Συντονισμένες κινήσεις για το τρένο από Νεκτάριο Φαρμάκη: «Δεν αλλάζουμε ίντσα τη θέση μας»

«Στις πρώτες μου ημέρες ως περιφερειάρχης άκουγα τα ίδια, ίσως και χειρότερα, ρητορικά σχήματα για το πολύπαθο έργο της Πατρών-Πύργου»

κινήσεις Ο περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, έχοντας δίπλα του τον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου Χρήστο Παΐσιο

«Η διεκδίκησή μας δεν έχει ανάγκη από ντεσιμπέλ και ατάκες. Εμείς δεν αλλάζουμε ίντσα τη θέση μας, σε αυτό έχει ανάγκη αυτή η πόλη και η Δυτική Ελλάδα».

Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης, κατά τη διάρκεια του χθεσινού περιφερειακού συμβουλίου και μπροστά στον ορατό εδώ και λίγους μήνες κίνδυνο σοβαρών εκπτώσεων στο θέμα του τρένου, κίνδυνο που εγείρει το γεγονός ότι δεν έχει εγκριθεί από την ΕΕ το σχέδιο υπογειοποιήσεων της Πολιτείας, συνεπώς είναι προφανές ότι η πόλη μπορεί να τεθεί σε ανάγκη οξύτατων διλημμάτων.

Ο περιφερειάρχης δείχνει αποφασισμένος να αντιτάξει πολιτική άμυνα με συντονισμένες κινήσεις στα κέντρα λήψης των αποφάσεων και, μάλιστα, χρησιμοποίησε ως, πλέον, χαρακτηριστικό παράδειγμα για την προσπάθειά του το έργο της Πατρών-Πύργου, το οποίο όταν πρωτοανέλαβε τα καθήκοντά του στην ΠΔΕ, ήταν βαλτωμένο και έμοιαζε αδύνατο να υλοποιηθεί. Κοινός τόπος είναι ότι Πατρών- Πύργου και σιδηρόδρομος εξαρτώνται από Βρυξέλες. Αλλά τα μεγέθη είναι διαφορετικά.

Η σχετική κουβέντα ξεκίνησε χθες με πίεση της αντιπολίτευσης, με τον Γεράσιμο Φεσσιάν να κάνει λόγο για την ανάγκη «λήψης αποφάσεων όχι σε κλειστές αίθουσες και «πίεσης από το περιφερειακό συμβούλιο», ενώ ο Κώστας Καρπέτας ήταν πιο αιχμηρός, χαρακτηρίζοντας την ΠΔΕ «παρατηρητή και όχι ρυθμιστή, προσθέτοντας ότι «η απόφαση της Πάτρας είναι μια, τα 5,2χλμ. που είχε ανακοινώσει ο Κωνσταντίνος Αχ. Καραμανλής» και ότι «δεν περιμένουμε τίποτα από την κυβέρνηση και την περιφερειακή αρχή».

Η απάντηση του Νεκτάριου Φαρμάκη ήταν άμεση: «Κατανοώ την καλοπροαίρετη αγωνία του κ. Φεσσιάν, ο οποίος εκφράζει όλους μας. Θεωρώ ότι ο τρόπος προσέγγισης τέτοιων σοβαρών θεμάτων θα δώσει σε όλους μας μαθήματα. Στις πρώτες μου ημέρες ως περιφερειάρχης άκουγα τα ίδια, ίσως και χειρότερα, ρητορικά σχήματα για το πολύπαθο έργο της Πατρών-Πύργου. Εμείς ακολουθήσαμε μια συγκεκριμένη τακτική και το έργο ξεκόλλησε. Θα τα δώσουμε όλα και τώρα με μια νηφάλια διεκδίκηση, η οποία δεν έχει ανάγκη ντεσιμπέλ και ατάκες. Δεν αλλάζουμε ίντσα τη θέση μας σε αυτό που έχει ανάγκη αυτή η πόλη και η Δυτική Ελλάδα, αρκεί να είμαστε όλοι μαζί συντεταγμένα. Το υπουργείο θα πρέπει να επανέλθει αμελλητί με πρόταση. Ολα γίνονται. Κι εγώ θα λειτουργώ πάντα θεσμικά».

«ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΟΣΕ»

Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο αναπληρωτής περιφερειάρχη Χαράλαμπος Μπονάνος, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε τα εξής: «Θέλουμε να έρθει το τρένο… χθες. Να συνδεθεί με το Λιμάνι, να δώσει ώθηση και ανάπτυξη, αλλά και να μη διαταραχθεί ταυτόχρονα η βιώσιμη αστική ανάπτυξη και ο προσανατολισμός της πόλης προς τη θάλασσα. Η χρηματοδότηση του έργου έμεινε χωρίς ομπρέλα, καθώς υπήρξε άλλος προσανατολισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δόθηκε βαρύτητα σε άλλα έργα, στη διασύνδεση προς Ανατολάς και την Κεντρική Ευρώπη. Εμείς απαιτούμε να προχωρήσει το έργο. Οφείλουμε να πιέσουμε τα κέντρα των αποφάσεων, όχι σε κλειστές συνεδρίες. Οι αποφάσεις θα ληφθούν από το υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ και ζητάμε συνάντηση το συντομότερο δυνατό. Θα ακούσουμε και τις εναλλακτικές προτάσεις για χρηματοδοτήσεις. Δεν θέλουμε να μπούμε σε νέες περιπέτειες. Σαν περιφερειακή αρχή στη συνάντηση με τον υπουργό κ. Σταϊκούρα θέσαμε και την επέκταση του Προαστιακού μέχρι το αεροδρόμιο του Αράξου. Το ζητούν άπαντες. Δεν αφήνουμε το θέμα του τρένου να περνάει έτσι. Θα πιέσουμε να βρεθεί χρηματοδότηση».

Θρήνος στο Μεσολόγγι για τον θάνατο του 60χρονου Μάκη Δέδε – Η μοιραία η πτήση του με ανεμόπτερο από κορυφή του Κιθαιρώνα 

Δυτική Αχαΐα: Βρέθηκε απαγχονισμένος 50χρονος

Σεισμική δόνηση «ταρακούνησε» τη νύχτα Πάτρα, Αίγιο και Καλάβρυτα