Ποδηλατόδρομος: Ενα του Τοτού ανέκδοτο ή ένα του κ. Πελετίδη όνειδος;
Του Αλέξη Καρβουντζή, Ηλεκτρολόγος μηχανικός ΤΕΙ Πάτρας
Οσοι μένουν στην Πάτρα και κυκλοφορούν στην Πάτρα με τα πόδια με ποδήλατο ή με αυτοκίνητο δίνουν την δεύτερη εκδοχή σαν απάντηση. Οσοι γνωρίζουν την κυκλοφορία και δεν κρύβονται πίσω από εκλογικές και λοιπές σκοπιμότητες κομμάτων και δημοτικών ομάδων δίνουν και λύση. Οποίος πάλι επιβουλεύεται τον κ. Πελετίδη τον τυφλώνει και δεν τον αφήνει να δώσει την λύση στο πρόβλημα που η χάραξη του ποδηλατοδρόμου έφερε κυκλοφοριακή ζούγκλα στην Πάτρα.
Ολοι οι Πατρινοί θα θυμούνται τους αγώνες και τις αγωνίες των κατοίκων της Αγυιάς για να μεταφέρουν μέρος της κίνησης έξω από την συνοικία τους, γιατί η Αγ. Κων/νου Αγυιάς ,στην οποία κατέληγε η κίνηση από και προς το Λιμάνι και ανεπαρκής ήταν λόγω μικρού πλάτους και επικίνδυνη αφού διέσχιζε πυκνή αστική ζώνη. Κρίθηκε τότε επιβεβλημένη η χάραξη και κατασκευάσθηκε η Κανελλοπούλου.
Στη συνεχεία βεβαία έγινε η μίνι περιμετρική και η παράκαμψη της Πάτρας που πήραν μεγάλο μέρος από το συνολικό κυκλοφοριακό φορτίο. Παρέμεινε όμως η όδευση από την Κανελλοπούλου- Ηρώων Πολυτεχνείου- Ακτή Δυμαίων σίγουρα μία λύση για αποτελεσματική κυκλοφορία. Βοηθούσε λοιπόν στην κυκλοφορία από την μία άκρη της Πάτρας στην άλλη για όλες τις περιπτώσεις που δεν κάλυπτε το εσωτερικό δίκτυο της πόλης και η μίνι περιμετρική η η παράκαμψη. Καλοδεχούμενο το σχέδιο για την δημιουργία ποδηλατοδρόμου στο παραλιακό μέτωπο.
Από την Πέντε Πηγαδίων όμως και πέρα το πράγμα χάλασε. Ξέχασαν πως η παραχώρηση του Παραλιακού Μετώπου αρχίζει από τον Μείλιχο. Ενώ όμως υπάρχει παραχώρηση από την εποχή του κ. Δημαρά από το τότε λιμενικό Ταμείο να περάσει ο ποδηλατόδρομος μέσα από το τείχος του λιμανιού, άλλαξε το σχέδιο το 2019 από τον Δήμο. Εχοντας σαν δικαιολογία την σύνδεση με το ιδρυόμενο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της υπόλοιπης πόλης, ευφυείς μηχανικοί εισηγούνται την κατάργηση μιας λωρίδας κυκλοφορίας στην Ηρώων πολυτεχνείου –Οθωνος Αμαλίας και την μετατροπή της στο σημερινό τερατούργημα που αποκαλείται ποδηλατοδρόμος παραλιακός του δήμου της Πάτρας.
Αγνόησαν, ξέχασαν ή δεν έλαβαν στα σοβαρά τις επιπτώσεις στο γενικότερο σχέδιο που προβλέπει περαιτέρω πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Πάτρας τις επιπτώσεις από την σμίκρυνση του πλάτους ενός δρόμου ταχείας κυκλοφορίας. Αγνόησαν κάπου εκεί, στον Δήμο που πρότεινε, στην περιφέρεια που συγκατάνευσε προθύμως αλλά και στην κεντρική διοίκηση που έβαλε αφελώς μάλλον την έγκριση πως το τρένο της Πάτρας θα έρθει υπόγεια στο ΛΙΜΑΝΙ οπότε θα ελευθερωθεί η επιφάνεια και τα πέριξ της σιδηροδρομικής γραμμής .
