Ανδρεόπουλος: Ένας Πατρινός επιστρέφει στην Πάτρα και μιλά στην «Π» για τον Κοιμώμενο Χαλεπά στο μυαλό του
Ο μαέστρος και συγγραφέας Άγγελος Ανδρεόπουλος, γιος του αείμνηστου ιατροδικαστή Ιωάννη Ανδρεόπουλου, μίλησε στην «Π» για το έργο του που έρχεται ξανά στην Πάτρα.
Για άλλη μια φορά έρχεται στο θέατρο «act» η παράσταση «Κοιμώμενος Χαλεπάς… ο σαλός άγιος», μεθαύριο Σάββατο (ώρα 21.30) και την Κυριακή (ώρα 20:30).
Η παράσταση του πατρινού μαέστρου Αγγελου Ανδρεοπούλου, σε σκηνοθεσία Αλεξάνδρου Λιακόπουλου, με τον αγαπημένο Γιώργη Κοντοπόδη στον ομώνυμο ρόλο, επανέρχεται στην Πάτρα, μετά την πρωτοφανή ανταπόκριση που γνώρισε από τον κόσμο, που την αγκάλιασε, συγκινήθηκε, και χειροκρότησε με ιδιαίτερη θέρμη όλους τους συντελεστές.
Ο Αγγελος Ανδρεόπουλος, κατάγεται από την Πάτρα, αλλά ζει στην Αθήνα. Είναι συγγραφέας, συνθέτης κι ενορχηστρωτής. Εχει υπάρξει μαέστρος στην Πατραϊκή Μαντολινάτα και στην Επτανησιακή Χορωδία Πατρών. Εχει γράψει έξι θεατρικά έργα που έχουν παρουσιαστεί στο θέατρο. Αγαπημένοι του θεατρικοί συγγραφείς είναι ο Φρήντριχ Ντύρενματ και ο Νίκος Τσιφόρος.
Το θεατρικό έργο του πατρινού συγγραφέα πραγματοποίησε στο θέατρο act τρεις πολύ επιτυχημένες επισκέψεις από τον Ιανουάριο έως σήμερα με όλες τις παραστάσεις να είναι sold out, ενώ η παράσταση έχει δεχτεί υμνητικά σχόλια τόσο από το κοινό, όσο και από κριτικούς.
Λίγα λόγια για το έργο:
Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά, πραγματεύεται την ζωή του Ελληνα καλλιτέχνη, ξεκινώντας ενώ είναι εσώκλειστος στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας και μέσα από τα διαρκή ταξίδια του μυαλού του, βλέπουμε όλη του τη ζωή, την ευλογημένη Τήνο, την αυταρχική μητέρα και τον «τυπικό» πατέρα, τα αδέρφια… τον μεγάλο έρωτα της ζωής του, μα πιο πολύ… την έμπνευση, τη μανία δημιουργίας… για να φτάσουμε μέχρι τα σημαντικά έργα του, τα όνειρα, τους εφιάλτες του… και να καταλήξουμε στο τελικό ερώτημα…
…τι αξίζει άραγε περισσότερο, να είσαι τρελός (σαλός ) και ευφυής ή φυσιολογικός και απλά… άνθρωπος;
Παρά ταύτα το έργο δεν αποτελεί μια αποτύπωση ζωής – βιογραφία, αλλά μια εις βάθος ανάλυση της ψυχοσύνθεσης, του σχιζοφρενώς ευφυούς αυτού καλλιτέχνη ή ίσως. και της ψυχοσύνθεσης κάθε ευφυούς καλλιτέχνη (Φλέρυ Νταντωνάκη, Βικέντιος Βαν Γκόνγκ, Γεώργιος Βιζυηνός) η πορεία ενός καλλιτέχνη προς την αγιότητα…
Μέσα σε έναν αφαιρετικό σκηνικό χώρο, περνάμε 80 λεπτά αντικρίζοντας όλα τα «θα μπορούσε» της πορείας του Γιαννούλη Χαλεπά αν… επέλεγε να είναι φυσιολογικός. Τη μανία και ανάγκη δημιουργίας, την άνοδο, το κατρακύλισμα στη σχιζοφρένεια και την αναπόφευκτη αποδοκιμασία του κόσμο προς το πρόσωπο ενός «σαλού», για να καταλήξουμε… πού αλλού… στην εξύψωση! Την ανάσταση, την αναγέννηση!
Ενας άνθρωπος που απ’ τα όρια του «τετέλεσται» καταλήγει, την ώρα που πρέπει στο «άρχεται… ξεκινάει».
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Τιμές εισιτηρίων 14 ευρώ, 10 ευρώ ( φοιτητικό, ανέργων, Α.Μ.Ε.Α., ομαδικό)
Προπώληση: www.ticketservices.gr
Διάρκεια παράστασης 80 λεπτά.
