Πάτρα: «Οδύσσεια» 5 ετών για κηδεία και σύνταξη – Ολόκληρος Γολγοθάς για απλά αιτήματα

Το 2017 υπέβαλε αίτηση για σύνταξη αναπηρίας του αδερφού της, που όμως απεβίωσε και το 2018 έκανε άλλη αίτηση για να μην καταβληθούν τα έξοδα κηδείας του.

κηδεία

Εν μέσω πολιτικής «θύελλας» για τον νέο νόμο «Χατζηδάκη», που αναπροσαρμόζει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, μία ιστορία αχαιής πολίτη -την οποία περιέγραψε στην «Π»- έρχεται να αναδείξει τις παθογένειες του συστήματος, κρατικοδίαιτου, που κουβαλά κακέκτυπα, παθογένειες και αγκυλώσεις πολλών δεκαετιών.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2017: Ο αδερφός της νόσησε από ανίατη ασθένεια και με απόφαση της Υγειονομικής Επιτροπής του ΚΕΠΑ κρίθηκε ανίκανος προς εργασία, με ποσοστό 80%, κατέθεσε ότι δικαιολογητικά του ζητήθηκαν για σύνταξη αναπηρίας και ένα χρόνο μετά (Σεπτέμβριο του 2018), δεν πρόλαβε να την πάρει, αφού έφυγε από τη ζωή.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2018: Τότε ξεκινά η «Οδύσσειά» της. Πέντε μέρες μετά το θάνατό του έκανε αίτηση στον ανταποκριτή του ΟΓΑ στο Αίγιο, για να μην καταβληθούν τα έξοδα κηδείας και μετά από 6 μήνες πήγε να ρωτήσει για την τύχη του φακέλου, οπότε ενημερώθηκε πως βρίσκεται στον ΕΦΚΑ Πάτρας και ότι πρέπει να περιμένει μετά από 1,5 χρόνο τη διεκπεραίωσή του.

ΜΑΙΟΣ 2019: Μετά την αποδοχή κληρονομιάς του αδερφού της δέχθηκε επιστολή από τον ΕΦΚΑ (Ιούνιο του 2019), με την οποία της ζητούσαν συμπληρωματικά δικαιολογητικά για την σύνταξη του αδερφού της – επειδή είχε ένσημα και στο ΝΑΤ – όχι όμως από αυτήν ως νόμιμη και μοναδική κληρονόμο… αλλά τον μακαρίτη αδερφό της! Πήγε (Ιούλιο του 2019) και προς έκπληξή της, της ζήτησε εκ νέου ληξιαρχική πράξη θανάτου γιατί δεν την έβρισκε στον φάκελο! Ανά τρίμηνο ρωτούσε τηλεφωνικώς, αλλά ποτέ ο φάκελος δεν ήταν στον υπάλληλο που τον είχε τελευταία φορά και το χειρότερο… δεν ήξεραν ποιος υπάλληλος είχε χρεωθεί την υπόθεση!

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020: Μήνες μετά έλαβε έγγραφο από τον ΕΦΚΑ Πάτρας, που της ζητούσαν τιμολόγιο από τα λουλούδια της κηδείας του αδερφού της(!), το οποίο και έστειλε αμέσως. Την ίδια μέρα της είπαν – σε τηλεφωνική επικοινωνία με υπάλληλο του ΕΦΚΑ Πάτρας- ότι το πολύ σε δύο μήνες θα έπαιρνε τα έξοδα.

