«Καμπανάκι κινδύνου» για την Ανατολική Αιγιάλεια! Καίρια παρέμβαση για τον δρόμο στο δάσος της Ζαρούχλας προς Φενεό
«Οι απροσπέλαστοι δρόμοι, τα δέντρα μέσα στα οικόπεδα, οι αναχρονιστικοί νόμοι»
Η Μαρία Οικονομοπούλου έκανε μέσω της «Πελοποννήσου της Δευτέρας» μία παρέμβαση που θα συζητηθεί! Μια παρέμβαση που μοιάζει και με ανοιχτό SOS προς την Πολιτεία, τη Γενική Γραμματεία την Περιφέρεια, τον Δήμο, όλους τους εμπλεκόμενους.
Μια παρέμβαση-καμπανάκι με αποδέκτες και τη Γενική Διεύθυνση Συντονισμού της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αλλά και την αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αιγιάλειας. Οχι για να δώσουν λύση τα «ντόπια» Τμήματα, αλλά για να πιέσουν όσο μπορούν το γενικό Τμήμα ώστε να δρομολογηθούν λύσεις πριν είναι αργά.
Με αφορμή την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά στην Κορινθία, στο όριο με την Αχαΐα (Αιγιάλεια), που σκότωσε δύο ανθρώπους και έκαψε πάνω από 65.000 στρέμματα, η αρχιτέκτων και ιδιοκτήτρια ξενοδοχείου στη Ζαρούχλα, κ. Οικονομοπούλου, απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα προς κάθε αρμόδιο να επέμβει πριν είναι αργά!
Η αναφορά της «ο μοναδικός δρόμος που διασχίζει το δάσος της Ζαρούχλας προς Φενεό είναι αδιάβατος για τα πυροσβεστικά οχήματα» ακούγεται ανατριχιαστική.
Λέει τα πράγματα με τ’ όνομά τους. Στηλιτεύει τις «πρωτόγονες» γραφειοκρατικές διαδικασίες της Πολιτείας που πολλές φορές είναι η βασική υπεύθυνη που δεν μπορούν να προληφθούν τέτοιου είδους πυρκαγιές όπως αυτή που «ισοπέδωσε» στρέμματα πευκοδάσους και δασικών εκτάσεων στο Ξυλόκαστρο, στα Ροζενά…
Χαρακτηριστικό παράδειγμα των διαχρονικών αγκυλώσεων; Το γεγονός ότι για να κόψει κάποιος ένα «επικίνδυνο» δέντρο στο οικόπεδό του χρειάζεται να βγάλει οικοδομική άδεια!!!
Η παρέμβαση της Μαρίας Οικονομοπούλου:
«Με όλο τον σεβασμό για την μεγάλη απώλεια των δύο εθελοντών, αλλά και για τον πόνο που προκαλεί κάθε απώλεια περιουσίας, καλλιέργειας, ζώων και κατοικίας, και με όλο τον σεβασμό για όλους αυτούς που μάχονται απέναντι στη φωτιά, και παρ’ όλο που δεν μου αρέσει εν θερμώ να λέω την άποψή μου, αυτά όμως τα έχω ξαναπεί και γι’ αυτό επανέρχομαι.
Τι σημαίνει “παρθένο δάσος”; Είναι το δάσος που δεν θέλουμε να διασχίζεται από δρόμους, από αντιπυρικές ζώνες και άλλες ανθρώπινες παρεμβάσεις. Δεν μπορεί, λέει, το Δασαρχείο να κόβει τα δέντρα στο πλάι των δασικών δρόμων, γιατί αυτό θέλει μελέτη διαχείρισης του δάσους και αυτές δεν υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια.
Αυτές οι μελέτες, σαν τις άλλες των περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ο θρίαμβος του copy paste), έχουν εφευρεθεί για να μην γίνεται τίποτα.
Να το ξαναπώ, και δεν θέλω να είμαι μάντης κακών, αλλά ο μοναδικός δρόμος που διασχίζει το δάσος της Ζαρούχλας προς Φενεό είναι αδιάβατος για τα πυροσβεστικά οχήματα. Οταν παλιά επιτρεπόταν η υλοτομία, καθαρίζονταν τα δάση, υπήρχαν δασαρχεία στα ορεινά, χτύπαγε η καμπάνα και όλοι ήσαν υποχρεωμένοι τα τρέξουν να βοηθήσουν, λιγότερες πυρκαγιές είχαμε.
