Αυτοδιοικητικές εκλογές 2023 – Debate: Τι είπαν και τι… απέφυγαν οι « 4» υποψήφιοι Δήμαρχοι Πατρέων ΒΙΝΤΕΟ

Αναίμακτη μάχη, μεγάλες διαφορές στο debate των 4 υποψηφίωνν Δημάρχων Πατρέων, Κώστα Πελετίδη, Πέτρο Ψωμά, Κώστα Σβόλη και Βασίλη Αϊβαλή.

debate

Δεν είχε θύμα η συνάντηση των «4». Οι υποψήφιοι δήμαρχοι Πατρέων αναμετρήθηκαν στο ντιμπέιτ (debate) που συνδιοργάνωσαν «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», ΙΟΝΙΑΝ ΤV, TheBest.gr και απέφυγαν τις μεγάλες μαχαιριές. Προσεκτικοί και αρκετά διαβασμένοι, προσπάθησαν να αναδείξουν τα δυνατά τους σημεία, αποφεύγοντας τις κακοτοπιές σε μια αντιπαράθεση τριών σχεδόν ωρών, η οποία δεν άφησε χώρο, λόγω εκατέρωθεν ασφυκτικής στρατηγικής, στην ανάδειξη ενός οράματος για την πόλη.

Των Κωνσταντίνου Μάγνη, Απόστολου Αναστασόπουλου, Προκόπη Κόγκου.

Ενδιαφέρον είχε ο τρόπος με τον οποίο αξιοποίησαν τη δυνατότητα να απευθύνουν ερώτηση ο ένας προς κάποιον αντίπαλο επιλογής του. Ο Κ. Πελετίδης διάλεξε τον Β. Αϊβαλή και ο Β. Αϊβαλής τον Κ. Πελετίδη, θέλοντας ο μεν να δείξει ως καταλληλότερος εκφραστής της αριστεράς και ο δε ως πιο αξιόμαχος αντίπαλος του δημάρχου. Αϊβαλή διάλεξε ο Π. Ψωμάς και ο Κ. Σβόλης επίσης τον Κ. Πελετίδη.

Γενικά όλοι τους απέφυγαν τα μειωτικά χτυπήματα στους ανθυποψηφίους και η βραδιά κύλησε μέσα σε συνθήκη ανομολόγητης αβρότητας, χωρίς εμφανή νευρικότητα και καταστρατηγήσεις των διαδικασιών, κάτι που δεν δυσκόλεψε τη συντονίστρια Νατάσα Τραγουστή να χειριστεί επιτυχώς την κατάσταση.

Η ανάπτυξη κυριάρχησε στη συζήτηση, όπως επίσης η καθαριότητα, το θαλάσσιο μέτωπο, η κοινωνική πολιτική. Ο Κ. Πελετίδης επιχείρησε να εμφανιστεί ως δήμαρχος των έργων που αξιοποιεί τις ευκαιρίες, αντίθετα με την πολεμική που του γίνεται, αλλά οι αντίπαλοι τον κατηγόρησαν ότι τίποτα διαφορετικό από άλλους δημάρχους δεν έχει πετύχει και ότι παραπλανά τους δημότες.

Σημεία αιχμής ήταν η αποκάλυψη ότι η ανάπλαση του παλαιού Κολυμβητηρίου θα προχωρήσει μέσω του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και οι αμφιβολίες κατά πόσο θα πάρει εν τέλει έγκριση το σχέδιο κατεδάφισης του παλιού κτιρίου λιμένα, στην Γούναρη.

Εχει ενδιαφέρον ότι ενώ ο βασικός στόχος των Κ. Σβόλη, Π. Ψωμά και Β. Αϊβαλή ήταν να εμφανιστούν ως οι βασικοί ανταγωνιστές του Κ. Πελετίδη, και πιθανότεροι, καθένας, αντίπαλοι στον β’ γύρο για τον σημερινό δήμαρχο, δεν επιχείρησαν αλληλο- τραυματισμούς, στοχεύοντας πρωτίστως στο πρόσωπο του Κ. Πελετίδη, κάτι που ο ίδιος ανέμενε.

