Πάτρα: Δύο χρόνια πίσω ο αγωγός φυσικού αερίου – Για ποιο λόγο

Από το 2025 στο 2027 μετατέθηκε η ένταξη της Πάτρας στον αγωγό φυσικού αερίου

Πάτρα

Δύο χρόνια πίσω, τον Μάρτιο του 2027 από τον Μάρτιο του 2025, μετατέθηκε το έργο της σύνδεσης της Πάτρας με τον αγωγό φυσικού αερίου υψηλής πίεσης του ΔΕΣΦΑ, από τον σταθμό της Μεγαλόπολης.

Οπως προκύπτει από το τελευταίο και επικαιροποιημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2024 – 2033 του Διαχειριστή, ο τρέχων προϋπολογισμός ανέρχεται στα 101,4 εκατ. ευρώ, ωστόσο το έργο μετατίθεται για δεύτερη φορά χρονικά (από το 2025, πήγε πέρυσι στο 2026 και φέτος μεταφέρθηκε για το 2027), καθώς η επενδυτική απόφαση εκκρεμεί ακόμα, ενώ το εσωτερικό δίκτυο διανομής στην Πάτρα, πρακτικά δεν έχει ξεκινήσει ακόμα να αναπτύσσεται στους κεντρικούς δρόμους και στις γειτονιές.

Το έργο αναμένεται εδώ και χρόνια, καθώς τα οφέλη από τη συνεχή τροφοδοσία της περιοχής με φυσικό αέριο αναμένεται να είναι σημαντικά. Να σημειωθεί όμως ότι στο πλαίσιο της διαβούλευσης του Προγράμματος Ανάπτυξης που έληξε στις 17 Ιανουαρίου, σε σχετική επιστολή που είχε αποστείλει στον ΔΕΣΦΑ η εταιρεία Enaon Eda που αναπτύσσει το δίκτυο φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα, επισήμανε πως «στο υπό διαβούλευση σχέδιο και σε σχέση με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023 – 2032, η ένταξη του έργου στο Σύστημα μετατοπίζεται χρονικά από τον Ιούνιο του 2026 στον Μάρτιο του 2027. Η εταιρεία θεωρεί σημαντική την επισήμανση της ΡΑΑΕΥ, όπως αυτή διατυπώθηκε στα πλαίσια της έγκρισης του ισχύοντος Προγράμματος Ανάπτυξης ΕΣΦΑ, σχετικά με τη μη αποδοχή περαιτέρω καθυστέρησης από τον Ιούνιο του 2026».

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ, η Enaon Eda είχε ζητήσει από τον Διαχειριστή να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα και σε άλλα έργα πέρα από τον αγωγό για την Πάτρα.

Βάσει του βασικού σχεδιασμού το έργο αποτελείται από αγωγό υψηλής πίεσης, μήκους περίπου 145 χλμ. και διαμέτρου 20’’, ο οποίος θα ξεκινά από κατάλληλο σημείο επί του αγωγού υψηλής πίεσης προς Μεγαλόπολη.

Το έργο περιλαμβάνει επίσης όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις και Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό με αρχική δυναμικότητα 27.500Nm3 /h με μελλοντική πρόβλεψη επέκτασης σε μέγιστη δυναμικότητα 55.000 Nm3 /h, εφόσον αιτιολογείται από την ζήτηση του συνδεδεμένου συστήματος.

Ο ΔΕΣΦΑ θα είναι σε συνεργασία με τον Διαχειριστή του Συστήματος Διανομής Enaon Eda, ο οποίος θα αναλάβει την ανάπτυξη του δικτύου διανομής στην περιοχή. Το έργο έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ως αγωγός με δυνατότητα μεταφοράς υδρογόνου έως και 100%, σύμφωνα με το σχέδιο απανθρακοποίησης του ΔΕΣΦΑ.

«Στο μέλλον, εφόσον το απαιτήσουν οι συνθήκες της αγοράς, ο αγωγός της Πάτρας θα συνδεθεί με το έργο ανάπτυξης του Ελληνικού Διαδρόμου (backbone) H216 για τη διαμόρφωση μέρους της υποδομής μεταφοράς υδρογόνου της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής της ΝΑΕ» καταλήγει ο Διαχειριστής.

Διευκρινίζεται πως το έργο αναβίωσε σε συνέχεια αιτήματος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και αφορά στη διασύνδεση με το ΕΣΦΑ της πόλης της Πάτρας και της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Πατρών, με δυνατότητα μελλοντικών επεκτάσεων για την τροφοδότηση και επιπλέον πόλεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

Διαβάστε επίσης:

ΕΔΕ μετά από καταγγελίες καθηγητριών για σεξουαλική παρενόχληση, ερευνάται Αχαιός στέλεχος της Περιφερειακής Εκπαίδευσης

Σεισμοί Κυκλάδες: Μπαράζ δονήσεων πάνω από 4 ρίχτερ, συνεδριάζει η Επιτροπή Σεισμικού Κινδύνου, Τσελέντης: «έχουμε δρόμο μπροστά μας»

Με επιθετικό καρκίνο διεγνώσθη ο Γιάννος Παπαντωνίου, η ανακοίνωση μέσω δικηγόρου

Τελεσίγραφο Τραμπ προς Χαμάς: «Απελευθερώστε τους ομήρους μέχρι το Σάββατο, αλλιώς θα ξεσπάσει κόλαση»

Εντοπίστηκε ο οδηγός που παρέσυρε τη σύζυγο του Κωνσταντίνου Αργυρού

Τσελέντης: Γιατί παραιτήθηκε από την Εθνική Επιτροπή Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου

Καιρός: Έρχεται νέα «πολική κατεβασιά», με κρύο, χιόνια και βροχές ΧΑΡΤΗΣ