Μπερδέματα με το νέο ψηφιακό κλείσιμο των ιατρικών ραντεβού – Χρήσιμες απαντήσεις
Το Υπουργείο Υγείας και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έχουν δώσει περιθώριο έως την 1η Φεβρουαρίου για την εξοικείωση γιατρών και ασφαλισμένων με την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει ότι οι ημέρες έως τότε αποτελούν περίοδο προσαρμογής και προς το παρόν η χρήση της πλατφόρμας δεν είναι υποχρεωτική, παρότι είναι ανοιχτή για όποιον επιθυμεί να προγραμματίσει εκεί ραντεβού.
Αναστάτωση έχει προκληθεί στους πολίτες, ιδιαίτερα τους ηλικιακά μεγαλύτερους και όσους πάσχουν από χρόνια νοσήματα, για τον νέο τρόπο προγραμματισμού ραντεβού σε ιδιώτες γιατρούς και δομές Υγείας. Από την παραμονή της Πρωτοχρονιάς που η διοίκηση του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ) ανακοίνωσε πως τα ραντεβού θα κλείνονται μόνο ψηφιακά, ξεκίνησε η σύγχυση τόσο μεταξύ των γιατρών που δε γνώριζαν λεπτομέρειες για το νέο σύστημα όσο και στους πολίτες που διατυπώνουν σημαντικά ερωτήματα.
Το Υπουργείο Υγείας και η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ έχουν δώσει περιθώριο έως την 1η Φεβρουαρίου για την εξοικείωση γιατρών και ασφαλισμένων με την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Αυτό σημαίνει ότι οι ημέρες έως τότε αποτελούν περίοδο προσαρμογής και προς το παρόν η χρήση της πλατφόρμας δεν είναι υποχρεωτική, παρότι είναι ανοιχτή για όποιον επιθυμεί να προγραμματίσει εκεί ραντεβού.
Ένα σημείο προβληματισμού είναι πώς οι ηλικιωμένοι και όσοι δεν έχουν άνεση με την τεχνολογία θα κλείνουν ραντεβού με γιατρό μέσω της ειδικής πλατφόρμας (finddoctors.gov). Σύμφωνα με πληροφορίες από τους ιατρικούς συλλόγους και κατόπιν ενημέρωσης από τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, όποιος δεν έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα θα επικοινωνεί διά τηλεφώνου με τον γιατρό του, όπως έκανε έως σήμερα. Στη συνέχεια, ο γιατρός θα μπαίνει στην πλατφόρμα να δηλώσει τα ραντεβού.
Την ίδια στιγμή, δεν υπάρχει κάποια δέσμευση του γιατρού ως προς την ώρα του ραντεβού. Ο ίδιος θα διαχειρίζεται όπως επιθυμεί τους ασθενείς, θα μπορεί να τροποποιεί ραντεβού ή να μετακινεί αναλόγως τον χρόνο του και το πρόγραμμά του. Επίσης, εάν δει κάποιο ραντεβού κλεισμένο από πολίτη με τον οποίο δεν έχει προηγηθεί επικοινωνία, θα μπορεί να επικοινωνεί μαζί του, να ρωτάει λεπτομέρειες και να προβαίνει σε τροποποιήσεις εάν χρειάζεται. Θα υπάρχει μια ευελιξία, δηλαδή, με βασική υποχρέωση τη δήλωση των ραντεβού ώστε να φαίνονται ηλεκτρονικά.
Ο κύριος λόγος του νέου συστήματος είναι η διευκόλυνση των πολιτών. Σήμερα, είναι πολύ συχνό φαινόμενο να καλούν συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς και να ακούν ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα ραντεβού. Έτσι, Υπουργείο και ΕΟΠΥΥ θεωρούν ότι με αναρτημένο το πρόγραμμα των ραντεβού οι πολίτες μπορούν να βρουν κενά και να τα εκμεταλλευτούν, χωρίς να μπορεί ο γιατρός να δικαιολογηθεί πως δεν έχει χρόνο. Επιπλέον, εάν δε βρίσκουν σε ένα γιατρό μπορεί να μπορέσουν να αναζητήσουν κάποιον άλλο κοντά ή κάποια δημόσια δομή που τους βολεύει να πάνε.
