Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Η πίστα Χαλανδρίτσας, το Moto GP, τα εμπόδια και οι προϋποθέσεις

Η πίστα στη Χαλανδρίτσα μπορεί να μπει στο παιχνίδι μόνο όταν ληφθεί η απόφαση για την κατασκευή πίστας προδιαγραφών FIA 1 προκειμένου να φιλοξενηθεί ένας τέτοιος αγώνας και βρεθούν τα κεφάλαια για ένα τόσο μεγάλο έργο

πίστα

Να γινόταν, λέει, ένας μεγάλος αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα μέχρι το 2025… Επενδυτές να είχαν χρηματοδοτήσει την κατασκευή της πίστας στη Χαλανδρίτσα και μέσως αυτής η χώρα μας, αλλά και η περιοχή μας να έλαμπε διεθνώς!

Ονειρο; Μπορεί, αλλά όχι θερινής νυκτός. Αλλωστε, η πραγματοποίηση των ονείρων, ξεκινάει από μία σκέψη, από μια σύλληψη.

Να ξέρετε πως οι σκέψεις υπάρχουν, οι επαφές και οι συζητήσεις γίνονται, όμως για να μην πετάμε στα σύννεφα και βγάζουμε σενάρια από το μυαλό μας, όλα βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο.

Πάμε να δούμε τα δεδομένα και πώς μπορούν να συνθεθούν με την πίστα στη Χαλανδρίτσα. Στις αρχές Νοεμβρίου, ο υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης βρέθηκε στη Βαλένθια για να παρακολουθήσει το Moto GP και συζήτησε με τους διοργανωτές το ενδεχόμενο διεξαγωγής του πρωταθλήματος και στην Ελλάδα!

πίσταΗ απάντηση των ανθρώπων της Dorna (εταιρεία που είναι κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του Moto GP) ήταν ότι θα μπορούσε να γίνει το πρώτο γκραν πρι στην Ελλάδα το 2025. Και κάπου εδώ τα φώτα φεύγουν από την Ισπανία και επιστρέφουν στη χώρα μας. Από την απάντηση των διοργανωτών μέχρι τη διεξαγωγή του αγώνα μεσολαβεί ένα χάος, αν θέλουμε να μιλάμε επί πραγματικών δεδομένων.
Η πίστα στη Χαλανδρίτσα μπορεί να μπει στο παιχνίδι μόνο όταν ληφθεί η απόφαση για την κατασκευή πίστας προδιαγραφών FIA 1 για να φιλοξενηθεί ένας τέτοιος αγώνας και βρεθούν τα κεφάλαια για ένα τόσο μεγάλο έργο.
Πρόκειται για μια τεράστια επένδυση και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιοχή που θα κατασκευαστεί.

Οι πίστες που φιλοξενούν παρόμοιους αγώνες δουλεύουν με δοκιμές εξέλιξης, παρουσιάσεις και εκπαιδεύσεις καθ΄όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Για την υποστήριξη της λειτουργίας τους εργάζονται άμεσα εκατοντάδες άνθρωποι και έμμεσα χιλιάδες. Είναι λοιπόν μια πολύ σημαντική απόφαση για την Ελλάδα μια τέτοια επένδυση και πολύ κρίσιμη για την Αχαΐα. Τα οφέλη είναι τεράστια σε οικονομικό επίπεδο και σε θέσεις εργασίας.

Το καραβάνι που ταξιδεύει σε όλες τις πίστες με αθλητές, μηχανικούς, ανθρώπους των ομάδων, δημοσιογράφους, χορηγούς και υποστηρικτές ξεπερνάει τα 1500 άτομα. Επίσης οι θεατές που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα από άλλες χώρες ξεπερνούν τις 50.000.

Και φυσικά δεν πρέπει να παραβλέπουμε η προβολή του τουριστικού προϊόντος της περιοχής και της χώρας.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι η κυβέρνηση μέσω του Λευτέρη Αυγενάκη επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όλα είναι ανοιχτά, όμως θα πρέπει να απαντηθούν ερωτήματα όπως:

α) Είναι εφικτή η διεξαγωγή μιας τέτοιας διοργάνωσης σε οικονομικό επίπεδο; Πόσο θα κοστίζει, πόσα θα αποφέρει;
β) Πότε θα μπορούσε να προγραμματιστεί;
γ) Ποιο επενδυτικό σχήμα θα συνεισφέρει;
δ) Πού θα μπορούσε να διοργανωθεί;

Αυτή τη στιγμή η διεξαγωγή ενός Moto GP συνδέεεται με την πίστα στην Χαλανδρίτσας μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Υπό προϋποθέσεις και με βάση τα όσα αναλύσαμε παραπάνω, θα μπορούσε να προχωρήσει.

Σε δηλώσεις του στο Ionian TV, o υφυπουργός Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, ερωτώμενος για την πίστα της Χαλανδρίτσας, είπε: «Γίνονται διάφορες συζητήσεις με επενδυτές. Το πρόβλημα που συναντά αυτό το πρότζεκτ είναι η απόσταση από την Αθήνα. Υπάρχουν όμως τόσα άλλα θετικά. Μέχρι και χθες είχα επαφή με έναν Καναδό επενδυτή. Στα μέσα του Δεκέμβρη θα έχω κι άλλες συζητήσεις με άλλους επενδυτές. Η Χαλανδρίτσα έχει μια ωριμότητα που κανένα άλλο πρότζεκτ δεν έχει στην Ελλάδα, γι’ αυτό και το υπερασπίζομαι προκειμένου να το βάλουμε σε ράγα υλοποίησης».