«Η ΤΕΧΝΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ»
Μιλώντας στην «Π», ο Αγγελος Ανδρεόπουλος σημειώνει:
«Πηγή έμπνευσης για αυτό τον θεατρικό μονόλογο δεν είναι μόνο ο Χαλεπάς. Το θέμα των «σαλών» καλλιτεχνών κλωθογύριζε χρόνια στο μυαλό μου. Ισως επειδή κάποιοι από τους πιο αγαπημένους μου συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτούς. Ο Βαν Γκογκ, ο Βιζυηνός, η Νταντωνάκη και άλλοι παλιότεροι και νεότεροι που το έργο τους με άφηνε άναυδο. Αυτό που δεν μπορούσα ποτέ να καταλάβω είναι αν αξίζει το μαρτύριο που πέρασαν για να αφήσουν πίσω τους τέτοιες ποιότητες. Θέλω να πω ότι δεν ξέρω αν το έργο τους θα είχε την ίδια αξία αν παρέμεναν γνωστικοί, είναι όμως βέβαιο ότι αυτή η τρέλα πέρασε στους πίνακες του ενός, στα γραπτά του άλλου, στα τραγούδια της τρίτης, στις μουσικές και στην ποίηση άλλων.
Αυτό το ερώτημα μπορώ να πω ότι στάθηκε η αιτία γι’ αυτό μου το θεατρικό. Η αφορμή ήταν φυσικά η πρόταση του Γιώργη Κοντοπόδη, που με πήρε τηλέφωνο ζητώντας μου να του γράψω κάτι για μια άλλη σπουδαία προσωπικότητα της τέχνης. Η απάντησή μου ήρθε αυθόρμητα και χωρίς σκέψη: «Καταπληκτική ιδέα, αλλά ξέχνα το. Θα κάνουμε τον Χαλεπά!». Κι επειδή η τρέλα είναι μεταδοτική μέχρι να κλείσουμε το τηλέφωνο τον είχα πείσει!».
Αν και το έργο εστιάζει κυρίως στην ψυχοσύνθεση του Χαλεπά, ωστόσο δεν στέκεται αποκλειστικά και μόνο στη ζωή και το έργο του. Ο Αγγελος Ανδρεόπουλος, εξηγεί:
«Ζούμε στην εποχή της άπλετης πληροφορίας και της τραγικά περιορισμένης γνώσης. Οσοι θέλουν να πληροφορηθούν για τον βίο και την πολιτεία τού Γιαννούλη Χαλεπά δεν έχουν παρά να μπουν στο internet. Αλλά αυτές τις πληροφορίες δεν θα γνωρίσουν τον ίδιο, δεν θα τον καταλάβουν, δεν θα τον συναισθανθούν. Αυτή λοιπόν η δημιουργία ενσυναίσθησης είναι δουλειά της τέχνης. Η τέχνη δεν είναι για να περιγράφει, ούτε καν για να εξιστορεί, αλλά ακριβώς για να δημιουργεί αυτήν την ενσυναίσθηση τού κοινού προς τους επί σκηνής χαρακτήρες».
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο σπίτι του Γιαννούλη Χαλεπά στο ιερό νησί της Τήνου τον Σεπτέμβριο του 2022 με τεράστια επιτυχία. Συγκινητική είναι η ανταπόκριση των νέων παιδιών που παρακολουθούν το έργο.
Ο πατρινός μουσικός και συγγραφέας, σχολιάζει για το γεγονός αυτό:
«Στην Τήνο, παρουσιάσαμε τον μονόλογο σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων. Μπορώ να πω ότι αυτή η εμπειρία ήταν η πιο σημαντική απ’ όλες, Ξέρετε, υπάρχει τέχνη για να ξεχνούμε, τέχνη για να θυμόμαστε και τέχνη για να σκεφτόμαστε. Σ’ αυτήν την τρίτη κατηγορία ανήκει, πιστεύω κι ελπίζω, ο Χαλεπάς. Οταν βλέπεις λοιπόν τα παιδιά των 17, των 16, ακόμα και των 14 και των 15 να σκέφτονται, να αναρωτιούνται, να συναισθάνονται, γιατί θεωρούν ότι κάποια πράγματα που ακούσανε στην παράσταση τα αφορούν άμεσα, αυτό είναι το πιο σημαντικό, για μένα τουλάχιστον. Το θέατρο, ακόμα και στη φόρμα του μονολόγου, είναι διάλογος μεταξύ ηθοποιού/κειμένου και κοινού. Οταν λοιπόν πετυχαίνουμε να στοιχειοθετηθεί αυτός ο διάλογος κι αυτή η επικοινωνία, η δική μου ικανοποίηση είναι πραγματικά ανείπωτη».
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News