Υρώ Μανέ στην «Π»: «Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να μην μείνουν άνεργοι οι ηθοποιοί»

Η αγαπημένη ηθοποιός Υρώ Μανέ καλεί το θεατρόφιλο κοινό της Πάτρας να γνωρίσει την ιστορία της «Ερασμίας», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Καραμίχου!

Υρώ

Η μεγάλη θεατρική επιτυχία «Συμβολαιογράφος», έρχεται στην Πάτρα Σάββατο 4 & Κυριακή 5 Δεκεμβρίου. Η αγαπημένη ηθοποιός Υρώ Μανέ μίλησε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» και καλεί το θεατρόφιλο κοινό της Πάτρας να γνωρίσει την ιστορία της «Ερασμίας», σε σκηνοθεσία του Γιώργου Καραμίχου!

 

Πείτε μας δυο λόγια την παράσταση που επιστρέφει στην Πάτρα…

Η Ερασμία είναι μια χήρα που έχασε τον άντρα της στον πόλεμο του 1940. Σε μια επαρχιακή κωμόπολη μεγαλώνει, μόνη της, την κόρη της σε ένα περίπτερο. Στο ασφυκτικό περιβάλλον μιας επαρχιακής πόλης γεμάτης ταμπού, στερεότυπα και προκαταλήψεις, δεν έχει δικαίωμα να ερωτευτεί δεν έχει το δικαίωμα να ζήσει Καταπιέζει λοιπόν σαν μια νέα γυναίκα, την οποιαδήποτε επιθυμία της. Από την στιγμή που στο σπίτι μπαίνει σώγαμπρος ο Αργύρης, ο άνδρας της κόρης της που είναι ο πιο κοντός της περιοχής αλλά και «προσοντούχος», αρχίζει να γίνεται μάρτυρας των ερωτικών συνευρέσεων του ζευγαριού και προσπαθεί να διαχειριστεί με κάθε τρόπο τις πιο μύχιες σκέψεις της, αλλά δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα. Το έργο είναι πιο επίκαιρο από ποτέ μιας και η Ερασμία, ζει στο περιθώριο καταπιεσμένη και εγκλωβισμένη σε όλα τα κοινωνικά στερεότυπα.

 

Τι γεύση αφήνει στους θεατές η παράσταση;

Τα τελευταία 10 χρόνια που υποδύομαι την Ερασμία αυτό που μου λένε οι θεατές είναι τους αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση, μιας και όλη η παράσταση εμπεριέχει δραματικά και κωμικά στοιχεία. Εχει αγαπηθεί πάρα πολύ και κυρίως από τον γυναικείο κοινό. Κάποιες γυναίκες ταυτίζονται (δυστυχώς), κάποιες άλλες φέρνουν εικόνες στο μυαλό τους από οικεία τους πρόσωπα που έχουν βιώσει περιθωριοποίηση, τον στιγματισμό, την κακοποίηση και ό,τι άλλο αρνητικό μπορεί να υφίστανται οι γυναίκες.

Υρώ

 

Είναι λίγο περίεργο το συναίσθημα να παρακολουθείς μια παράσταση με μάσκα. Πώς βλέπει ο ηθοποιός τους «μασκοφόρους» θεατές από τη σκηνή;

Την πρώτη φορά που έπαιξα σε αυτή τη συνθήκη, θυμάμαι να νιώθω ένα παράξενο συναίσθημα, στο φινάλε που είδα τον κόσμο να χειροκροτεί με τις μάσκες. Ηταν λίγο φοβιστικό, θα έλεγα. Προκειμένου όμως, να υπάρχει θέατρο, πολιτισμός και ψυχαγωγία δεν πειράζει ας υπάρχει μάσκα στο πρόσωπά μας, γιατί τελικά η μάσκα προστατεύει.

 

Μόνο με μάσκα και εμβολιασμένοι στα θέατρα. Ποια είναι η άποψή σας γι’ αυτή την απόφαση της κυβέρνησης;

Ολα αυτά, θα είχαν αποφευχθεί αν είχαν ληφθεί άλλα μέτρα από την αρχή και αν δεν είχε μπερδευτεί ο κόσμος με όλα αυτά τα μηνύματα που έφταναν από διάφορους παραλήπτες στα αυτιά του. Ο κόσμος είναι φοβισμένος. Δεν είναι μόνο αρνητές όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί. Ο καθένας έχει δικαίωμα να αποφασίζει για τον εαυτό του, όμως αν είχε υπάρξει μια πιο στοχευμένη ενημέρωση των πολιτών, θα είχαμε φτάσει σε ένα υψηλό ποσοστό εμβολιασμών και δεν θα είχαμε αποφύγει το πρόβλημα που έχουμε τώρα. Επικρατεί ένας παράξενος διχασμός και όλη αυτή η σκληρή συνθήκη, δυσχεραίνει το έργο των ηθοποιών και των καλλιτεχνών.

 

Ενας συνάδελφός σας, ο Αρης Σερβετάλης αποχώρησε από τη θεατρική παράσταση στην οποία συμμετείχε εξ αφορμής αυτής της συνθήκης, ότι μόνο εμβολιασμένοι θα παρακολουθούν θέατρο. Εχετε άποψη γι’ αυτό;

Δεν θέλω να απαντήσω συγκεκριμένα γιατί δεν έχω απόλυτη γνώση του θέματος. Το μόνο που θα πω είναι ότι ο καθένας έχει αναφαίρετο δικαίωμα να διαχειρίζεται τον εαυτό του όπως θέλει. Από κει και πέρα, σε μία περίοδο πανδημίας, πρωτίστως τον λόγο τον έχει η επιστήμη και οφείλουμε να την εμπιστευόμαστε. Σε μια δύσκολη περίοδο που οι ηθοποιοί έχουν ταλανιστεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να μην μείνουν άνεργοι.

 

Υρώ