MINI John Cooper Works Clubman: Eνα «έλκηθρο» με ισχύ 306 ίππων
Τέτοιες ιπποδυνάμεις, συστήματα τετρακίνησης και ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης του οδηγού δεν ήταν διαθέσιμα τη χρυσή εποχή των Mäkinen και Aaltonen
Σε ένα χειμερινό ταξίδι στη βόρεια Λαπωνία το χιόνι είναι πάντα εξασφαλισμένο. Με λίγη τύχη, κάποια ξάστερη νύχτα μπορείτε κάλλιστα να απολαύσετε το Βόρειο Σέλας. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι ατέλειωτοι επαρχιακοί δρόμοι στους οποίους δε συναντάς ανθρώπινη ψυχή, είναι ιδανικοί για να δοκιμάσεις την απόδοση του τετρακίνητου, κορυφαίου αθλητή της Βρετανικής μάρκας. Στα χνάρια πάντα των θρυλικών «Ιπτάμενων Φινλανδών».
Σίγουρα έχει να κάνει με τις συνθήκες εκπαίδευσης στη μητέρα πατρίδα, το γεγονός ότι δύο από τους καλύτερους οδηγούς ράλι στην ιστορία κατάγονται από τη Φινλανδία. Οι Timo Mäkinen και Rauno Aaltonen, έμαθαν να χειρίζονται αριστοτεχνικά χέρια και πόδια, οδηγώντας στους έρημους δρόμους της Λαπωνίας, οι οποίοι είναι συνήθως καλυμμένοι με χιόνι από το Φθινόπωρο. Κάποιες φορές κάνοντας εξάσκηση και σε παγωμένες λίμνες. Χάρη σε αυτή την εμπειρία οι συγκεκριμένοι οδηγοί ωφελήθηκαν στους διεθνείς αγώνες ράλι, όταν πρωταγωνιστούσαν δίνοντας μάχες μεταξύ τους στα δευτερόλεπτα. Η MINI διατηρεί μία ιδιαίτερη σχέση και με τους δύο αυτούς «Ιπτάμενους Φινλανδούς». Το 1965 και το 1967, οι Mäkinen και Aaltonen κατέκτησαν τη δεύτερη και τρίτη αντίστοιχα νίκη γενικής κατάταξης στην ιστορία του κλασικού MINI Cooper S, πάντα στο περίφημο Ράλι Μόντε Κάρλο.
Από την πρώτη στιγμή αισθάνεσαι ότι η σπορ οδήγηση στη Λαπωνία προϋποθέτει ιδιαίτερες ικανότητες, ακόμη και αν απλά ταξιδεύεις χειμώνα στο τιμόνι ενός σύγχρονου μοντέλου της Βρετανικής πολυτελούς μάρκας, όπως το MINI John Cooper Works Clubman (συνδυασμένη κατανάλωση: 7,4 – 7,1 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 169 – 161 g/km). Η ισχύς των 225 kW/306 PS κάτω από το καπό απαιτεί σωστή χρήση του δεξιού πεντάλ όταν το σύστημα τετρακίνησης ALL4 μεταδίδει με ακρίβεια την εύρωστη ροπή του κινητήρα ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Αν πάλι παρασυρθείτε από τον ενθουσιασμό, παραμονεύει πάντα το σύστημα ελέγχου ευστάθειας DSC (Dynamic Stability Control) για να κατευνάσει τα πνεύματα.
Τέτοιες ιπποδυνάμεις, συστήματα τετρακίνησης και ηλεκτρονικά μέσα υποβοήθησης του οδηγού δεν ήταν διαθέσιμα τη χρυσή εποχή των Mäkinen και Aaltonen. Οι άνθρωποι αυτοί έκαναν απίστευτα πράγματα πίσω από το τιμόνι με πολύ πιο ταπεινά μέσα. Οι δύο Φινλανδοί ήταν οι πρώτοι οδηγοί που έγιναν μέλη του νεότευκτου ‘Rally Hall of Fame’ μαζί με τον Βορειοϊρλανδό Paddy Hopkirk, τον πρώτο νικητή του «Μόντε» με το κλασικό Mini, εν έτει 1964. Διόλου τυχαία, ο θεσμός του Rally Hall of Fame έχει την έδρα του στην Φινλανδία και οι κορυφαίοι του αθλήματος έχουν την τιμητική τους στο μουσείο αυτοκινήτου Mobilia στην πόλη Tampere. Τα προηγούμενα χρόνια, πολλοί άλλοι οδηγοί από τη χώρα των Χιλίων Λιμνών, κέρδισαν τον προσδιορισμό «Ιπτάμενοι Φινλανδοί». Έντεκα από τα 26 μέλη του θεσμού ‘Rally Hall of Fame’ είναι Φινλανδοί. Μία επίσκεψη, λοιπόν στο συγκεκριμένο μουσείο είναι το καλύτερο σημείο εκκίνησης για ένα ταξιδιωτικό στα χνάρια των θρύλων των ράλι. Με φανερή προσμονή για τη δοκιμή του MINI John Cooper Works Clubman στον πάγο και στο χιόνι.
Οποιοσδήποτε ξεκινά από το Tampere με προορισμό τη Λαπωνία, έχει το χρόνο να εγκλιματιστεί στις θερμοκρασίες της αρκτικής ζώνης διανύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα στη δυτική ακτή της Φινλανδίας. Στη Λαπωνία ο χειμώνας είναι αδυσώπητος, με κρύο που φτάνει μέχρι το κόκκαλο και άφθονο χιόνι. Ο σωστός ρουχισμός είναι σημαντικός. Το MINI John Cooper Works Clubman διαθέτει μεγάλους χώρους αποσκευών για χειμερινό εξοπλισμό με 360 λίτρα συνολικά πίσω από τις δύο πίσω πόρτες που ανοίγουν με ανάποδη φορά. Αν μάλιστα γίνει αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος, ο χώρος για τις αποσκευές αυξάνεται στα 1.250 λίτρα. Επιπλέον αποθηκευτικός χώρος είναι διαθέσιμος στη θήκη οροφής του MINI John Cooper Works Clubman για την τοποθέτηση αντιανεμικών τζάκετ, θερμοεσωρούχων και μάλλινες κάλτσες. Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει και η πρακτική μπαγκαζιέρα οροφής που περιλαμβάνεται στη συλλογή των Γνήσιων Αξεσουάρ MINI.
Μετά από μία στάση στην πρωτεύουσα της Λαπωνίας, Rovaniemi, η διαδρομή προς τον Αρκτικό Κύκλο, στα βόρεια της πόλης, είναι μικρή. Τα αχανή τοπία συνιστούν πρόκληση να ακολουθήσεις τη διαδρομή σε ένα ταξίδι μέσα από πυκνά πευκοδάση, δίπλα από αμέτρητες λίμνες. Το MINI John Cooper Works Clubman κινείται με άνεση στο βαθύ χιόνι. Πολύ μακριά από τα stop και τους φωτεινούς σηματοδότες της πόλης, οι επιφάνειες πάγου είναι ανοιχτή πρόσκληση για να εξασκηθείς στην τέχνη της πλαγιολίσθησης στον πάγο.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News