Το σχόλιο του Δημήτρη Τριανταφυλλόπουλου, που εκπροσώπησε την εφημερίδα «Πελοπόννησος» στο ντιμπέιτ: «Είδαμε έναν Κ. Πελετίδη να επιχειρεί την επίδειξη υπεροχής έναντι των αντιπάλων του, πάνω σε ένα δουλεμένο πολιτικό και επικοινωνιακό πλάνο. Εναν ανοιχτόμυαλο Κώστα Σβόλη με συγκροτημένο σχέδιο και πολιτική σκέψη πέρα από κομματικές περιχαρακώσεις. Εναν Πέτρο Ψωμά καλά προετοιμασμένο και οραματικό. Και έναν Βασίλη Αϊβαλή με δυνατό τεχνοκρατικό προφίλ και προγραμματικό λόγο».

debate

Ο Δ. Τριανταφυλλόπουλος της «Π» με την Λίνα Μπάστα του ΙΟΝΙΑΝ και τη Γωγώ Παπαδάκου, του thebest.gr

ΚΩΣΤΑΣ ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ:«Η πόλη αλλάζει» με είδηση για Αγυιά

debate

Για υποδομές: Η πρώτη ερώτηση είχε να κάνει με την επαναστατική διάθεση που υπήρχε αρχικά, αλλά φαίνεται πως έχει εγκαταλειφθεί για τη νότια χάραξη της Πατρών-Πύργου και την πλήρη υπογειοποίηση του τρένου από το Ρίο. Ο dήμαρχος υπεραμύνθηκε της θέσης του, διαφωνώντας πως άλλαξε η στάση του. «Κομμάτι-κομμάτι πετύχαμε να δεχθούν μέχρι την Κανελλοπούλου και στόχος μας είναι μέχρι το Ρίο. Καμία φλυαρία, κάναμε διαμαρτυρίες. O,τι λέμε το διεκδικούμε μαχητικά». Ωστόσο, πιέστηκε ο δήμαρχος να απαντήσει. «Πιέσαμε και για τη νότια χάραξη, ήμασταν πρωταγωνιστές. Βρήκαμε πάντα επαφή με τις κυβερνήσεις και πετύχαμε πράγματα».

Ως προτεραιότητα για τη νέα θητεία ο κ. Πελετίδης θέτει την Παραλιακή ζώνη. Τόνισε πως ήδη έχει ανακοινωθεί ότι υπάρχει χρηματοδότηση για την οριστική μελέτη, ενώ επισήμανε πως με αυτό το έργο και το τρένο «η πόλη θα αλλάξει εντελώς, καθώς θα φύγουν οι φράχτες και τα εμπόδια. Δημιουργούμε μια άλλη πόλη. Θα έχουμε πλέον μια πόλη ελκυστική και θα λέμε με περηφάνια πως είναι από τις ωραιότερες της Ελλάδας». Επιπλέον, έβγαλε είδηση για το κολυμβητήριο της Αγυιάς πως υπέγραψε πρόταση προς τη Διαχειριστική της Περιφέρειας για να ενταχθεί σε χρηματοδότηση, καθώς αυτή δεν υπήρχε από το υπουργείο Αθλητισμού.

Για τις αναπτυξιακές προοπτικές: Ως ανάπτυξη θεωρεί την «ανάπτυξη του λαού». Σημείωσε ότι ο όποιος επενδυτής δεν χρειάζεται να ρωτήσει τον δήμαρχο για να επενδύσει σε μια πόλη, ενώ ανέφερε ως αναπτυξιακά έργα όλες τις αναπλάσεις που γίνονται ή θα γίνουν στην Πάτρα το επόμενο διάστημα που κοστίζουν περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, δεν συμφωνεί με την άποψη ότι δεν συνεργάζεται με φορείς, φέρνοντας ως παράδειγμα την εστίαση με την οποία, σημείωσε, ότι συναντιέται μία φορά την εβδομάδα. Ωστόσο, ξεκαθάρισε πως υπάρχουν πολλές φορές διαφορετικές απόψεις και πως για τον ίδιο οι όροι ανάπτυξης έχουν να κάνουν με υποδομές που «ωφελούν το λαό και όχι τους λίγους». Για μία ακόμα φορά παρουσίασε μεγάλα ή μικρά έργα που έχουν γίνει ή εκτελούνται στην Πάτρα.

