Εκλογές 2023: Τα social των πολιτικών αρχηγών και η δυναμική τους – Ποια και πώς τα χρησιμοποιούν
Τα social media παίζουν καθοριστικό ρόλο ειδικά την περίοδο πριν τις εκλογές στη διαμόρφωση πλέον της κοινής γνώμης, καθώς ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες τα ποσοστά όσων ενημερώνονται με αυτόν τον τρόπο είναι πολύ υψηλότερα από εκείνα που βλέπουν τηλεόραση.
Συνεπώς, όπως αναφέρει η «Καθημερινή»τα κόμματα και οι πολιτικοί αρχηγοί χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως βασικό μέσο μετάδοσης της πολιτικής τους δράσης και των πολιτικών μηνυμάτων τους, έχοντας επιτελεία που εργάζονται στη διαχείριση των social media.
Στο πλαίσιο αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ακτινογραφία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του πρωθυπουργού και του βασικού του αντιπάλου Αλέξη Τσίπρα, αλλά και του τρόπου με τον οποίο τα χειρίζονται για να μεταφέρουν το μήνυμά τους.
Το πιο «παραδοσιακό» μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι το Facebook. Οι χρήστες του, αναμφίβολα, είναι μέσης και μεγαλύτερης ηλικίας, και ο τρόπος χρήσης του είναι ο πιο «κλασικός».
Εκεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει 382.000 followers (τον Αύγουστο του 2022 είχε 372.000) και η παρουσία του είναι σχεδόν καθημερινή ήδη πριν από τις εκλογές του 2019. Βίντεο με προσωπικά μηνύματα αλλά και προβολή του κυβερνητικού έργου είναι οι πιο συνήθεις αναρτήσεις του, οι οποίες συγκεντρώνουν, συνήθως, περισσότερα από 5.000 likes, τα οποία ανά περίσταση μπορούν να φτάσουν και τις 15.000, ανάλογα με το θέμα.
Ο Αλέξης Τσίπρας ακολουθείται στο Facebook από 484.000 followers (τον Αύγουστο του 2022 είχε 480.000), και η παρουσία του είναι επίσης συχνή, συγκεντρώνοντας και αυτός ανά περίσταση από 5.000-6.000 έως 15.000 likes.
Η αναλογία δείχνει πως ο πρωθυπουργός διαθέτει περισσότερους ενεργούς χρήστες στο προφίλ του, τουλάχιστον όσον αφορά τη διάδραση με τις αναρτήσεις του αλλά και λίγο μεγαλύτερη αύξηση στους followers απο τον Αύγουστο έως τώρα.
Ενδιαφέρον έχει το Instagram, το οποίο αποτελεί κατ’ εξοχήν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης της νεολαίας. Εκεί ο πρωθυπουργός αριθμεί 330.000 followers έναντι 110.000 του Αλέξη Τσίπρα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστιάζει στο συγκεκριμένο μέσο σε πιο προσωπικές αναρτήσεις, όπως, για παράδειγμα, κάτι που σχετίζεται με την οικογένειά του, αλλά και σε διαφορετικού τύπου φωτογραφίες από τις συναντήσεις του εντός και εκτός Ελλάδος. Το συγκεκριμένο μέσο αποτελεί, όπως φαίνεται από τη διάδραση, βασικό επικοινωνιακό «εργαλείο» του πρωθυπουργού, καθώς οι αναρτήσεις του ξεπερνούν συχνά τα 15.000 likes, ενώ πολλές έχουν φτάσει και τα 40.000.
Με λιγότερους followers, που φτάνουν τις 110.000, ο Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει περίπου γύρω στις 5.000 θετικές αντιδράσεις ανά δημοσίευση στο Ιnstagram. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, επίσης, επιλέγει για το μέσο πιο προσωπικές αναρτήσεις, όπως η τελευταία που έκανε παίζοντας ποδόσφαιρο στην Αστυπάλαια με παιδιά κατά τη διάρκεια της θερινής του ανάπαυλας.
Στο Twitter, οι followers του Αλέξη Τσίπρα είναι εντυπωσιακά περισσότεροι, καθώς έχει 644.000 –τους περισσότερους από οποιοδήποτε άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης– έναντι 398.000 του κ. Μητσοτάκη. Το συγκεκριμένο μέσο έχει και τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, καθώς είναι γρήγορο, στηρίζεται στην ατάκα και δεν έχει «χώρο» για μακροσκελείς αναλύσεις.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήδη, οφείλουμε να παραδεχτούμε, κερδίζουν συνεχώς έδαφος ως μέσο επικοινωνίας και είναι βέβαιο πως στην τελική ευθεία για τις εκλογές θα αποτελέσουν βασικό εργαλείο της πολιτικής αντιπαράθεσης και της έκφρασης θέσεων των πολιτικών αρχηγών.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News