Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας: Το κρατούν λίγο ακόμα στην πρίζα

Με πολλές επιφυλάξεις η συμμετοχή της Περιφέρειας στην αυξηση του μετοχικού κεφαλαίου του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας.

Αυτοκινητοδρόμιο

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα πλέον για τους ιθύνοντες του Αυτοκινητοδρομίου Πάτρας, ώστε να αποδείξουν ότι το επενδυτικό τους σχέδιο, μπορεί εν τέλει να υλοποιηθεί.

Την περασμένη Παρασκευή το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας ενέκρινε κατά πλειοψηφία τη συμμετοχή στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με ποσό 30.000 ευρώ, αλλά αυτό που βγήκε από την συζήτηση, ήταν πως η επένδυση, έχει μια τελευταία ευκαιρία για να εκπληρώσει τις προσδοκίες που καλλιέργησε όλα αυτά τα χρόνια.

Την εισήγηση έκανε ο αντιπεριφερειάρχης Φωκίων Ζαΐμης για την απόκτηση 1500 νέων μετοχών αξίας 30.000 ευρώ. Οπως είπε, στόχος της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου, είναι να καλυφθούν τα έξοδα κατά κύριο λόγο της επικαιροποίησης του επενδυτικού σχεδίου, το οποίο «μαζεύεται» από τα 95 εκ. στα 70 εκ. ευρώ.
«Θεωρούμε πως είναι σημαντικό να δώσουμε μια ακόμα ώθηση σε αυτό το σχέδιο» είπε ο κ. Ζαϊμης. «Πρόκειται για μια επένδυση που έχει ταλαιπωρηθεί αρκετά, αλλά υπάρχουν κάποιες σοβαρές ενδείξεις και συζητήσεις με πιθανούς επενδυτές, που όμως δεσμεύονται από σύμφωνο εμπιστευτικότητας», πρόσθεσε.

ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΝΑ ΟΡΙΟ
«Θέλουμε την επένδυση, την στηρίξαμε, αλλά, κάπου να μπει και ένα όριο» τόνισε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης Απόστολος Κατσιφάρας. «Από τότε που ήμουν βουλευτής ακόμα, δεν θυμάμαι να έχει αλλάξει τίποτα και είμαστε στο ίδιο ακριβώς σημείο. Δίνουμε λίγο χρόνο και λίγο χώρο ακόμα, μήπως βγει η επένδυση» πρόσθεσε, με μεγάλη επιφυλακτικότητα.

Και ο Περιφερειάρχης Νεκτάριος Φαρμάκης, συμπλήρωσε «συμμερίζομαι απόλυτα αυτό που λέτε. Απόλυτα. Και νοιώθω ότι είμαστε στην τελευταία ευκαιρία, στο παρά πέντε. Να δώσουμε μια ευκαιρία. Απλά είναι δύσκολη απόφαση, το να τραβήξουμε την πρίζα», είπε.

«Να ψηφίσουμε και ακόμα περισσότερο όμως έχω μια ανησυχία για το θέμα» συμπλήρωσε ο Κώστας Σπηλιόπουλος. «Το θέμα σέρνεται τόσα χρόνια και δεν ξέρουμε αν υπάρχει προοπτική. Εγώ το βλέπω πολύ δύσκολο έως απίθανο. Λέμε ότι θέλουμε Formula 1, αλλά δείτε που γίνονται αυτοί οι αγώνες και με τι προδιαγραφές δις. ευρώ. Ακούσαμε για επένδυση 94 εκ. ευρώ, όλα τα υπόλοιπα ποιος θα τα βάλει; Αν υπάρχει κυβερνητική απόφαση για να στηρίξει στρατηγικά το θέμα, τότε έχει και νόημα να μπούμε μπροστά» τόνισε ο κ. Σπηλιόπουλος.