ΙΟΥΝΙΟΣ 2020: Μάταια όμως. Μετά από ένα εξάμηνο λαμβάνει νέο έγγραφο και θέλοντας να διευκρινίσει τι επιπλέον έπρεπε να κάνει, επικοινώνησε με υπεύθυνη του ΕΦΚΑ Πάτρας , που της είπε… πως ο φάκελός της έχει σταλεί στο Αίγιο. Τότε αρχίζει μια νέα αναζήτηση στο ΙΚΑ Αιγίου. Οταν τηλεφώνησε εκεί, δύο υπάλληλοι έψαχναν για 20’, με το τηλέφωνο ανοικτό, να της ζητούν κάθε λίγο συγγνώμη για την καθυστέρηση κι εν τέλει τη διαβεβαίωσαν πως ο φάκελός της δεν ήταν εκεί! Μετά από 5νθήμερη αναζήτηση – τηλεφωνικά – της υπεύθυνης του ΕΦΚΑ Πάτρας, αυτή την παρέπεμψε σε «κάποιον αρμόδιο» για τα έξοδα κηδείας, αφού αυτή είχε το θέμα της σύνταξης, λέγοντάς της πως «ίσως ξέρει πού είναι ο φάκελος»!
Οταν του είπε ότι είναι ΟΓΑ, η απάντησή του ήταν «μη με μπλέκεις με τον ΟΓΑ, θα φύγω σε σύνταξη και θα πετάγομαι στον ύπνο μου είναι μπέρδεμα» και σε ερώτηση πού είναι ο φάκελός της, η απάντησή του ήταν… «κάπου στην Αθήνα, σε κάποια υπηρεσία, που όταν φτιαχτεί θα τον στείλουν πίσω, να μην ανησυχεί και θα ειδοποιηθεί»! Από τότε, δεν κατάφερε ποτέ (!) να επικοινωνήσει μαζί του. Από το καλοκαίρι του 2020 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2021 έστελνε e-mail για να ενημερωθεί, αλλά ποτέ δεν πήρε καμία απάντηση.

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021: Μήνες μετά, κατάφερε να βρει μια υπάλληλο, μου σε «έντονο ύφος» της είπε πως θέλει πάλι(!) Ληξιαρχική Πράξη θανάτου – ι όταν της είπε πως έχει πάει πακέτο δικαιολογητικών, σχεδόν φωνάζοντας και χτυπώντας το χέρι της στο γραφείο, επέμεινε. «Εγώ σας μιλώ στον πληθυντικό και πολύ ευγενικά» της είπε και του απάντησε:
«Ετσι μιλάω κι αν σου αρέσει» και της έκλεισε το τηλέφωνο!
Σε επικοινωνία με άλλη υπάλληλο του ΕΦΚΑ Πάτρας, αυτή της «αποκάλυψε» πως ο φάκελός της με τα έξοδα κηδείας ήταν στα χέρια της και… έτοιμος καιρό και πως η προηγούμενη συνάδελφός δεν τον προχωρούσε και αδιαφορούσε, παρότι με χαρακτηρισμό «επείγον»!
Ακολούθησε τηλεφωνική επικοινωνία του διευθυντή μαζί της, που έκλεισε ραντεβού μαζί του, για να κάνω καταγγελία στην υπάλληλο, μαρτυρώντας ότι «αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα με τη συμπεριφορά της… μέχρι που επετέθη και σε συνάδελφό της».

