Mega Yacht… ή μάλλον γιοκ
Του Παναγιώτη Ζαφειρόπουλου, αντιπρόεδρος δημοτικού συμβουλίου Πατρέων.
Η ήπια τουριστική ανάπτυξη της περιοχής προϋποθέτει την ύπαρξη Μαρίνας, του χώρου δηλαδή στο Παραλιακό Μέτωπο, που θα διατεθεί για τον ελλιμενισμό σκαφών αναψυχής.
Μελέτες δείχνουν ότι η μέση τουριστική δαπάνη στις Μαρίνες είναι έως και πενταπλάσια σε σχέση με τα ξενοδοχεία.
Οι Μαρίνες συμβάλλουν στις εισπράξεις με 1 δισ. ευρώ, ετησίως, φέρνοντας περισσότερους από 700.000 αλλοδαπούς τουρίστες στη χώρα. Η συνεισφορά στο ΑΕΠ ανέρχεται σε 3 δισ. €, προσφέρουν 50.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, που αντιστοιχούν στο 5% της απασχόλησης στον Τουριστικό κλάδο.
Σύμφωνα με έρευνα της International Yacht Company, η Ελλάδα είναι ο πρώτος προορισμός, παγκοσμίως για την αγορά αυτή, με τις γειτονικές χώρες Κροατία και Τουρκία να έχουν υποδομές για άνω των 200 Μαρίνων, δηλαδή σχεδόν δεκαπλάσιο νούμερο από αυτές που υπάρχουν στην χώρα μας.
Εξυπακούεται ότι η συζήτηση για τη δημιουργία Μαρίνας γίνεται, ακολουθώντας αυστηρά τους κανόνες προστασίας του Περιβάλλοντος, της ακτογραμμής, των υδάτων και του Πολεοδομικού σχεδιασμού.
Ειδικά για την Πάτρα, όπου οι κοντινότερες και «ανταγωνίστριες» Μαρίνες είναι αρκετά μακριά ( Ακτιο, Πρέβεζα, Λευκάδα, Καλαμάτα) η έλευση ενός τόσου μεγάλου εγχειρήματος θα τονώσει, σημαντικά, τόσο την απασχόληση όσο και την εξωστρέφεια, που τόσο έχουμε ανάγκη. Το πολλαπλασιαστικό αποτύπωμα θα είναι μεγάλο, καθώς θα χρειαστεί να κινηθεί όλη η εφοδιαστική αλυσίδα.
Τα πλεονεκτήματα για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις είναι αρκετά:
Εφοδιασμός με καύσιμα και πετρελαιοειδή
Εφοδιασμός με τρόφιμα και ποτά
Αγορά ειδών ένδυσης και διακοπών
Εφοδιασμός με είδη θαλάσσης
Κύρια οφέλη, όμως, θα είναι και η ζήτηση για μια σειρά από ειδικότητες, όπως skipper/πλοηγός, υπάλληλος καταστρώματος, μάγειρας, σερβιτόρος, αλλά και ίδιος ο Οργανισμός με μάνατζερ, υπαλλήλους, μηχανικούς στις Τεχνικές Υπηρεσίες κ.τ.λ.
Συνεπάγεται, λοιπόν, ότι θα ανοίξει μια σειρά θέσεων εργασίας, ειδικά για νέους που συνδυάζουν τη γνώση σε ένα ευχάριστο περιβάλλον αναψυχής.
Παράλληλα θα τονώσει, ως ομόκεντρος κύκλος, την αγορά Ενοικίασης Αυτοκινήτων, τις Υπηρεσίες Φύλαξης, τα συνεργεία επισκευών κ.τ.λ.
Υπογραμμίζεται ότι και τα φορολογικά έσοδα τονώνονται (καύσιμα, τέλη κ.τ.λ).
Γνωρίζουμε, πολύ καλά, ότι για να υπάρχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην περιοχή, χρειαζόμαστε πόλους έλξης, εντός πόλης.
Η Πάτρα, βρισκόμενη στο τρίγωνο Ολυμπία – Δελφοί – Αθήνα, μπορεί να επωφεληθεί, σε μεγάλο βαθμό. Ενδεχομένως αυτό να είναι και ένα τοπικό πλεονέκτημα, που μπορεί να εξελιχθεί ως το «brand name» για τα επόμενα χρόνια.
Οι παραθαλάσσιες μεσογειακές πόλεις γνωρίζουν τη συμβολή της Μαρίνας στην εθνική, αλλά κυρίως στην τοπική οικονομία.
Η Πάτρα το γνωρίζει;
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News