Φτιάξαμε μια τεχνητή ανάγκη
Της Σίας Αναγνωστοπούλου, πρ. αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας – βουλευτής Αχαΐας Νέας Αριστεράς.
Οι μεγάλες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, έχουν γίνει με βάση κοινωνικές ανάγκες και συγκρούσεις, με βάση το μέλλον που ήθελαν για τη χώρα. Μεγάλες μεταρρυθμίσεις για τη γλωσσική μεταρρύθμιση, του 1927, του 1964, με το Σύνταγμα του 1975 και τη μεταρρύθμιση του 1982.
Δεν γίνονται μέσα σε 7 μήνες, όπως είπε ο υπουργός, από ανάγκη την οποία έχει εκφράσει η κοινωνία. Εχει βγει στους δρόμους, η πανεπιστημιακή κοινότητα, οι φοιτητές ζητώντας να γίνει παραβίαση του Συντάγματος με ίδρυση ιδωτικών πανεπιστημίων;
Οι μεγάλες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις γίνονται, όταν έχει καταγραφεί μία πραγματικότητα και η Πολιτεία λαμβάνει μέριμνα προς αυτή, όχι βλέποντας μία εικονική. Πώς αυτή η πραγματικότητα θα προχωρήσει ακόμα πιο μπροστά, θα βελτιωθεί, θα δώσει το όραμα για το μέλλον της χώρας. Ποια είναι η πραγματικότητα μετά από μία οικονομική; Οτι τα δημόσια πανεπιστήμια, παρά την τεράστια υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση, κατόρθωσαν να αποδείξουν ότι έχουν ανθεκτικότητα, επινοητικότητα, δημιουργικότητα.
Η Πολιτεία με αυτές τις προκλήσεις, ποια είναι η πρώτη υποχρέωση που έχει;
Αυτούς τους θεσμούς, οι οποίοι κατόρθωσαν να αποδείξουν ότι στη νέα εποχή, όχι απλά μπορούν, αλλά έχουν τη δυνατότητα να την προχωρήσουν μπροστά, το πρώτο που έχει να κάνει είναι να τους ενισχύσει, με ισότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση και να την προωθήσει περισσότερο.
Για ποιους εξόριστους φοιτητές μιλούν; Αυτούς, που η ελάχιστη βάση εισαγωγής δεν τους επιτρέπει να μπουν στα πανεπιστήμια;
Αντί, λοιπόν, να δούμε την άνιση πια πρόσβαση στα πανεπιστήμια, να διορθώσουμε φροντιστήρια, ιδιωτική δαπάνη για να μπει κάποιος, την κατάσταση γυμνασίου και ουκείου, φτιάξαμε μια τεχνητή ανάγκη. Βάλαμε ελάχιστη βάση εισαγωγής, για να έχουμε ακόμα λιγότερους φοιτητές στα πανεπιστήμια και τώρα ερχόμαστε και λέμε για εξόριστους.
Ερχομαι στο πιο σημαντικό: Παραβίαση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Στη Βουλή, όλοι είμαστε εκλεγμένοι με εντολή, πάνω από όλα, την τήρηση του Συντάγματος. Και ερχόμαστε και συζητάμε ένα νομοσχέδιο, που το παραβιάζει κατάφωρα.
Τι νομίζουν ότι είναι το άρθρο 16; Οτι έρχεται από άλλες εποχές, πού είναι αυταρχικές; Οτι είναι κατάλοιπο του Συντάγματος της χούντας, του 1968.
Η Ελλάδα έχει μεγάλη παράδοση, η οποία ξεκινά από τη λαμπρή ευρωπαϊκή κι αυτό είναι τα πανεπιστήμιά μας, ως ηθικά πρόσωπα, θεσμοθετημένα.
Μέσα στα πανεπιστήμιά μας, λοιπόν, φοιτητές, ακαδημαϊκοί, διοικητικό – εργαστηριακό προσωπικό, επικαιροποιούν κάθε φορά το άρθρο 16.
Γι’ αυτό η λύσσα κατά του δημόσιου πανεπιστημίου, με χαρακτηρισμούς ως «άντρα ανομίας» και χίλια δυο!
Ζητούμενο τώρα είναι πώς θα βελτιωθεί η δημόσια – δωρεάν Ανώτατη Παιδεία. Δεν είναι να ξεθεμελιώσουμε αυτό, το οποίο έχει κρατήσει την κοινωνία όρθια.
Παραδόσεις και μοντέλα, όπως το Κυπριακό, συνδέονται με το παρελθόν της Αποικιοκρατίας και τι σημαίνει.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News