγιο πρόγραμμα η εφαρμογή του οποίου ξεκινάει από σήμερα κανονικά σε όλες τις σχολικές μονάδες.
Το στοίχημα της νέας σχολικής χρονιάς ήταν η αποδοχή των ολοήμερων τμημάτων με διευρυμένο ωράριο, έως τις 5.30 μ.μ. Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είχε προχωρήσει στην πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, ώστε να στηρίξει τη λειτουργία τους. Φαίνεται όμως ότι το στοίχημα αυτό χάνεται, καθώς οι γονείς δεν το επέλεξαν για τα παιδιά τους. Συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν το ολοήμερο ως θεσμό φύλαξης και όχι ως συμπληρωματικό θεσμό στον βασικό κορμό εκπαίδευσης των παιδιών. Ετσι προτίμησαν τον παλαιό τύπο ολοημέρου που σημαίνει παραλαβή του παιδιού, είτε στις 3 μ.μ., είτε στις 4 μ.μ. ανάλογα με το πρόγραμμά τους. Οπως αναφέρουν οι ίδιοι οι γονείς επιλέγουν να παίρνουν τα παιδιά τους την ώρα που σχολάνε από την εργασία τους και ακολούθως να κάνουν τον προγραμματισμό τους παρά να έχουν σε εκκρεμότητα την παραλαβή του παιδιού και να βγαίνουν ξανά από τα σπίτια τους για να πάνε στο σχολείο. Αλλοι πάλι τα έχουν εντάξει σε φροντιστήρια ή αθλητικά και μουσικά τμήματα επομένως η παράταση της παραμονής τους στο σχολείο θα τους έβγαζε εκτός προγράμματος.
Χθες έληξε η προθεσμία δήλωσης εκ μέρους των γονέων για την ένταξη των παιδιών στον νέο τύπο ολοημέρου, και η πρώτη εικόνα δείχνει ότι είναι διερευνητέο, εάν θα λειτουργήσουν 20 τμήματα.
«Δεν έχουμε μεγάλη συμμετοχή σε όλη τη Δυτική Ελλάδα. Θα λειτουργήσουν κάποια τμήματα, αλλά όχι στην έκταση που είχε προγραμματίσει το υπουργείο Παιδείας» μας είπε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος.
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Νικόλαος Κλάδης μας ανέφερε σχετικά: «Το ενδιαφέρον των γονιών είναι αρκετά μειωμένο. Χθες έληξε η προθεσμία υποβολής της σχετικής αίτησης, οπότε σήμερα θα έχουμε μία πιο ξεκάθαρη εικόνα».
Ο κ. Κλάδης μας ανέφερε ότι θα λειτουργήσουν κανονικά τα τμήματα του ολοημέρου μέχρι με ώρα αποχώρησης 3 μ.μ. ή 4 μ.μ.
ΝΕΟΙ ΘΕΣΜΟΙ
Στοίχημα αποτελεί και η εφαρμογή δύο νέων θεσμών που εισάγονται στη σχολική ζωή και για τους οποίους υπάρχει προς το παρόν απροθυμία εκ μέρους των εκπαιδευτικών. Αυτοί αφορούν τους εξής:
u Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
u Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή
Ο ρόλος τους είναι να συντονίζουν και να υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ
Πέραν των άλλων, το πρόγραμμα φέτος περιλαμβάνει και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών ομίλων. Αυτοί μπορούν να προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις, όπως δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας κ.ά.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Σε ό,τι αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό η χθεσινή εικόνα ήταν η καλύτερη από όλα τα προηγούμενα χρόνια καθώς τα κενά είναι ελάχιστα και αφορούν σε ειδικότητες.
«Μέχρι και οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης έχουν έρθει. Τα κενά μας εντοπίζονται στα τμήματα ένταξης και στην παράλληλη στήριξη αυτά όμως δεν απειλούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων» προσθέτει ο κ. Γιαννόπουλος.
«Στις βασικές ειδικότητες δεν έχουμε κανένα κενό. Ελάχιστα κενά υπάρχουν σε μεμονωμένες ειδικότητες που θα καλυφθούν το επόμενο διάστημα» μας είπε ο κ. Κλάδης αναφερόμενος στα δημοτικά και στα νηπιαγωγεία.
Εξίσου καλή είναι η εικόνα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση η προϊσταμένη της οποίας, Ευγενία Πιερρή, μας περιγράφει: «Δόθηκε ωρολόγιο πρόγραμμα στους μαθητές μας και από σήμερα ξεκινάμε κανονικά. Είμαστε ικανοποιημένοι, αλλά δεν εφησυχάζουμε. Ευχόμαστε να πάει καλά η χρονιά να μην χρειαστεί να λειτουργήσουμε σε άλλες συνθήκες αντίστοιχες με αυτές της τελευταίας διετίας».
ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΛΙΠΟΘΥΜΙΑΣ
Από τα δυσάρεστα της χθεσινής ημέρας ήταν η λιποθυμία ενός μαθητή σε προαύλιο Δημοτικού Σχολείου της Πάτρας. Ωστόσο, όπως μας ανέφεραν οι εκπαιδευτικές αρχές δεν ήταν κάτι σοβαρό. «Πολλά παιδιά από την ορθοστασία σε συνδυασμό με τον ήλιο κι αν δεν έχουν πάρει και καλό πρωινό αισθάνονται αδιαθεσία. Ευτυχώς κατά την πτώση του δεν χτύπησε κάπου και δεν είχε περαιτέρω κανένα πρόβλημα» μας ανέφεραν χαρακτηριστικά.
ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΜΕΑ
Το γραφείο ΑμεΑ του Κοινωνικού Οργανισμού του Δήμου Πατρέων αναφέρει ότι «στον Δήμο Πατρέων κανένα άτομο με αναπηρία δεν θα στερηθεί το αναφαίρετο δικαίωμα στη μόρφωση. Ο Δήμος Πατρέων έχει υποβάλει πρόταση ύψους 960.000 ευρώ στο Πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” που είναι υπό έγκριση και αφορά στην προσβασιμότητα των ΑμεΑ όλων των σχολείων της πόλης».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News