Τότε γιατί αυτή η πρεμούρα γι’ αυτήν την γελοιότητα; Δυο τινά μπορούν να συμβαίνουν. Εχει ισως εσωτερική πληροφόρηση ο Δήμος από την κυβέρνηση ότι όταν θα έρθει ο σιδηρόδρομος θα έρθει επιφανειακά, οπότε σωστά παίρνει τα μέτρα του. ‘Η έγινε ένα έργο επιβαρύνοντας και τον Ευρωπαϊκό προϋπολογισμό και τον δημοτικό, ένα έργο κουρτίνα, για να κατευθυνθούν τα χρήματα αλλού προεκλογικά και να ξηλωθεί στο φινάλε ο ψευτοποδηλατόδρομος σαν ανώδυνο mea-culpa ενός επανεκλεγμένου πιθανώς δήμαρχου. Ηδη προσφάτως σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου δειλά δειλά αναφέρθηκε από την πλειοψηφία και η περίπτωση ξηλώματος αν χρειασθεί.
Η αδιαφορία από την πλευρά των δημοτικών σύμβουλων της πλειοψηφίας φαίνεται δυστυχώς πως είναι δεδομένη για την ταλαιπωρία των Πατρινών. Παριστάνουν μάλλον τους τυφλούς αλλα και τους κουφούς μπροστά στο πρόβλημα. Προσπερνούν δεν γνωρίζουν όμως μάλλον, δεν κυκλοφορούν γενικότερα ποτέ μάλλον από την παραλιακή αρτηρία. Βεβαία κρίνεται σαν αγαστή αλλά όχι αγία η περίεργη σιωπή του τοπικού Υπεραστικού ΚΤΕΛ που οι σταθμοί του, νυν και αεί, θα έλεγε κάποιος, που βλέπει που δημιουργείται ο καινούργιος σταθμός, είναι και στην καρδιά του προβλήματος. Για τον ΟΣΕ θα έλεγες δεν ενδιαφέρεται, σαν να μην υπάρχουν από τώρα προβλήματα με τους υπάρχοντες σταθμούς.
Θα γελάσουμε όμως, και θα έλεγα πικρά, για την κυκλοφορία στην διασταύρωση Νόρμαν παραλιακης όταν δουλέψουν και τα τρία συγχρόνως ΟΣΕ, ΚΤΕΛ και ποδηλατόδρομος.
Για τους επιχειρηματίες της παραλιακής οδού δεν μπορώ να πω τίποτα. Ισως τους μάγεψε ο Δήμος με την κατασκευή επιπλέον φαναριών που δυσκόλεψαν από την πρώτη στιγμή την κυκλοφορία. Ισως να δόθηκαν, σαν σε ιθαγενείς καθρεπτάκια- υποσχέσεις για μελλοντικές σημάνσεις αποκλειστικής στάθμευσης των πελατών τους.
Ο συμπαθής κλάδος των ταξιτζήδων αρκέσθηκε να αλλάξει πιάτσα και πιθανό να φαντάζεται κούρσες πολλές σε ένα καλύτερο μέλλον σε μια Πάτρα που για να πας από την Αγυιά στον Αγιο Ανδρέα μέσω παραλιακής θα χρειάζεσαι κοντά στην μισή ώρα. Αλήθεια γιατί δεν έγινε ποτέ ένας διάλογος με φορείς.
Μήπως γνωρίζουν κάπου εκεί στα αρχιτεκτονικά γραφεία του δήμου ή της περιφέρειας ποια είναι η άποψη του Ποδηλατικού ομίλου Πατρών για την λειτουργική βιωσιμότητα του έργου; Κυκλοφορούν μηχανικοί στην Πάτρα και στην Ελλάδα γενικότερα που θα κάνουν καριέρες έχοντας απερίσκεπτα δώσει θετική γνώμη αλλά και υπογραφή γι’ αυτό το έργο που απαξιώνει την έννοια του μελετητή συγκοινωνιολόγου. Αν το σκεφτεί σοβαρά κάποιος ίσως λαϊκιστής πολιτικός θα μπορούσε να στήσει δημοτική παράταξη στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές με μοναδικό λόγο και έργο το ξήλωμα αυτού του εκτρώματος που σε βάθος χρόνου θα αποτελέσει πραγματικό Πελετίδειο -Αγος. Αλήθεια ποια είναι η ξεκάθαρη γνώμη όλων των υπαρχουσών δημοτικών παρατάξεων;
ΘΕΛΕΙ ΞΗΛΩΜΑ Η ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ;
Διαβάζουμε πάντως στο σάιτ του πως η μελέτη για τον σχεδιασμό, άγνωστο ποιου, για τον καθορισμό της ποδηλατικής διαδρομής βασίστηκε στην «Κυκλοφοριακή μελέτη για την ένταξη δικτύου ποδηλάτου στην Πάτρα».
2012- 2022: Δέκα χρόνια παλιό κρασί – Μας ξίνισε… Βγάλτε τις παρωπίδες και κυκλοφορείστε στην Πάτρα. Θα είναι λάθος να σπιλώνεται ένας δήμαρχος λόγω της επιμονής και της ακαμψίας κάποιων γραφειοκρατών που αρνούνται τα λάθη τους.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News