ΜΑΡΛΑΦΕΚΑΣ: ΩΡΙΜΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ
Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας «Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας» Πλάτωνας Μαρλαφέκας, πήρε τον λόγο για να εξηγήσει ότι οι προδιαγραφές F1 αφορούν τις δυνατότητες της υποδομής. Το αν θα γίνονται και αγώνες, αυτό αφορά καθαρά τον στρατηγικό επενδυτή, όπως και τα κόστη συντήρησης και λειτουργίας. Πρόσθεσε ότι ένα Αυτοκινητοδρόμιο είναι πάνω απ΄όλα μια υποδομή και η πιο σοβαρή προοπτική για την μηχανικίνηση, που μπορεί να υποστηρίξει το Πανεπιστήμιο Πατρών και να φέρει ανάπτυξη στην περιοχή.

Σημείωσε ακόμα πως, οι οικονομικές και πολιτικές συγκυρίες έχουν πλέον αλλάξει και είναι πολύ ευνοϊκές, με την κυβέρνηση να έχει πολύ ψηλά στην ατζέντα της το θέμα. Ακόμα είπε «μιλάμε με δύο επενδυτές, έναν στην Ελλάδα και έναν στο εξωτερικό, αλλά δεσμευόμαστε από ρήτρα εμπιστευτικότητας. Με τον ένα όμως, είμαστε σε τόσο ώριμες συζητήσεις, που προσπαθούμε να βρούμε μάνατζερ λειτουργίας» τόνισε ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας, για να αμβλύνει τις οποίες ανησυχίες εκφράστηκαν.

ΚΟΝΤΕΥΕΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ
Τον λόγο ωστόσο πήγε ο Δημήτρης Κατσικόπουλος, που μετέφερε και αυτός την εμπειρία του ως πρώην βουλευτής και νομάρχης, για να τονίσει ότι «το έργο έχει ακόμα πνοή, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να μπει στις ράγες. Να τελειώνει, γιατί το ακούμε, το ακούμε και κοντεύει να γίνει ανέκδοτο».

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ 

Ο αντιπεριφερειάρχης Φωκίων Ζαϊμης ξεκαθάρισε πως «εισηγήθηκα στο να προχωρήσουμε μπροστά παρόλα τα λάθη του παρελθόντος, από όπου κι αν προήλθαν, να επικαιροποιήσουμε το επενδυτικό σχέδιο, να εξυγιάνουμε την εταιρεία και να επιδιώξουμε την ανεύρεση νέου επενδυτή από την Ελλάδα ή το εξωτερικό.

Το σκεπτικό μας είναι να ενισχύσουμε την ρευστότητα της εταιρείας ως μέτοχοι αν και με πολύ μικρό ποσοστό, αλλά και να συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις να βρεθεί επενδυτής και να υλοποιηθεί ένα οραματικό έργο της περιοχής. Διευκρινίζω ότι ο δήμαρχος Ερύμανθου κι εγώ συμμετέχουμε στο ΔΣ της εταιρείας για πρώτη φορά προκειμένου να δώσουμε μια ακόμα, τελευταία (;) ευκαιρία στην υλοποίηση του έργου. Σε καμία περίπτωση δεν αναλαμβάνουμε την διοίκηση ή το ρίσκο της όποιας τελικά επένδυσης, καθότι αφορά μια ιδιωτική εταιρεια με δεκάδες ιδιώτες μετόχους, αλλά μας ενδιαφέρει να ανοίξουν θέσεις εργασίας, να υπάρχει διαφάνεια, να είναι βιώσιμη η επένδυση και να συνάδει με τους περιβαλλοντικους όρους που υφίστανται.

Σε κάθε περίπτωση το ΔΣ και οι μέτοχοι θα πρέπει να κατανοήσουν ότι υπάρχουν και εναλλακτικά επενδυτικά σενάρια πέραν της αμιγούς χρήσης Αυτοκινητοδρομίου, εφόσον η σημερινή εξίσωση δεν προχωρήσει. Δύσκολο το εγχείρημα αλλά πρέπει να το τολμήσουμε».