Αχαΐα: Στις ράγες έργα 700 εκ. ευρώ τον Αύγουστο
Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου στην βόρεια πλευρά της Πελοποννήσου και θα τον κάνουν πιο λειτουργικό και ελκυστικό, τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές.
Ανεβάζει ταχύτητες εν μέσω θέρους στον ελληνικό σιδηρόδρομο η ΕΡΓΟΣΕ «τροχοδρομώντας» έργα εκατοντάδων εκατ. ευρώ στην περιοχή της Αχαΐας με άμεση δημοπράτηση ή μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου.
Πρόκειται για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου στην βόρεια πλευρά της Πελοποννήσου και θα τον κάνουν πιο λειτουργικό και ελκυστικό, τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορευματικές μεταφορές.
Η εταιρεία έχει ολοκληρώσει κρίσιμα ορόσημα µε στόχο την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας µέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου εντός του Αυγούστου. Η ΕΡΓΟΣΕ σε αυτό το πλαίσιο, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρώσει τις δημοπρατήσεις για την επιδομή και τα συστήματα στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο και τις ηλεκτροκινήσεις στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη.
Συγκεκριμένα, μέσα στον Αύγουστο αναμένεται να βγει στον «αέρα» η εργολαβία της ΕΡΓΟΣΕ για το τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο, εκτιμώμενου κόστους άνω των 100 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της επιδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 32 χλμ. στο τμήμα Ροδοδάφνης – Πάτρας (περιοχή Μποζαΐτικα) της γραμμής Αθήνας – Πάτρας με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση, την κατασκευή σιδηροδρομικών στάσεων Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καμαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαΐτικων), καθώς και φυτοτεχνικών εργασιών στο εν λόγω τμήμα.
Το σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση θα επιτρέψει ταχύτητες μέχρι και 200 χλμ./ώρα, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή ενσύρματου τηλεπικοινωνιακού δικτύου.
ΤΟ ΚΙΑΤΟ – ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
Η δεύτερη μεγάλη εργολαβία, αφορά στην επαναδημοπράτηση της ηλεκτροκίνησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (Αίγιο), ύψους 69 εκατ. ευρώ (κοντά στα 85,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ). Το έργο περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες εργασίες για την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε μήκος 71 χλμ. περίπου.
Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς όταν ολοκληρωθεί θα μπορούν να κινούνται τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα σε διπλές γραμμές με υψηλές ταχύτητες. Με τα μέχρι προ 1-2 ετών δεδομένα, θεωρητικά ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης ήταν 30 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της.
ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Το τελευταίο τμήμα, που αφορά τη σύνδεση του Ρίου με το νέο λιμάνι της Πάτρας, θα αποτελέσει αντικείμενο ανταγωνιστικού διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ με τους ενδιαφερόμενους αναδόχους. Με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ολοκληρώνεται η διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας, με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για έργα τεχνικά πολύπλοκα και ο καθορισμός των κατάλληλων προδιαγραφών και των όρων εκτέλεσης των συμβάσεων κατασκευής τους δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί µε ακρίβεια εκ των προτέρων, όπως απαιτεί η δημοπράτηση µε μειοδοτικό διαγωνισμό.
Η ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από το Ρίο έως το νέο λιμάνι της Πάτρας, είναι ένα τέτοιο έργο. Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμό φτάνει τα 430 εκατ. ευρώ, για διπλή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 10,9 χλµ (τελευταίο 1,5 χλµ μονή). Το έργο θα περιλαμβάνει υπόγεια διέλευση από τον πυκνό αστικό ιστό της πόλης της Πάτρας (µέσω τεχνικού C&C) συνολικού μήκους 5,16 χλµ.
Στο τμήμα αυτό, η γραμμή θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εξασφάλιση λειτουργίας του προαστιακού µε την διατήρηση των οχτώ σιδηροδρομικών στάσεων (ΣΣ) που λειτουργούν και σήμερα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News