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021: Η συνάντηση έγινε -κι ενώ ο αδερφός της έκλεινε ήδη 3 χρόνια που είχε φύγει από τη ζωή- κι αυτή ακόμη προσπαθούσε να πάρει τα έξοδα της κηδείας του. Ηταν και η πρώτη κουβέντα που είπε στον διευθυντή κι εκείνος κάλεσε την «αγριεμένη» υπάλληλο για να της ζητήσει συγγνώμη, η οποία επικαλέστηκε οικογενειακά προβλήματα και δύσκολες καταστάσεις.
Ακολούθησε όμως κάποια άλλη υπάλληλος κι εκεί άκουσε το τραγελαφικό: «Δεν δικαιούσαι τα έξοδα κηδείας, γιατί μετά την πάροδο 1 έτους παραγράφεται το δικαίωμα διεκδίκησης και τα έχετε χάσει»! Της απάντησε ότι «κάποιος θα χάσει την καρέκλα του, γιατί έφτασε ο κόμπος στο χτένι». Με καθοδήγηση του διευθυντή μία τρίτη υπάλληλος της ζήτησε να στείλει πάλι όλα τα έγγραφα, με την υπόσχεση σε ένα μήνα (Οκτώβριο του 2021) τα θέμα, εξόδων κηδείας και σύνταξης, θα έχουν τελειώσει.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021: Τελειώνει ο μήνας, προσπαθεί να επικοινωνήσει, αλλά μάταια. Κατάφερε να κλείσει ραντεβού στον ΕΦΚΑ Πάτρας κι όταν μια τέταρτη υπάλληλος αναζήτησε τον φάκελό της, της είπε πως δεν προχώρησε γιατί λείπουν χαρτιά και της ζήτησε αυτά που είχε στείλει στην προηγούμενη από τον Σεπτέμβριο(!) και τα οποία βρήκε σε άλλο γραφείο, στις εκκρεμότητες για ταυτοποίηση. Και πάλι της είπε πως λείπει χαρτί από τα Δικαστήρια Αιγίου, αλλά εκεί της εξήγησαν ότι αυτό βγαίνει για όσους είχαν φύγει από την ζωή μέχρι το 2013, αλλά ο αδερφός της έφυγε το 2018!

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022: Αργότερα κλείνει, αναγκαστικά, νέο ραντεβού με την τελευταία υπάλληλο του ΕΦΚΑ Πατρών, αλλά εκεί, αντ’ αυτής όπως λέει, «βρήκε ένα νεαρό υπάλληλο, που έπαιζε στο κινητό του κι όταν τον ρώτησε, χωρίς να γυρίσει να την κοιτάξει, της απάντησε πως λείπει σε άδεια, λόγω κορονοϊού». Της είπε να φύγει και να ξανακλείσει άλλο ραντεβού, αλλά μετά την επιμονή της να μη γυρίσει άπραγη στο Αίγιο, την έστειλε σε διπλανό γραφείο. Μία άλλη υπάλληλος της είπε ότι «μάλλον βαριόντουσαν στο Πρωτοδικείο Αιγίου να την εξυπηρετήσουν και να το πράξει ηλεκτρονικά». Δυστυχώς, την πίστεψε κι έφυγε. Υπάλληλος του Πρωτοδικείου, όταν πήγε, της είπε: «Σας κορόιδεψαν και σας ξεφορτώθηκαν ευγενικά»!

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2022: Μέχρι σήμερα δεν έχει καμιά ενημέρωση, για την τύχη της σύνταξης κι ούτε μπόρεσε ακόμα να καταγγείλει το περιστατικό στον ΕΦΚΑ Πατρών.

«Με έκαναν να νιώθω πως.. .ζητιανεύω»

Τα έξοδα κηδείας πιστώθηκαν στις 3 Δεκεμβρίου 2021 και όταν ρώτησε, γιατί δεν πιστώθηκε και η σύνταξη πάλι της συνέστησαν υπομονή… από την ημερομηνία αίτησης στις 3 Αυγούστου 2017, διανύουμε δηλαδή το 5ο έτος, με την ανοχή να έχει πια εξαντληθεί. «Ο εμπαιγμός και η συμπεριφορά τους απέναντί μου δεν έχει όρια. Νομίζουν πως είμαι κατωτέρας νοημοσύνης, οπότε μπορούν να με εμπαίζουν και να με ταλαιπωρούν. Με κάνουν να νιώθω, ψυχολογικά, πως… ζητιανεύω αυτό που έχει ήδη πληρώσει στο κράτος ο αδελφός μου και δικαιωματικά του ανήκουν. Τελικά για όλη αυτή την ταλαιπωρία, εξαιτίας τους, τα έξοδα στο πήγαινε-έλα Αίγιο – Πάτρα συν τους τόκους από τα χρήματα, μήπως πρέπει κάποιος να τα πληρώσει;» λέει στην «Π» η παθούσα.