Σχετικά με την ποιότητα ζωής των Πατρινών:Υπεραμύνθηκε της θέσης του για την πρόοδο που δεν είναι διακριτή σε πολλά έργα, τονίζοντας πως «πήραμε μια πόλη από το μηδέν». Θεωρεί συκοφαντία τη θεώρηση πως δεν γίνονται έργα στην Πάτρα, επισημαίνοντας αναλυτικά όσα έγιναν για τη Μαρίνα που δεν ήταν νόμιμο τίποτα, αλλά νομιμοποιούνται όλα τώρα και θα γίνουν έργα άμεσα. Τέλος, στις ελεύθερες ερωτήσεις, ο δήμαρχος τόνισε πως νιώθει περήφανος για τις χρηματοδοτήσεις που έχει αντλήσει από την Ευρωπαϊκή Ενωση και υπενθύμισε πόσα χρήματα δεν πήρε η πόλη όταν υπήρχε η Πολιτιστική Πρωτεύουσα ή τα χρήματα των Ολυμπιακών Αγώνων.

ΚΩΣΤΑΣ ΣΒΟΛΗΣ:«Θα διεκδικήσω για την Πάτρα»

debate

Για τις υποδομές: «Στην αρχή είχαμε πάρει 2 χιλιόμετρα υπογειοποίησης για το τρένο, διεκδικήσαμε στον υπουργείο και πήγαμε στα 5. Πρότεινα στον δήμαρχο να πάμε στο υπουργείο να διεκδικήσουμε και άλλα, αλλά δυστυχώς αρνήθηκε. Η δική μου στάση είναι αντί να βρεθούμε στον δρόμο και τις πλατείες, να βρεθούμε στο υπουργείο και με διάλογο να διεκδικήσουμε κάτι παραπάνω».

Για τα διόδια στην Πατρών-Πύργου: «Τα διόδια δεν τα βάζει ο δήμαρχος, όμως μπορεί να κάνει εισηγήσεις να υπάρξουν μειώσεις. Σαφώς και η εταιρεία χρειάζεται να έχει έσοδα για να βγαίνουν οι δαπάνες, όμως, όταν θες κάτι, το διεκδικείς εκεί που πρέπει, στα υπουργεία και όχι στους δρόμους».

Για την κατάργηση δημοτικών οργανισμών: «Είμαι αρνητικός στην κατάργηση του καρναβαλικού οργανισμού. Διάβασα το νομοσχέδιο και δεν θα βοηθήσει τους δήμους».

Για το χρίσμα της ΝΔ: «Εγώ ζήτησα το χρίσμα της κοινωνίας, η οποία έδειξε όλο αυτό το διάστημα ότι με στηρίζει. Βέβαια, νομίζω ότι μπορώ να ικανοποιήσω και τον χώρο της κεντροαριστεράς».

Για τον τουρισμό: «Στην Πάτρα δεν έχουμε τουρισμό. Εχουμε ζητήσει στο δημοτικό συμβούλιο να έχουμε events, θρησκευτικό, αθλητικό , συνεδριακό τουρισμό, αλλά το αρνούνται. Σαφώς και χρειάζονται ιδιωτικές επενδύσεις, αλλά χρειάζονται και δημόσια χρήματα και στήριξη από την Περιφέρεια και το κράτος. Οταν από τα 25 εκ. στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, απορροφάς μόνο το ένα, τότε δεν έχει έρχεται η ανάπτυξη».

Αν σε περίπτωση νίκης θα είναι της ΝΔ: «Ποτέ δεν έχω κρύψει ότι είναι νεοδημοκράτης, αλλά τα διακριτά όρια των ιδεολογιών δεν έχουν σχέση με την αυτοδιοίκηση και τα προβλήματα δεν έχουν κομματικό χρώμα. Αν είμαι δήμαρχος, προφανώς θα είναι και νίκη της ΝΔ, αλλά κυρίως των Πατρινών».
Περιβάλλον και ποιότητα ζωής: «Το αποτέλεσμα της απερχόμενης δημοτικής αρχής είναι αρνητικό και αυτό φαίνεται από την ανακύκλωση, όπου το ποσοστό είναι μονοψήφιο, από το θέμα των σκουπιδιών και πολλά ακόμα. Υπήρχε ευρωπαϊκό πρόγραμμα να είμαστε στις 100 ουδέτερες πόλεις και δεν είμαστε, ενώ είναι η Κοζάνη. Πρόγραμμα για το 5G δεν το πήραμε και το πήρε η Καλαμάτα».