Γιατί παλιά δεν καίγονταν τα χωριά; Γιατί γύρω τους υπήρχε μια άτυπη αντιπυρική ζώνη από καλλιεργημένα χωράφια και αιγοπρόβατα που έτρωγαν και καθάριζαν τα χόρτα. Γιατί δεν υπήρχαν δέντρα, και κυρίως πεύκα, μέσα στα σπίτια, ούτε κλαριά πάνω από τις σκεπές. Αντιθέτως όταν στην Ορεινή Αχαΐα, στη Νωνάκριδα, ζούσαν 2.500 άνθρωποι, αυτοί ήθελαν για να ζεσταθούν, να μαγειρέψουν και να πλυθούν 3-5 δέντρα τον χρόνο καθένας τους. Τίποτα δεν έπαθαν τα δάση, ούτε μειώθηκαν ούτε καταστράφηκαν. Και εννοείται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν πεύκα μέσα στον αστικό ιστό. Αλλο είναι να καίγεται η χαράδρα, και άλλο η πόλη. Αλλά όταν χρειάζεσαι οικοδομική άδεια από την πολεοδομία για να κόψεις ένα δέντρο μέσα στο οικόπεδό σου και ταυτόχρονα αποφάσεις από 3 συμβούλια του Δήμου για να τα κλαδέψει, τι περιμένουμε να γίνει;
Ας πάμε και στα πολεοδομικά. Δεν είναι δυνατόν, στον 21ο αιώνα να επιτρέπεται να κτίσεις σε οικισμό έχοντας πρόσωπο δρόμο πλάτους 4,00μ. Εχουν γίνει τα χωριά μας χειρότερα από τις πόλεις στο κυκλοφοριακό. Στενοί δρόμοι, όπου δεν χωράνε να περάσουν ούτε πυροσβεστικά, ούτε ασθενοφόρα, ούτε να διασταυρωθούν δύο ΙΧ. Για χώρους στάθμευσης ούτε συζήτηση. Τεράστιο λάθος του Ν. ΦΕΚ 181/1985 που όχι μόνο επιτρέπει τη δόμηση με 4,00 μ. δρόμο, αλλά και το πιο τρελό είναι ότι απαγορεύεται να βάλεις πιο μέσα τη μάντρα σου, να αφήσεις λίγο χώρο. Καμιά αλλαγή σε αυτό δεν έγινε από τότε, κι ας έχει τροποποιηθεί για άλλα θέματα ο νόμος πολλές φορές. Μόνο εμείς στον Δήμο της Ακράτας πήραμε απόφαση και κάναμε 6μ το απαιτούμενο πλάτος. Ακόμα όμως και αυτό δεν μπορέσαμε να το θεσμοθετήσουμε στους παραλιακούς οικισμούς, γιατί η νομοθεσία απαιτούσε την έκδοση ΠΔ.
Δεν είναι δυνατόν να ασχολούμαστε κράτος, μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, λογιστές και δικηγόροι για το αν έχει μεγαλώσει μέσα στην πολυκατοικία ένα διαμέρισμα κατά 2 τ.μ., και να μην ασχολείται ο νομοθέτης για το πώς μπορεί να γίνει η διαπλάτυνση ενός δρόμου μέσα στον οικισμό. Οσο για την διάνοιξη, εννοείται, δεν υπάρχει τρόπος. Η μόνη διαδικασία είναι με τις διατάξεις περί απαλλοτριώσεων, πρακτικά αδύνατο.
Αν δεν αλλάξουν ριζικά οι νομοθεσίες, αν δεν καταργηθούν οι δαιδαλώδεις εγκύκλιοι και διατάξεις και οι συνυπευθυνότητες, αν συνεχίσει ο δημόσιος τομέας να κρύβεται πίσω από παρωχημένους και ανεπίκαιρους νόμους που εμποδίζουν κάθε ενέργεια, τότε με θλίψη θα παρακολουθούμε, σαν τις μωρές παρθένες, τις κάθε είδους καταστροφές χωρίς να έχουμε κάνει καμιά προετοιμασία».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κυψέλη: ΒΙΝΤΕΟ ντοκουμέντο από τη στιγμή δολοφονίας του 28χρονου από τα ανήλικα ξαδέλφια του
Ξυλοδαρμός 4χρονου με αυτισμό: «Του έσπασαν τα δόντια και το σχολείο έλεγε ότι σκόνταψε»
Πάτρα: Σήμερα η κηδεία της Αρετής Καραμπίνα, θύμα τροχαίου
Πάτρα: Προφυλακίστηκαν δύο ανήλικοι – μέλη εγκληματικής οργάνωσης
Πάτρα: Η απάτη και τα «ραδιενεργά» κοσμήματα
Ερευνα της «Π»: Οι Αχαιοί πληρώνουν 1,2 εκ. € για την ασφάλεια των Αθηναίων
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News