Ορεινή ανάπτυξη για Αίγιο – Ερύμανθο

Ηταν όνειρο πολλών Αιγιωτών, ως αίτημα είχε διατυπωθεί δεακετίες πριν, η δημοτική αρχή του Στ. Θεοδωρακόπουλου το προώθησε δέοντως όπως και η πρώην περιφερειακή του Απ. Κατσιφάρα, ωστόσο η σημερινή του Νεκ. Φαρμάκη, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, κατάφερε να φέρει εις πέρας δύσκαμπτες διαδικασίες και να βάλει πλέον τον θεμέλιο λίθο σε ένα υψηλής συμβολικότητας και χρησιμότητας οδικό έργο.

Πρόκειται για τον κακοτράχαλο -πλην όμως πολυσύχναστο- δρόμο – που ενώνει ορεινά τον Δήμο Αιγιάλειας με δύο άλλους, των Καλαβρύτων και κυρίως του Ερυμάνθου, μέσω Κουνινάς Αιγίου (ή Παρασκευής και Κρήνης) – Λόπεσι – Ρακίτας – Λεοντίου.
Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σε συνεδρίασή της ανέδειξε τον οριστικό κατασκευαστή, ο οποίος μέχρι τον Μάρτιο θα εγκατασταθεί για να βελτιώσει και να εκσυγχρονίσει την οδό, από το εκκλησάκι της Αναλήψεως και μετά, συνολικού μήκους 12 χλμ. και με διαθέσιμο κονδύλι 3.6 εκατ. ευρώ, που όμως μετά την προσφερθείσα έκπτωση 62% θα πέσει στο 1,4 εκατ. ευρώ. Αρχικά το έργο επρόκειτο να ενταχθεί για χρηματοδότηση στο «Ταμείο Μολυβιάτη» αλλά αμφισβητήθηκε το «πυρόπληκτο» στοιχείο των περιοχών κάλυψης.

Πέραν του βασικού σκοπού του έργου, που είναι η άνετη και ασφαλής κυκλοφορία, μεγάλη θα είναι η συμβολή του στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη, καθότι πολλοί είναι οι παραθεριστές από το Αίγιο σε Ρακίτα και Λεόντιο, καθημερινή η διακίνηση αγροτικών – κτηνοτροφικών προϊόντων μεταξύ των δύο περιοχών, όπως και οι περιπατητές, εκδρομείς και προσκυνητές σε εκκλησιαστικά μνημεία, όπως η Μονή Μακελλαριάς Καλαβρύτων, ο αρχαιολογικός χώρος, ο ναός Αρτέμιδος και το «πάτημα του Αγίου Ανδρέα». Κάπως έτσι η αναβαθμισμένη οδική αρτηρία θα εξυπηρετήσει και δραστηριότητες αγροτουρισμού σε ορεινούς οικισμούς.

Σύμφωνα με την πολιτικό μηχανικό της Περιφέρειας Ιωάννα Χαραλαμποπούλου η μελέτη του έργου, στο τεχνικό της σκέλος, μεταξύ άλλων προβλέπει, βατότητα του δρόμου, διαμόρφωση και καθαρισμό τάφρων απορροής ομβρίων υδάτων, σήμανση και ασφάλεια, αποκατάσταση του οδοστρώματος τμηματικά, ανάλογα με τις ανάγκες που θα παρουσιαστούν, παρεμβάσεις με σωληνωτούς οχετούς στα ρέματα και βέβαια ασφαλτόστρωση χωρίς ωστόσο διαπλατύνσεις.
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ
triadafilop@pelop.gr