AviSense.AI: Η spin-off από την Πάτρα που βάζει την Ελλάδα στον κλάδο της αυτόνομης οδήγησης

Διευθύνων σύμβουλος είναι ο Γεράσιμος Αρβανίτης και συνιδρυτές, ο διευθυντής Έρευνας στο Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων, Άρης Λάλος και ο καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστήμιο Πατρών, Κωνσταντίνος Μουστάκας.

AviSense.AI

Μπορεί η Ελλάδα να μην φτιάχνει οχήματα με δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, όπως τα διάσημα μοντέλα της Tesla του Elon Musk, όμως σε επίπεδο έρευνας προσφέρει καινοτόμες λύσεις και προγράμματα που υποβοηθούν τους αυτόματους πιλότους αυτοκινήτων.

Η AviSense.AI, είναι ένας τεχνοβλαστός (spin-off) του Ινστιτούτου Βιομηχανικών Συστημάτων (ΙΝΒΙΣ) και του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών, που δημιουργήθηκε για να προσφέρει καινοτόμες λύσεις στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Ειδικεύεται στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης, ανοίγοντας τον δρόμο για ασφαλή και αυτόνομη πλοήγηση των οχημάτων.

Διευθύνων σύμβουλος είναι ο Γεράσιμος Αρβανίτης και συνιδρυτές, ο διευθυντής Έρευνας στο Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων, Άρης Λάλος και ο καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστήμιο Πατρών, Κωνσταντίνος Μουστάκας.

AviSense.AI

Επίσης, συμμετέχουν οι Σταύρος Νούσιας, ειδικός σε Deep Learning και 2D ανάλυση, Νίκος Πιπερίγκος, μηχανικός επεξεργασίας σημάτων και μηχανικής νοημοσύνης και Χρίστος Αναγνωστόπουλος, μηχανικός πλατφόρμας και υπολογιστικής προσομοίωσης.

Βασικές υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει η AviSense είναι, μεταξύ άλλων, η βελτιστοποίηση της συμπεριφοράς των αυτόνομων οχημάτων με τη σχεδίαση πορείας, η παρακολούθηση και ο έλεγχος της οδικής κυκλοφορίας, προσομοιώσεις με χρήση προηγμένων προσομοιωτών αυτόνομης οδήγησης, διαισθητική αλληλεπίδραση AR/VR μεταξύ οδηγών/επιβατών και συνδεδεμένων/αυτόνομων οχημάτων. Τεχνολογίες οι οποίες επιτυγχάνουν την αύξηση της εμπιστοσύνης και της ασφάλειας στα συστήματα πλοήγησης.

Oπως εξηγεί στο pelop.gr, o Αριστείδης Λάλος, διευθυντής Ερευνών του ΙΝΒΙΣ και συνιδρυτής της AviSense, η εταιρεία προέκυψε από την ανάγκη αξιοποίησης των ερευνητικών αποτελεσμάτων, από έργα που «έτρεξαν» από το 2016 μέχρι σήμερα και σχετίζονταν με τα ευφυή συστήματα μεταφορών και την αυτόνομη οδήγηση.

AviSense.AI

Τα αποτελέσματα αυτά διακρίθηκαν και από την επιτροπή Innovation Radar της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ η εταιρεία συνεργάστηκε για τρία χρόνια με την Panasonic Automotive Systems, και το λογισμικό της, δεν αποκλείεται να βρίσκεται στο μέλλον στα συστήματα της Γερμανικής πολυεθνικής.

Ο κ. Λάλος είπε ότι οι λύσεις της AviSense στοχεύουν στο να λειτουργήσουν ως εικονικός συνοδηγός στα οχήματα το μέλλοντος που θα είναι εξοπλισμένα με πλήθος αισθητήρων και με διάφορα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. «Αυτό το πετυχαίνουμε χρησιμοποιώντας τις πολύ πετυχημένες τεχνικές ρομποτικής αντίληψης, καταγραφής και ανάλυσης σκηνής, όσο και με τεχνικές αλληλεπίδρασης.

Η υψηλού επιπέδου έρευνα και η χρήση τεχνολογιών αιχμής δίνει στην AviSense ένα στρατηγικό πλεονέκτημα στην ανάπτυξη καινοτόμων και ανταγωνιστικών λύσεων που ο τελικός χρήστης θα εμπιστεύεται, θα καταλαβαίνει και, εντέλει, θα χρησιμοποιεί μετατρέποντας το όχημα από απλό μέσο μεταφοράς σε έμπιστο συνεργάτη οδήγησης, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο και την προθυμία της κοινωνίας με στόχο την ευκολότερη υιοθέτηση τέτοιων εφαρμογών».

AviSense.AI

Ο κ. Λάλος τόνισε πως, «ιδρύσαμε της AviSense, όταν πέρα από αυτά τα ερευνητικά αποτελέσματα, φτάσαμε και σε συνεργασίες με την βιομηχανία. Είχαμε πάνω από τρία χρόνια συνεχόμενα συμβόλαια με την Panasonic Automotive Systems Γερμανίας. Πρακτικά, δημιουργούμε συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία στο μέλλον μπορούν να συνδεθούν και με συστήματα ελέγχου των οχημάτων, όπως αυτόματοι πιλότοι, κ.ά.»

Πέρα από την Panasonic Automotive Systems Europe, η Πατρινή spin-off έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και από εταιρείες όπως η Sony Automotive, ενώ συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Robotec και Catalink, έχοντας «στα σκαριά» αντίστοιχες με τις εταιρείες Xenomatix, Innoviz, Sdtech και Huawei.

Πρόσφατα, το πρόγραμμα SpaceCAR της AviSense AI, ανακηρύχθηκε νικητής του Prototype Track στο EUSPA του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος, για πρόγραμμα CASSINI Challenges, το οποίο υπόσχεται να βελτιώσει την επίγνωση της κατάστασης του οδηγού σε συνδεδεμένα οχήματα μέσω προηγμένων διεπαφών AR και συστημάτων συνεργατικής αντίληψης που υποστηρίζονται από το διάστημα.

Διαβάστε επίσης:

Προειδοποίηση από τον Γεράσιμο Παπαδόπουλο για έξαρση των σεισμών, ποιες περιοχές χρειάζονται προσοχή, τι γίνεται στη Δ. Ελλάδα

Περιφέρειες και Δήμοι έστειλαν το μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση: Το Αναπτυξιακό Συνέδριο πυξίδα για το μέλλον

Μητσοτάκης για Κασσελάκη: Κάποτε είχαμε «πρόγραμμα Θεσσαλονίκης» ελπίζω να μην έχουμε και πόθεν έσχες

Μαγνησία: Νεκρή 91χρονη από γαστρεντερίτιδα και σηπτικό σοκ στον Αλμυρό Βόλου

Συνελήφθη ο Νίκος Μιχαλολιάκος, oδηγείται στη φυλακή