Το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου στο Καμπομπάσο της Ιταλίας μέσω Erasmus – ΦΩΤΟ

Η τελευταία μέρα περιελάμβανε ξενάγηση στην αρχαία Ρωμαϊκή πόλη της Αλτίλιας και πραγματοποίηση ολιγόλεπτων θεατρικών σκετς στο αρχαίο θέατρο της πόλης από πολυεθνικές ομάδες μαθητών.

Αιγίου

Εμπειρίες ζωής αποκόμισαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που εκπροσώπησαν το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου στην πρώτη εκπαιδευτική συνάντηση του Erasmus+ προγράμματος με τίτλο «STEAMFUL» στο Καμπομπάσο της Ιταλίας την εβδομάδα 24-30 Οκτωβρίου 2021.

Το έργο έχει ως βάση υλοποίησης την προσέγγιση STEAM (Science-Technology-Engineering-Art-Mathematics) δηλ. την διεπιστημονική συνεργατική/βιωματική μάθηση (μαθαίνω κάνοντας) επάνω σε προκλήσεις. Είναι μια προσέγγιση που εμπεριέχει τη διερεύνηση, την ανακάλυψη, τον προβληματισμό, την φαντασία, την σχεδίαση, την βελτίωση ώστε να ενισχυθούν οι εγκάρσιες δεξιότητες των μαθητών. Η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μαθητές στην 1η συνάντηση του έργου ήταν η κλιματική αλλαγή.

Την ελληνική αποστολή που αποτελούνταν από τις μαθήτριες Μαυρουδή Ραφαέλα, Κουτσοχέρα Αικατερίνη, Λουκοπούλου Ελένη, Σταυροπούλου Νεφέλη, Σταθακοπούλου Ιφιγένεια και συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί Ανδρέου Ηλίας και Διαμαντόπουλος Νικόλαος, υποδέχτηκαν την Κυριακή 24/10/21 οι οικοδεσπότες στο ξενοδοχείο Centrum Palace του Καμπομπάσο.

Την πρώτη ημέρα της φιλοξενίας στο Ιταλικό σχολείο I.I.S. «Sandro Pertini» οι συμμετέχοντες από την Ιταλία, την Ισπανία, την Κροατία, την Πορτογαλία, την Εσθονία και την Ελλάδα παρακολούθησαν την τελετή υποδοχής στο σχολείο και αφού παρουσίασαν την χώρα, την πόλη και τα σχολεία τους ξεναγήθηκαν στην πόλη του Καμπομπάσο από ομάδα μαθητών του Ιταλικού σχολείου.

Οπως αναφέρεται: «Την δεύτερη ημέρα παρουσιάστηκαν δύο εργασίες των μαθητών, υλικό πάνω στο οποίο εργάστηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο υλοποίησης του προγράμματος: (1) η έρευνα που έκαναν για τα σημάδια της κλιματικής αλλαγής στην χώρα τους και (2) η έρευνα για τις δράσεις των κυβερνήσεων των χωρών τους για την καταπολέμηση των αρνητικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Το απόγευμα της ίδιας μέρας είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τον αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας και να θαυμάσουμε από κοντά το καλύτερο θέρετρο της αρχαίας Ρώμης στο οποίο πολλοί πλούσιοι Ρωμαίοι είχαν χτίσει όμορφες εξοχικές επαύλεις, που καταστράφηκε το 79 μ.Χ., μετά από μια φοβερή έκρηξη του Βεζούβιου.

Την τρίτη καθώς και την τέταρτη μέρα οι φιλοξενούμενοι από τις 6 διαφορετικές χώρες ήρθαν σε επαφή μια πολύ καινοτόμο μεθοδολογία, αυτή του HACKATHON, η οποία ήταν βασισμένη στα ακόλουθα βήματα: ανατέθηκε στους μαθητές μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν – πώς να κάνουν πράσινο το σχολείο τους – ακολουθούμενη από brainstorming και έρευνα σε πολυεθνικές ομάδες που είχε ως τελικό αποτέλεσμα μια παρουσίαση με προτάσεις αντιμετώπισης του προβλήματος. Στο τέλος ακολούθησε αξιολόγηση των λύσεων από τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος και εμπειρογνώμονες οι οποίοι επέλεξαν και επιβράβευσαν την καλύτερη λύση.

Μετά την επιστροφή στο σχολείο τους οι μαθητές θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν τις ιδέες που ανέπτυξαν στο hackathon και θα δημοσιεύουν τα αποτελέσματα στο eTwinning site του έργου. Κατά την διάρκεια των δύο παραπάνω ημερών οι συντονιστές καθηγητές είχαν παράλληλα την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με την πορεία και τον σχεδιασμό του έργου. Το βράδυ της τέταρτης μέρας όλες οι αποστολές συμμετείχαν σε ένα δείπνο πλούσιο με διαφορετικά είδη ζυμαρικών και Ιταλικής πίτσας σε ένα τυπικό Ιταλικό εστιατόριο.

Η τελευταία μέρα περιελάμβανε ξενάγηση στην αρχαία Ρωμαϊκή πόλη της Αλτίλιας και πραγματοποίηση ολιγόλεπτων θεατρικών σκετς στο αρχαίο θέατρο της πόλης από πολυεθνικές ομάδες μαθητών. Ακολούθησε ο αποχαιρετισμός των αποστολών σε κλίμα συγκίνησης ευχαριστώντας παράλληλα και τους οικοδεσπότες για την άψογη διοργάνωση της επίσκεψης και τη ζεστή φιλοξενία τους.

Το Σάββατο 30/11/21 αναχωρήσαμε με τις αποσκευές μας γεμάτες αναμνήσεις, τα κινητά μας γεμάτα τηλέφωνα νέων φίλων και την καρδιά μας γεμάτη αγάπη και ανυπομονησία για την επόμενη συνάντηση».