«Φυλακή του έρωτα και της ζωής»
Παίχθηκε για πρώτη φορά (2005) επί τρία συναπτά έτη στο Theâtre Palais Royal του Παρισιού και έκτοτε η σκηνική περπατησιά της απογειώθηκε, κάνοντας διεθνή καριέρα σε Καναδά, Βέλγιο και Ισπανία, Αργεντινή και Βραζιλία αλλά και στην Ελλάδα. Πρόκειται για τη δημοφιλή και άκρως επίκαιρη κωμωδία «Toc, Toc» (συντομογραφία της έκφρασης Trouble Obsessionel Compulsif) του πολύπλευρου Laurent Baffie, η οποία στη χώρα μας παρουσιάσθηκε με τον τίτλο «Group Therapy» (Ομαδική Θεραπεία).
Σε μια εποχή δραματικής αύξησης των νευρώσεων, ο γάλλος συγγραφέας και διασκεδαστής ρίχνει μια χιουμοριστική αλλά τρυφερή ματιά στο θέμα των ιδεοψυχαναγκαστικών διαταραχών, επιδιώκοντας να ανατρέψει τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, που στιγματίζουν ασθενείς αυτού του τύπου και ξορκίζοντας μέσα από τη δύναμη του γέλιου τις ψυχικές εκτροπές του σύγχρονου ανθρώπου.
Αν και το υπόβαθρο είναι θλιβερό, ο Laurent Baffie κτίζει την ευφυή κωμωδία του με τους όρους του κωμικού, γρήγορη ροή, πολλές και έξυπνες ατάκες και διάθεση ανατροπής, που κορυφώνεται με το μοναδικό και απρόβλεπτο φινάλε. Οι ήρωές του, τοποθετημένοι στην αίθουσα αναμονής ενός ιατρείου διάσημου ψυχιάτρου, βιώνουν τη δική τους προσωπική αναμονή για λύση του προβλήματος τους καθώς όλοι τους πάσχουν από νεύρωση διαφορετικής μορφής, που εμποδίζει την επικοινωνία τους με το κοινωνικό σύνολο.
Με ονόματα ελληνικά, στο πλαίσιο μιας γενικότερης προσαρμογής της κωμωδίας στην ελληνική πραγματικότητα, ο Φώτης βωμολοχεί ασύστολα γιατί πάσχει από το σύνδρομο Gilles de la Tourette, από αριθμομανία υποφέρει ο Βασίλης ο ταξιτζής, ενώ ο Μπάμπης έχει πρόβλημα συμμετρίας και αδυνατεί να περπατήσει πάνω στις γραμμές. Η υποχονδριακή Νίτσα είναι μανιακή με την καθαριότητα λόγω μικροβιοφοβίας, συμπτώματα πολλαπλής προσωπικότητας και τικ επαλήθευσης εμφανίζει η θεούσα Μαρία, ενώ η Λίλη πάσχει από το σύνδρομο ηχολαλίας ή παλιλογίας, γι’ αυτό και επαναλαμβάνει κάθε της έκφραση δύο φορές.
Καθώς – θεατρική αδεία – ο διάσημος ψυχίατρος καθυστερεί, η κοινή τους απόφαση να οργανώσουν μόνοι τους group therapy (ομαδική θεραπεία) παρέχει την ευκαιρία στον κωμωδιογράφο να απογειώσει το κωμικό αλλά και να καταθέσει το ανθρώπινο μήνυμά του. Οι κωμικές ατάκες πέφτουν σωρηδόν ενώ παράλληλα μεταξύ των προσώπων αναπτύσσεται μια τέτοια σχεσιοδυναμική και αλληλεπίδραση, που δρα ανεπαισθήτως ψυχοθεραπευτικά πάνω τους.
Άνθρωποι στερημένοι μέχρι τότε από κοινωνική επαφή, αλληλοενθαρρύνονται, μοιράζονται τις σκέψεις τους, συζητούν τους φόβους και τις εμμονές τους και προσπαθούν, σπάζοντας το κουκούλι τους και εγκαταλείποντας το «εγώ» τους, να ξεπεράσουν το πρόβλημά τους με την αποδοχή του Άλλου και τη δύναμη της αγάπης. Το «Γκρουπ Θέραπι» δεν περιγελά τις ψυχικές αποκλίσεις, το αντίθετο μάλιστα. Με ήρωες δυσλειτουργικούς στη ζωή, που αποκαλύπτονται αξιαγάπητοι στη σκηνή, θεωρεί την αλληλοκατανόηση ως τη καλύτερη ψυχολογική υποστήριξη και το γέλιο ως τον δραστικότερο ψυχοθεραπευτικό μηχανισμό.
Η κωμωδία παρουσιάσθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 9ου «Μώμου» (Φεστιβάλ Σάτιρας Ερασιτεχνικών Θιάσων) από τον θεατρικό Όμιλο Σύρου «Ο Σουρής», τον αρχαιότερο ερασιτεχνικό θίασο του νησιού, με τη λιτή και ευθύβολη σκηνοθετική ματιά του Γιάννη Δεσύπρη, που εστίασε αποτελεσματικά στην αλληλεπίδραση με το κοινό. Μέσα σε ένα σκηνικό περιβάλλον, στο οποίο ξεχώριζε η εξαιρετικής ευστοχίας επιτοίχια κατασκευή, όλοι οι ηθοποιοί (Γιάννης Παλαιολόγος, Γιάννης Δεσύπρης, Δήμητρα Παπαευθυμίου, Κατερίνα Χαρμπάτση, Νίκος Καραμολέγκος, Βιργινία Χαρμπάτση, Άννα Βαρθαλίτου) κεφάτοι και γεμάτοι ενέργεια, ανταποκρίθηκαν με άνεση στους κωμικούς τους ρόλους και απέδειξαν με φυσικότητα τη σκηνική τους πείρα, παράγοντας πλουσιοπάροχα αβίαστο γέλιο.
Μια εκρηκτική κωμωδία, που ευτύχησε στη σκηνική της πραγμάτωση μέσα από μια ευφρόσυνη και εύρυθμη παράσταση.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News