Για το ποιον από τους υπόλοιπους υποψήφιους θα ήθελε δίπλα του: «Και οι τρεις είναι αξιόλογοι και θα τους ήθελα μαζί μου. Αν όμως ρωτάτε ποιους από αυτούς θέλω στη δεύτερη Κυριακή, τότε σας λέω ότι και τους δύο που θα μείνουν εκτός, τους θέλω στο πλευρό μου».

ΠΕΤΡΟΣ ΨΩΜΑΣ: Επικοινωνιακός με βλέμμα τη θάλασσα

debate

Για τις υποδομές: Ο Πέτρος Ψωμάς θεωρεί ανεδαφικές και αναποτελεσματικές τις διεκδικήσεις για πλήρως υπογειοποιημένο τρένο που έρχονται «απέναντι στη σύγχρονη εποχή και τις ανάγκες της». Θεωρεί ότι το τρένο πρέπει να φτάσει σε ΒΙΠΕ, Λιμάνι, Αραξο και Αρχαία Ολυμπία και πως «η Πάτρα μπαίνει εμπόδιο». Επιτέθηκε στον δήμαρχο για το γεγονός πως αρχικά ήθελε περιφερειακή διέλευση και στη συνέχεια εξέφρασε ανησυχία για το αν είναι εφικτή η πλήρης υπογειοποίηση, αλλά και για το ότι ένα μεγάλο τμήμα της Πάτρας θα γίνει εργοτάξιο. Επιπλέον, θεωρεί ως απαραίτητο έργο την ανάπλαση του θαλασσίου μετώπου, αλλά και καυτηρίασε το γεγονός πως καθυστερούν να ολοκληρωθούν έργα. «Λείπει πράσινο, υπάρχουν σημεία ανασφαλή και δεν λύθηκε το κυκλοφοριακό» τόνισε, μεταξύ άλλων.

Για τις αναπτυξιακές προοπτικές: Ο Πέτρος Ψωμάς ως λάτρης της Πάτρας πιστεύει ότι βρισκόμαστε στο καλύτερο σημείο της χώρας και ότι είμαστε ευεργετημένοι από τη φύση. «Πρέπει να διεκδικούμε περισσότερες χρηματοδοτήσεις και μέσω προγραμμάτων να προσελκύουμε επενδύσεις ιδιωτών για να έρθουν στην Πάτρα. Είμαστε ένας κοιμώμενος γίγαντας και το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Δεν έρχονται επειδή ιδεοληπτικά έχουμε κλείσει τις πόρτες και βάζουμε φρένο σε όσους θέλουν να επενδύσουν» είπε με στόχο να καυτηριάσει την πολιτική Πελετίδη. Πιστεύει ότι μέσω του Θαλασσίου Μετώπου μπορεί η Πάτρα να προσελκύσει επενδυτές, αρκεί να γίνει η Μαρίνα. «Θέλουμε την Πάτρα Λεμεσό και Βαλένθια» σημείωσε και έδειξε να ποντάρει σε ανάπτυξη μέσα από τη Μαρίνα και την εστίαση στην παραλιακή.

Επιπλέον, θεωρεί την Πάτρα μια βρόμικη πόλη που, αν αναλάβει, θα αλλάξει η εικόνα της από την πρώτη εβδομάδα, ενώ επιτέθηκε και σε άλλο σημείο στον δήμαρχο για τη στάση του απέναντι στον πρέσβη των ΗΠΑ και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Pfizer Αλμπερτ Μπουρλά, καθώς μόνο μέσα από την εξωστρέφεια πιστεύει πως θα έρθουν επενδύσεις.

Για τον Αθλητισμό: Ο υποψήφιος δήμαρχος ξεκαθάρισε πως δεν θα χρεώσει κανένα ερασιτεχνικό σωματείο για τη χρήση των δημοτικών γηπέδων και επιπλέον τόνισε ότι ο λαός δικαιούται να έχει ελεύθερη πρόσβαση και υπηρεσίες. Είπε επίσης πως έχει στη «φατέτρα» του καλές πρακτικές άλλων δήμων για να αυξηθούν τα έσοδα της πόλης.

