Πάτρα: «παρατράγουδα» με προσλήψεις στο Δημοτικό Ωδείο – Οι θεσμικές αιχμές και η στάση των υπευθύνων
Διαγωνισμό «φτιαγμένο» για συγκεκριμένα πρόσωπα καταγγέλλει ο Γιώργος Ρώρος πως διεξάγει ο Πολιτιστικός Οργανισμός σχετικά με τις προσλήψεις 32 ατόμων στο Δημοτικό Ωδείο. Αναπάντητες για την ώρα οι αντιπολιτευτικές αιχμές.
Για «σχεδιασμό πρόκρισης ημετέρων» σε επικείμενες προσλήψεις στο Δημοτικό Ωδείο Πατρών έκανε λόγο η παράταξη του Γιώργου Ρώρου χθες, η οποία εκτιμά πως η δημοτική αρχή λειτουργεί ως «μαέστρος στην ευνοιοκρατία».
Το προηγούμενο διάστημα, ανακοινώθηκε ότι θα προσληφθούν στο Δημοτικό Ωδείο 32 άτομα και για πρώτη φορά οι προσλήψεις θα γίνουν με τη διαδικασία της οντισιόν. «Είναι αυτονόητο ότι κάποιος που έχει καλή φωνή δε σημαίνει ταυτόχρονα ότι είναι και καλός καθηγητής. Αναμφισβήτητα η πρότερη διδακτική εμπειρία ή ακόμα και η παρουσίαση σχεδίου διδασκαλίας θα λειτουργούσε ενισχυτικά στην επιλογή. Ωστόσο διαπιστώνεται ότι η επιλογή των προς εξέταση κομματιών για την οντισιόν, είναι προσεκτικά επιλεγμένη για συγκεκριμένους τύπους φωνών. Επίσης ο τύπος κάθε φωνής καθορίζεται από το φύλο και τα σωματικά του χαρακτηριστικά. Αποκλείονται δηλαδή φωνές από τον διαγωνισμό, έχουμε συνεπώς αποκλεισμό σε δημόσιο διαγωνισμό στη βάση του φύλου και των σωματικών χαρακτηριστικών, άρα ο διαγωνισμός ενδέχεται να είναι παράνομος» τονίζει η παράταξη Ρώρου.
Δήμος Πατρέων: «”Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα” και η συκοφαντία στο ΣΥΡΙΖΑ»
Η εν λόγω οντισιόν πραγματοποιήθηκε στις 12 Οκτωβρίου και στις 31 Οκτωβρίου λήγει η προθεσμία αποστολής των μαθητολογίων στο υπουργείο Πολιτισμού, με κίνδυνο να χαθεί το εξάμηνο των μαθητών αν αυτό δεν συμβεί. Η παράταξη εκτιμά επίσης ότι η καθυστέρηση στις διαδικασίες «θέτει τους υποψήφιους στο φιλότιμό ώστε να μην προχωρήσουν σε ενστάσεις για χάρη των παιδιών, ωστόσο δεν αποδίδεται έτσι δικαιοσύνη και αξιοκρατία».
Ο Γιώργος Ρώρος, μιλώντας στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» για την καταγγελία που έκανε η παράταξή του, είναι ξεκάθαρος: «Εχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση φωτογραφικής διαδικασίας, για συγκεκριμένα πρόσωπα και διευθύνσεις». Συγκεκριμένα, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Ρώρος, αυτό γίνεται αντιληπτό επειδή για τα όργανα κοντραμπάσο, πιάνο, σαξόφωνο, κόρνο, φαγκότο και όμποε, ζητούνται καθηγητές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, ενώ για τρομπέτα και μονωδία μόνο τεχνολογικής εκπαίδευσης. «Γιατί γίνεται αυτός ο διαχωρισμός;
Είναι πρωτοφανές και απαράδεκτο. Οι απόφοιτοι ωδείων έχουν τίτλους σπουδών αδιαβάθμητους και η μόνη περίπτωση επαγγελματικής αποκατάστασης είναι να διδάξουν σε ωδείο, αφού αποκλείονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το επιχείρημα δε, ότι με την επιλογή ΠΕ η δημοτική αρχή θέλει να αναβαθμίσει το επίπεδο σπουδών είναι απαράδεκτο. Φαίνεται ότι οι απευθείας αναθέσεις υπηρεσιών και αγαθών βρίσκουν πλέον πρόσφορο έδαφος και στις φωτογραφικές προσλήψεις» τόνισε ο Γ. Ρώρος.
Η «Π» επικοινώνησε με την πρόεδρο του Πολιτιστικού Οργανισμού Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, η οποία δεν γνώριζε την καταγγελία και επιφυλάχθηκε να απαντήσει όταν είναι σε θέση να το κάνει.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
«Η παράταξή μας Ώρα Πατρών έχει αναφερθεί σε πλείστες περιπτώσεις διαχείρισης σύναψης συμβάσεων για παροχή υπηρεσιών και προσλήψεων για τις πολιτιστικές δραστηριότητες. Η Λαϊκή Συσπείρωση Πάτρας ως δημοτική αρχή ενώ εμφανίζεται ως υπερασπιστής των εργασιακών δικαιωμάτων, στην πραγματικότητα αποδεικνύεται μαέστρος στην ευνοιοκρατία.