Ένας ακόμη λόγος είναι ο έλεγχος των γιατρών από τη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ σε σχέση με το πόσες ιατρικές επισκέψεις δέχονται μέσω ΕΟΠΥΥ και για πόσες αποζημιώνονται. Έτσι και αλλιώς, η σύμβαση με τον Οργανισμό είναι για έως για 200 επισκέψεις το μήνα, για την αποζημίωση των οποίων προσκομίζονται έγγραφα από κάθε επίσκεψη. Με την ψηφιοποίηση ραντεβού και υπηρεσιών θεωρείται ότι θα γίνεται πληρέστερος έλεγχος.
Το Υπουργείο Υγείας αναμένεται να προχωρήσει σε ενημερωτική καμπάνια για πολίτες και γιατρούς. Την ερχόμενη Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου, είναι προγραμματισμένη υβριδική ημερίδα στον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών (ΙΣΑ) για ενημέρωση από εκπροσώπους της ΗΔΙΚΑ και του ΕΟΠΥΥ. Εκεί θα λυθούν απορίες των γιατρών και για το νέο σύστημα συνταγογράφησης, μετά τη μετατροπή των ψηφιακών εργαλείων της ΗΔΙΚΑ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επιδιώκει την ψηφιοποίηση των περισσότερων υπηρεσιών του προς τους πολίτες με διττό σκοπό: Αφενός τη διευκόλυνση των πολιτών, αφετέρου τον καλύτερο έλεγχο των παρόχων του Οργανισμού.
Αναλυτικά η διαδικασία προγραμματισμού ραντεβού μέσω πλατφόρμας
Η είσοδος στην πλατφόρμα finddoctors.gov.gr μπορεί να γίνει είτε με τους προσωπικούς κωδικούς στο TaxisNet είτε με τα στοιχεία πρόσβασης που έχουν εκδοθεί μέσω του οικογενειακού γιατρού.
Αφού ταυτοποιηθούν τα προσωπικά στοιχεία, ο χρήστης καλείται να δώσει την εξουσιοδότησή του για την ανάκτηση του ΑΦΜ από την ΗΔΙΚΑ, πατώντας το κουμπί «Εξουσιοδότηση» στην οθόνη που εμφανίζεται. Έπειτα, καλείται να εισάγει τον ΑΜΚΑ για να γίνει διασταύρωση των στοιχείων. Στη συνέχεια, εμφανίζεται μια σύνοψη των στοιχείων του χρήστη. Αφού ελέγξει την ορθότητά τους, επιλέγει «Επιβεβαίωση».
Στην επιλογή «Νέο Ραντεβού» ο πολίτης μπορεί να αναζητήσει και προγραμματίσει ένα νέο ραντεβού. Η αναζήτηση και δέσμευση του ραντεβού αποτελείται από συνολικά τέσσερα βήματα. Στο πρώτο είναι τα κριτήρια της αναζήτησης και συγκεκριμένα το χρονικό διάστημα αναζήτησης ραντεβού, ο νομός, ο φορέας ραντεβού (δηλαδή κάποια δημόσια δομή ή ιδιώτης γιατρός), καθώς και η ειδικότητα του γιατρού.
Στην συνέχεια, επιλέγοντας «Αναζήτηση», ο πολίτης προχωρά στο δεύτερο βήμα της διαδικασίας αναζήτησης. Εφόσον η επιθυμητή ζώνη ώρας είναι διαθέσιμη, επιλέγοντάς την ο χρήστης περνά στο τρίτο βήμα της διαδικασίας. Σε αυτό το στάδιο της διαδικασίας, φαίνεται η επιλεγμένη ημερομηνία και ζώνη ώρας καθώς επίσης και τα διαθέσιμα ραντεβού της συγκεκριμένης ζώνης ώρας. Η επιλογή και δέσμευση του ραντεβού, πραγματοποιείται επιλέγοντας το αντίστοιχο εικονίδιο στην στήλη επιλέγοντας το αντίστοιχο εικονίδιο στην στήλη «Δέσμευση» του επιθυμητού ραντεβού.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News