Για συμβασιούχους: Απάντησε πως είναι εγκλωβισμένοι λόγω Πελετίδη «που έταξε διορισμό σε 4.000», ενώ ο ίδιος επισήμανε ότι τους έδωσε την ευκαιρία να πάνε στα δικαστήρια. «Εμείς θα δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας μέσω της ανάπτυξης». 3.500 μέσω της Μαρίνας και άλλες 10.000 θέσεις εργασίας με άλλες κινήσεις, υποστήριξε.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΪΒΑΛΗΣ: «Χρηματοδοτικά εργαλεία»

debate

Για το θέμα των συμβασιούχων: «Λετε ότι δεν έχει λεφτά ο Δήμος για να τους πληρώσει. Εγώ δέχομαι ότι δεν μπορεί ο Δήμος. Σας λέω ότι ο Δήμος μέσω του ευρωπαϊκού κοινωνικού ταμείου μπορεί να βρει χρήματα και οι άνθρωποι να απασχοληθούν».

Γιατί διατηρεί την έμμισθη θέση του ΤΕΕ: «Ο λόγος που έχει καθυστερήσει η παραίτησή μου στο ΤΕΕ είναι για να μην έχουμε το ίδιο χρονικό διάστημα εκλογές στο ΤΕΕ μαζί με τις δημοτικές εκλογές. Γι’ αυτό διατηρώ ακόμα τη θέση, αλλά θα παραιτηθώ τις επόμενες μέρες».

Για την αναγγελία αναπτυξιακής εταιρείας: «Θεωρώ ότι είναι απαραίτητη μία αναπτυξιακή εταιρεία στον Δήμο. Το κυρίαρχο χρηματοδοτικό εργαλείο είναι το ΕΣΠΑ, άρα μια αναπτυξιακή εταιρεία στον Δήμο είναι ό,τι καλύτερο και με αυτά τα δεδομένα θα απασχοληθούν άνθρωποι στον τόπο μας».
Τη θέση του για το κτίριο του Λιμένα: «Από τη στιγμή που δεν δίνει άδεια κατεδάφισης το αρχιτεκτονικό συμβούλιο, τότε θα βρούμε τον βέλτιστο τρόπο αξιοποίησής του».

Ως πρόεδρος του ΤΕΕ για ποιο λόγο να τον στηρίξουν για δήμαρχο: «Σε πολλά ζητήματα της Πάτρας το ΤΕΕ έχει πάρει θέση, όπως είναι το θέμα της διαχείρισης φράγματος, η υπογειοποίηση του τρένου, αλλά και το θέμα της άφιξης φυσικού αερίου που δεν έγινε αποδεκτό παρότι θέσαμε πιο αυστηρές προδιαγραφές».

Τρόπους να έρθει η ανάπτυξη: «Ο κ. Πελετιδης είπε ότι η ανάπτυξη του θαλασσίου μετώπου θα φέρει ανάπτυξη. Συμφωνούμε και για εμάς το θαλάσσιο μέτωπο είναι κυρίαρχη προτεραιότητα. Επίσης, θα αξιοποιήσουμε το επιστημονικό δυναμικό των 3 πανεπιστήμιων και στο πλάνο μας είναι η δημιουργία συνεδριακού κέντρου, ώστε η πόλη να αποκτήσει συνεδριακό τουρισμό. Προωθούμε αντιδημαρχία τουρισμού και μουσείο καρναβαλιού για να γίνει η πόλη τουριστικός προορισμός».

Τρόπους οχύρωσης της πόλης σε κλιματικά φαινόμενα: «Η πόλη μας είναι ευάλωτη σε κλιματικά φαινόμενα, οι δήμοι δεν έχουν λάβει υπ’ όψιν την κλιματική αλλαγή. Το θέμα είναι πώς μπορούμε να τη θωρακίσουμε; Για να γίνει ανθεκτική, θα συνεργαστούμε με το υπουργείο Υποδομών ώστε να προχωρήσουμε σε διάβρωση ακτών. Ακόμη, θα μειώσουμε την θερμοκρασία με πράσινες δράσεις, με μελέτη για τις στέγες και δενδροφυτεύση που θα βοηθήσει να ζούμε σε πιο όμορφη πόλη. Ακόμα, υποδομές πυρόσβεσης και πυρασφάλεια σε δάση όπως είναι το Γηροκομείο και το Κεφαλόβρυσο, ενώ θα δημιουργήσουμε πάρκο αναψυχής στον Ριγανόκαμπο».

Για τη λειτουργία του Δήμου: «Η Πάτρα έχει περισσότερους 200.000 κατοίκους. Οι κάρτες για τη στάθμευση που έχουν δοθεί είναι μόλις 2.200 και το ποσοστό είναι μικρό. Τα νούμερα δεν με ικανοποιούν.