Δήμος – Υπογειοποίηση τρένου: Η αντιπολίτευση γυρίζει την πλάτη στην εμμονή της δημοτικής Αρχής
Στις σαφείς προειδοποιήσεις της κυβέρνησης για δυσμενές ευρωπαϊκό περιβάλλον γύρω από το σιδηροδρομικό έργο Ρίου-Νέου Λιμένα Πάτρας, ο δήμαρχος απαντά πως είχε δεσμευθεί ότι τα χρήματα υπήρχαν. Τι λένε στην «Π», μετά τα νέα δεδομένα, Σβόλης, Αϊβαλής, Ψωμάς.
Η υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χριστίνα Αλεξοπούλου σκιαγράφησε στον Peloponnisos Fm 104,1 ένα δυσμενές περιβάλλον γύρω από τα σιδηροδρομικά έργα σε ολόκληρη την Ευρώπη, προσθέτοντας με νόημα ότι: «Οι Πατρινοί θα πρέπει να πάρουμε μια μεγάλη απόφαση και να την υποστηρίξουμε. Θέλουμε τρένο ή δεν θέλουμε;».
Ο Κώστας Πελετίδης, στο σχόλιο-απάντησή του στην «Πελοπόννησο», ως δήμαρχος Πατρέων, για όλα τα παραπάνω ήταν εξίσου κατηγορηματικός: «Δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω και δεν θα κάνουμε πίσω. Δεν πρόκειται για ένα θέμα στο οποίο παίρνουμε ευκαιριακή θέση. Είχαν δεσμευθεί στην κυβέρνηση και πριν τις εθνικές εκλογές πως τα χρήματα υπήρχαν. Γι΄ αυτό δεν κάνουμε ”ρούπι” από τις διεκδικήσεις μας και περιμένουμε συνάντηση στο αρμόδειο υπουργείο για να μας πουν από κοντά όσα έχουν να μας πουν».
Τι λένε, όμως, για όλα αυτά οι τρεις υποψήφιοι δήμαρχοι της Πάτρας και ποιες είναι οι θέσεις τους ως επικεφαλής της νέας αντιπολίτευσης στο δημοτικό συμβούλιο από τις αρχές του επόμενου χρόνου;
Ο Κώστας Σβόλης ζητά -μέσω της «Π»- επίσημη ενημέρωση, εάν κι εφόσον έχουν προκύψει κάποια νέα δεδομένα και δήλωσε: «Αναμένουμε τη διασφάλιση της χρηματοδότησης για την υπογειοποίηση του τμήματος των 5,2 χλμ., η οποία θεωρείτο μέχρι πρότινος δεδομένη. Αν έχουν προκύψει νέα δεδομένα δικαιούμαστε να έχουμε επίσημη ενημέρωση. Οπως έχουμε αναφέρει, εμείς θέλουμε, εκτός των 5,2 χιλιομέτρων υπογειοποίησης, να εξασφαλίσουμε στο μέγιστο δυνατό την προσαρμογή της επίγειας γραμμής, ώστε να μη δημιουργεί προβλήματα στον άνθρωπο και στο περιβάλλον. Η έλευση του τρένου θεωρείται επιβεβλημένη για την πόλη μας».
Ο Βασίλης Αϊβαλής τόνισε στην «Π»: «Ο Δήμος θα πρέπει να διεκδικήσει τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση, υπό την προϋπόθεση και τη βασική προτεραιότητα, ο σιδηρόδρομος να φτάσει στο Λιμάνι της Πάτρας. Ολα αυτά, επαναλαμβάνω, με τη μέγιστη δυνατή υπογειοποίηση και σε κάθε περίπτωση εντός του βασικού δομημένου αστικού ιστού της πόλης».
Ο Πέτρος Ψωμάς τοποθετήθηκε στην «Π» ως εξής: «Και στο θέμα “τρένο” η Πάτρα, δυστυχώς, αυτό-τιμωρείται. Με την πρόσφατη εκλογική εντολή στον δήμαρχο, οι Πατρινοί επικρότησαν μεν το πρόγραμμά του, αλλά έδωσαν και έγκριση χειρισμών στα μεγάλα θέματα της πόλης. Η έλευση του τρένου είναι για την Πάτρα μια τεράστια ανάγκη! Η χρηματοδότηση του έργου, η υλοποίησή του και η συντήρηση (εφόσον κατασκευαστεί) θα γίνουν από άλλους φορείς, εκτός πόλης. Η πόλη -δια του Δήμου- οφείλει να συνεργαστεί. Αυτή η δημοτική αρχή δεν θα το κάνει! Τα νέα δεδομένα, που πρόσφατα δημοσιοποιήθηκαν και που για το “σπιράλ” δεν είναι καθόλου “νέα”, είναι η πραγματικότητα που εξ αρχής επισημαίναμε- δείχνουν πόσο ανέφικτη είναι η πλήρης υπογειοποίηση. Οσοι -ανέξοδα, ατεκμηρίωτα και λαϊκίζοντας- εξακολουθούν να τη διεκδικούν, ένα μονάχα θα καταφέρουν: Να αφήσουν την Πάτρα χωρίς τρένο. Την ώρα που θα έπρεπε να αγωνιζόμαστε να φτάσει το συντομότερο δυνατό στο νέο λιμάνι, στη Βιομηχανική Περιοχή, στο αεροδρόμιο του Αράξου, στην Αρχαία Ολυμπία, εμείς “ψηφίσαμε” να έρθει -το πολύ- μέχρι το Ρίο».
Σημειώνεται, πάντως, αυτό που επανέλαβαν στην «Π» κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών: «Μετά τα Τέμπη και μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, ο τρόπος που οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν τους σιδηροδρόμους πανευρωπαϊκά, έχει τροποποιηθεί. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό, πρέπει όλοι να γνωρίζουν την κατάσταση και τη συγκυρία και να αξιολογήσουν τα δεδομένα. Δεν θα πρέπει να αφεθεί ούτε λεπτό χαμένο κι αν οι Πατρινοί θέλουν τρένο, θα πρέπει να είναι ενωμένοι στην προσπάθεια».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News