Αυτή τη φορά το σχεδιασμό πρόκρισης ημετέρων ακολούθησε και το Δημοτικό Ωδείο. Αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες ήρθαν σε επαφή με την παράταξή μας σχετικά με την πρόσληψη των καθηγητών του Ωδείου και εξέφρασαν αμφιβολίες ίσης μεταχείρισης και αξιοκρατίας στη διαδικασία.
Η διαδικασία πρόσληψης των καθηγητών του Δημοτικού Ωδείου για πρώτη φορά θα γίνει από οντισιόν. Είναι αυτονόητο ότι κάποιος που έχει καλή φωνή δε σημαίνει ταυτόχρονα ότι είναι και καλός καθηγητής. Αναμφισβήτητα η πρότερη διδακτική εμπειρία ή ακόμα και η παρουσίαση σχεδίου διδασκαλίας θα λειτουργούσε ενισχυτικά στην επιλογή. Ωστόσο διαπιστώνεται ότι η επιλογή των προς εξέταση κομματιών για την οντισιόν, είναι προσεκτικά επιλεγμένη για συγκεκριμένους τύπους φωνών. Επίσης ο τύπος κάθε φωνής καθορίζεται από το φύλο και τα σωματικά του χαρακτηριστικά. Αποκλείονται δηλαδή φωνές από τον διαγωνισμό, έχουμε συνεπώς αποκλεισμό σε δημόσιο διαγωνισμό στη βάση του φύλου και των σωματικών χαρακτηριστικών, άρα ο διαγωνισμός ενδέχεται να είναι παράνομος.
Η οντισιόν πραγματοποιήθηκε στις 12/10, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Στις 31/10 λήγει η προθεσμία αποστολής των μαθητολογίων στο ΥΠΠΟ. Αν δεν σταλούν, μαζί με τα ονόματα των διδασκόντων, τα παιδιά θα χάσουν το εξάμηνό τους. Αυτό είναι εκβιασμός, γιατί οποιοσδήποτε προσπαθήσει να ακυρώσει τον διαγωνισμό στη βάση των παρατυπιών, θα κατηγορηθεί ότι θέλει να χάσουν τα παιδιά το εξάμηνό τους. Για άλλη μια φορά οι πρακτικές της δημοτικής αρχής θα θέσουν τους υποψήφιους στο φιλότιμό ώστε να μην προχωρήσουν σε ενστάσεις για χάρη των παιδιών, ωστόσο δεν αποδίδεται έτσι δικαιοσύνη και αξιοκρατία.
Το ΚΚΕ σε κάθε πτυχή της πολιτικής του έκφρασης κάνει λόγο για το προσοντολόγιο και τους διαχωρισμούς που έχουν τεθεί. Αντί λοιπόν να πράττει αυτά για τα οποία αγωνίζεται και διεκδικεί ο κομματικός της φορέας έρχεται η δημοτική αρχή και σαλαμοποιεί τις ειδικότητες φτάνοντας ακόμα και στο σημείο να αποκλείει συγκεκριμένες κατηγορίες διπλωματούχων. Για τα όργανα κοντραμπάσο, πιάνο, σαξόφωνο, κόρνο, φαγκότο και όμποε, ζητούνται καθηγητές πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ). Αντίθετα για τρομπέτα και μονωδία μόνο τεχνολογικής εκπαίδευσης (ΤΕ). Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον διαχωρισμό αυτό, αφού όλα τα όργανα διδάσκονται και σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Στην περίπτωση των οργάνων που ζητείται ΠΕ, αποκλείονται όλοι οι απόφοιτοι ωδείων. Είναι πρωτοφανές και απαράδεκτο. Οι απόφοιτοι ωδείων έχουν τίτλους σπουδών αδιαβάθμητους και η μόνη περίπτωση επαγγελματικής αποκατάστασης είναι να διδάξουν σε ωδείο, αφού αποκλείονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Το επιχείρημα δε, ότι με την επιλογή ΠΕ η δημοτική αρχή θέλει να αναβαθμίσει το επίπεδο σπουδών είναι απαράδεκτο. Θεωρεί εκ προοιμίου ότι τα πανεπιστημιακά διπλώματα είναι ανώτερα από εκείνα των ωδείων. Ο βασικός φορέας εκπαίδευσης επί δεκαετίες ήταν τα ωδεία. Επίσης το επιχείρημα αυτό δεν απαντά γιατί η τρομπέτα και η μονωδία δεν μπαίνουν σε τροχιά αναβάθμισης. Συνήθως στις προκηρύξεις αναφέρονται και ΠΕ και ΤΕ και μοριοδοτούνται ανάλογα. Φαίνεται ότι οι απευθείας αναθέσεις υπηρεσιών και αγαθών βρίσκουν πλέον πρόσφορο έδαφος και στις “φωτογραφικές προσλήψεις”.
Καλούμε τη δημοτική αρχή να δώσει σαφείς απαντήσεις για τη διαδικασία πρόσληψης των καθηγητών του Ωδείου».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News