Λίγοι οι κερδισμένοι των εκπτώσεων φέτος

Η ένδυση κινήθηκε κάπως καλύτερα, αλλά γενικά η περίοδος δεν είναι ευνοϊκή. Κορονοϊός, κάμψη εισοδημάτων, πυρκαγιές…

εκπτώσεων

Χειρότερα από πέρυσι κινήθηκε ο τζίρος των φετινών θερινών εκπτώσεων για την πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς. Ακόμη όμως και εκείνοι οι μικρομεσαίοι που «είδαν» τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, αυτή η άνοδος των πωλήσεων δεν ήταν ικανή να καλύψει τις απώλειες της περυσινής χρονιάς.

Οπως συνάγεται από τα αποτελέσματα της περιοδικής έρευνας του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, διαφαίνεται μια σχετική ομαλοποίηση της κατάστασης της αγοράς και τάσεις επιστροφής στην κανονικότητα. Ωστόσο, καταγράφονται κλαδικές και περιφερειακές διαφοροποιήσεις.

Η επισκεψιμότητα ήταν χαμηλότερη ιδιαίτερα στα μεγάλα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού των αστικών κέντρων κάτι που ενισχύθηκε το τελευταίο δεκαήμερο, στοιχείο που θα μπορούσε να αποδοθεί στο ότι για πολλούς συνεχίζονται οι διακοπές.

Αντίθετα σε τουριστικές περιοχές, αλλά και στον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, το λιανικό εμπόριο παρουσίασε μια πιο θετική δυναμική. Συγκεκριμένα, μία στις τρεις επιχειρήσεις (34%) πραγματοποίησε υψηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ περίπου τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις παρουσίασαν πτώση του κύκλου εργασιών τους, κάτι που υπογραμμίζει το μέγεθος των πιέσεων σε σημαντικό τμήμα επιχειρήσεων.

Επομένως, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, είναι περισσότερες οι επιχειρήσεις που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, εντός της πανδημίας, παρουσιάζουν μείωση έναντι αυτών που καταφέρνουν να ανακάμψουν, γι’ αυτό η αγορά θα χρειαστεί περαιτέρω στήριξη μέχρι την επιστροφή στην κανονικότητα και την ομαλοποίηση της λειτουργίας της, όπως αναφέρεται.

Σε μία στις τρεις επιχειρήσεις (34%) από όσες πραγματοποίησαν αύξηση του κύκλου εργασιών, η τόνωση των πωλήσεων δεν ξεπέρασε το 10%. Στο ίδιο πλαίσιο σωρευτικά, για σχεδόν δύο στις τρεις επιχειρήσεις ο κύκλος εργασιών κινήθηκε μεν ανοδικά στις εκπτώσεις, αλλά δεν ξεπέρασε το 20%.

Αντίστοιχα, για μία στις δύο επιχειρήσεις των οποίων ο κύκλος εργασιών κινήθηκε πτωτικά, η συρρίκνωση δεν υπερέβη το 20%.

Σε επίπεδο κλάδων, η εικόνα είναι μεικτή. Ο κλάδος των οικιακών συσκευών παρουσιάζει χειρότερη εικόνα χωρίς να παρατηρούνται έντονες διαφοροποιήσεις.

Αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις καταγράφονται ανά μεγάλη γεωγραφική περιοχή.

Οι καλύτερες επιδόσεις στη νησιωτική χώρα αλλά και στη βόρεια Ελλάδα σχετίζονται με τον τουρισμό, ενώ στην Αττική οι κλιματολογικές συνθήκες και ο συνωστισμός φαίνεται ότι δεν λειτούργησαν θετικά προς την ενίσχυση της αγοράς.