Πάτρα: Τα σημεία που θα φορτίζουμε ηλεκτρικά οχήματα – Το τελικό σχέδιο

Πάνω από 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχει η Πάτρα με βάση μελέτη έως το 2025. Καταρτίστηκε το σχέδιο φόρτισης που περιλαμβάνει 228 θέσεις φόρτισης ΙΧ και 107 ειδικές θέσεις φόρτισης σε όλο τον Δήμο.

 

ηλεκτρικά Οι εταιρείες που ετοίμασαν το σχέδιο συνεκτίμησαν τα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης

Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων για το Δήμο Πατρέων είναι έτοιμο, όπως ενημερώθηκε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» από τις εταιρείες Rhoé και Lever που είχαν αναλάβει το πρότζεκτ και ουσιαστικά επιβεβαιώνεται παλαιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας για τα σημεία που θα τοποθετηθούν οι φορτιστές.

Με βάση τη μελέτη του έργου, αυτή τη στιγμή στην Πάτρα υπάρχουν 20 δημοσίως προσβάσιμοι σταθμοί επαναφόρτισης Η/Ο οι οποίοι συνδυαστικά έχουν 44 παροχές, ενώ αναφέρεται επιπλέον ότι ο Δήμος διαθέτει 57 πιάτσες ταξί στις οποίες μπορούν να σταθμεύσουν έως και 416 οχήματα και εντοπίζονται 79 θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ.

Η Μελέτη υπολογίζοντας τον ρυθμό ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων εκτιμά πως έως το 2025 στην πόλη θα κυκλοφορούν 1.047 τέτοια οχήματα. Γι’ αυτό το λόγο, αλλά και επειδή προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερος αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων, σχεδιάστηκαν 228 θέσεις φόρτισης για ΙΧ και 107 ειδικές θέσεις φόρτισης.

ηλεκτρικά

Αυτός είναι ο χάρτης για τους σταθμούς φόρτισης στην Πάτρα

Όπως εξήγησε στην «Π» ο συνιδρυτής της εταιρείας Rhoé Αιμίλιος Μουχταρόπουλος, της ελληνικής startup που πρωταγωνιστεί στον χώρο των πράσινων τεχνολογιών και της ευρύτερης πράσινης μετάβασης: «Πρόκειται για την ανάπτυξη στρατηγικών σχεδίων με απώτερο σκοπό την αποτελεσματική χωροθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στον εκάστοτε δήμο ή πόλη. Θεωρούμε πως μια τέτοια ενέργεια αποτελεί ένα ακόμη πολύτιμο βήμα στη συλλογική προσπάθεια της κοινωνίας μας για στροφή προς τη χρήση καθαρότερων και βιωσιμότερων μορφών ενέργειας και αξίζει να μαθευτεί και να κυκλοφορήσει όσο το δυνατόν περισσότερο.

Η ενεργειακή μετάβαση της χώρας είναι πλέον γεγονός, ίσως από τα πιο επίκαιρα, και ο Δήμος Πατρέων ήταν από τους πρώτους που απέκτησαν ενεργό ρόλο σε αυτή, χωρίς όμως να είναι κάτι που το γνωρίζουν ακόμη πολλοί».

Στην Πατρα, η συντριπτική πλειοψηφία των φορτιστών θα τοποθετηθεί στο κέντρο της Πάτρας και τις γειτονιές του παλιού Δήμου. Ομως, με βάση και τη διαβούλευση που έγινε τους προηγούμενους μήνες, το σχέδιο περιλαμβάνει φορτιστές και στον Ψαθόπυργο (4), Ρίο (12), Προάστιο (6), Πανεπιστήμιο (4), Νέο Σούλι (2), Δεμένικα (2), Οβρυά (4), Μουρτά (2), Ροΐτικα (2), Βραχνέικα (4). Οι περισσότεροι φορτιστές ωστόσο θα τοποθετηθούν στο κέντρο της πόλης και πυκνοκατοικημένες γειτονιές, όπου εντοπίστηκε μεγαλύτερο ενδιαφέρον και η κίνηση των οχημάτων είναι αυξημένη.