Πάτρα: Ο μύθος για πατίνια «σκοτώστρες» και ο κώδικας ασφαλείας
Και στην Πάτρα έχει ανοίξει, πλέον για τα καλά, η συζήτηση για το κατά πόσο είναι ασφαλής ή όχι η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών.
Με αφορμή τα δύο τραγικά περιστατικά, που σημειώθηκαν σε Μύκονο και Πάρο, με θανάτους οδηγών οι οποίοι κινούνταν στους δρόμους με ηλεκτρικά πατίνια, έχει ανοίξει, πλέον για τα καλά, η συζήτηση για το κατά πόσο είναι ασφαλής ή όχι η χρήση τους.
Μπορεί στη αρχή να ήταν μόδα, όμως πια δεν είναι έτσι, αφού και στην Πάτρα βλέπουμε ότι πληθαίνουν, καθημερινά, οι πολίτες οι οποίοι κυκλοφορούν με αυτά σε κεντρικά σημεία και προσπαθούν να ενσωματωθούν στην νοοτροπία Ευρωπαίων, που κάνουν τις μετακινήσεις τους με λιγότερο θόρυβο και κυρίως, χωρίς ιδιαίτερο κόστος. Αλλωστε, η αχαϊκή πρωτεύουσα είναι μία πόλη χωρίς πολύ μεγάλες αποστάσεις και ενδείκνυται για μετακίνηση, από τη μία άκρη στην άλλη, με αποτέλεσμα το τελευταίο διάστημα- η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών να έχει κερδίσει έδαφος.
Σαφώς και η χρήση τους ενισχύει την προσπάθεια για πιο «πράσινη» πόλη που είναι ένα από τα στοιχήματα, αλλά και συμβάλλει στον περιορισμό κατανάλωσης πετρελαίου, που συνεπάγεται μείωση στους περιβαλλοντικούς ρύπους. Ομως, τελικά, είναι ασφαλή;
Η «Πελοπόννησος» απευθύνθηκε στον Γιάννη Ντζελέπη (εκπρόσωπο της εταιρείας Scoot), ο οποίος στην Πάτρα διαθέτει ηλεκτρικά πατίνια και ηλεκτρικά ποδήλατα, και δήλωσε τα εξής: «Πρώτα από όλα να σημειωθεί ότι τα δικά μας οχήματα επιτρέπεται να κυκλοφορούν, με μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25χλμ. την ώρα. Από εκεί και πέρα η εταιρεία μας έχει επιλέξει να νοικιάζει πατίνια μόνο σ’ όσους έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Για το αν υπάρχει κάποιος βαθμός επικινδυνότητας, οι έρευνές μας και τα δεδομένα που έχουμε είναι ότι τα πατίνια είναι ασφαλή, σε περίπτωση που οι αναβάτες τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αλλά και οι οδηγοί οχημάτων σέβονται αυτούς των πατινιών. Σε περιπτώσεις, που έχουν υπάρξει ατυχήματα, είναι επειδή δεν τηρηθήκαν ορισμένοι όροι του ΚΟΚ, οπότε με την ασφαλή χρήση δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Πρέπει να ενισχυθεί η προσπάθεια εναλλακτικών μετακινήσεων για να έχουμε κάποια στιγμή μια λιγότερο θορυβώδη και πιο πράσινη πόλη».
Με την αναμενομένη άνοδο της θερμοκρασίας, είναι δεδομένο ότι σύντομα θα δούμε ακόμα περισσότερους Πατρινούς να χρησιμοποιούν ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους και άπαντες πρέπει να δείχνουν την ανάλογη προσοχή.
Σε ό,τι αφορά στο παρκάρισμα, σύμφωνα με την νομοθεσία, τα πατίνια δύνανται οι χρήστες τους να τα παρκάρουν σε όποιο σημείο θέλουν, αλλά εφόσον πρόκειται για σημείο όπου απαγορεύεται η στάθμευση, τότε άνθρωποι της Τροχαίας μπορούν να βεβαιώσουν παράβαση, μόνο τη στιγμή που πιάνουν επ’ αυτοφώρω τον χρήστη.
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ
Για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών δεν χρειάζεται να διαθέτει κάποιος δίπλωμα, όμως η χρήση τους εμπίπτει στην τήρηση του ΚΟΚ, ο οποίος έχει αλλάξει το άρθρο 20 που αφορά σε ηλεκτρικά οχήματα και αναφέρεται ως ΕΠΗΟ. Το βασικό μέτρο είναι ότι οι χρήστες πρέπει να τηρούν το όριο των 25 χιλιομέτρων ταχύτητας και δεν επιτρέπεται η χρήση τους σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπου το όριο ταχύτητας ξεπερνά τα 50 χλμ. Για παράδειγμα, στην Πάτρα δεν επιτρέπεται η χρήση τους στη Μίνι Περιμετρική, στη Νέα Εθνική Οδο κ.ά.
Αναλυτικότερα τα βασικά μέτρα που ισχύουν είναι:
- Μέγιστο όριο ταχύτητας τα 25 χλμ.
- Να κινούνται σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας είναι μέχρι τα 50 χλμ.
- Τη νύχτα είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικού αντανακλαστικού γιλέκου.
- Πρέπει να είναι εφοδιασμένα με κουδούνι, λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και κόκκινο αντανακλαστικό φως πίσω.
- Οι αναβάτες πρέπει να φορούν κράνος.
- Οι χρήστες απαγορεύεται να έχουν ακουστικά στα αφτιά τους και φυσικά να μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, παρά μόνο με ανοικτή ακρόαση. Απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News