Κατεβάζουν «ρολά» τα συνεργεία της Πάτρας – Ποιες ημέρες θα απεργήσουν και γιατί
Τι λένε στην «Π» εκπρόσωποι των φανοποιών και μηχανικών

«Ρολά» αναμένεται να κατεβάσουν για 5 μέρες, από την 1η ως και την 5η Ιουλίου, τα συνεργεία αυτοκίνητων της Πάτρας, συντασσόμενα με το «λουκέτο» του κλάδου σε όλη την Ελλάδα, αντιδρώντας στην υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου της ΑΑΔΕ.
Το νέο σύστημα επιβάλλει την ψηφιακή καταγραφή κάθε εισόδου οχήματος, ακόμα και για σύντομες ή επιτόπιες παρεμβάσεις, μέσω ειδικής πλατφόρμας που ενεργοποιείται την ίδια ημέρα. Η υποχρέωση αφορά το σύνολο των συνεργείων, ανεξαρτήτως μεγέθους ή δυνατοτήτων.
Αυτό έχει φέρει αντίδραση, γιατί σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι εμπλεκόμενοι, η ηλεκτρονική πλατφόρμα αφενός δεν είναι έτοιμη να υποδεχτεί το νέο μέτρο και αφετέρου πολλοί επαγγελματίες αντιμετωπίζουν πρόβλημα εξοικείωσης.
Η «Πελοπόννησος» επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φανοποιών Αχαΐας Βασίλη Τσούνα και τον Νίκο Σωτηρόπουλο, πρόεδρο του Συλλόγου Μηχανικών Ιδιοκτήτων Συνεργείων Αχαΐας οι οποίοι προαναγγέλλουν ότι και η Πάτρα θα κινηθεί σε απεργιακούς ρυθμούς, ενώ σήμερα υπάρχει Γενική Συνέλευση για επικύρωση της απόφασης.
Ο Βασίλης Τσούνας τόνισε: «Το μέτρο της ΑΑΔΕ δεν βοήθα τον κλάδο και ίσα ίσα θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα. Σήμερα, έχουμε γενική συνέλευση μαζί με τους άλλους συλλόγους, για να πάρουμε απόφαση για την απεργία, όμως το πιθανότερο είναι να στηρίξουμε την απόφαση που πήρε η πανελληνιά ομοσπονδία».
Με την σειρά του, ο Νίκος Σωτηρόπουλος υπογράμμισε: «Η απόφαση για απεργία είναι ειλημμένη, στη γενική συνέλευση θα υπάρξει ενημέρωση σε όλα τα σωματεία στον κλάδο των ΙΧ, όπου θα εξηγούμε τους λόγους της απεργίας.
Δυστυχώς, η απόφαση της ΑΑΔΕ δεν είναι σωστή και δεν λύνει τις παθογένειες του κλάδου. Αντιπροσωπεία βρέθηκε πρόσφατα στην ΑΑΔΕ, αλλά δεν έγινε καν διάλογος, δείγμα ότι δεν τους απασχολεί ο κλάδος μας. Ζητήσαμε ένα εξάμηνο διορία, για να μπορέσουν όλοι οι ιδιόκτητες συνεργείων να εξοικειωθούν με το ψηφιακό πελατολόγιο, αλλά δεν έδωσαν. Να κάνω μια ερώτηση; Υπάρχουν αυτοκίνητα που έρχονται στα συνεργεία μας και δεν διαθέτουν αριθμό πινακίδας, επειδή είναι από το εξωτερικό. Σε αυτήν την περίπτωση τι θα κάνουμε; Πώς θα καταχωρηθούν στην πλατφόρμα»;
Οπως υποστηρίζουν οι ιδιόκτητες συνεργείων, η αυτοματοποιημένη αξιοποίηση των δεδομένων από τη φορολογική διοίκηση θεωρείται «παγίδα» που θα οδηγήσει σε αυθαίρετα πρόστιμα για τυπικές ή παραλείψεις, ακόμη και όταν δεν προκύπτει φορολογική ζημία.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News