Χωρίς πιστοποίηση χιλιάδες ασανσέρ – Ασφαλείς οι εγκαταστάσεις αλλά χρειάζονται αναβαθμίσεις

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εγκαταστατών – Συντηρητών Ανελκυστήρων Πελοποννήσου και Δυτικής Στερεάς Ελλάδας Θωμάς Συμεωνίδης δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι η συντήρηση των αδειοδοτημένων ασανσέρ στις πολυκατοικίες και στις κατοικίες είναι υποχρεωτική διαδικασία που γίνεται τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.

ασανσέρ

Τη διεξαγωγή εκτεταμένων ελέγχων στους ανελκυστήρες των Νοσοκομείων όλης της χώρας διέταξε ο υπουργός Υγείας, Αδωνις Γεωργιάδης, μετά το ατύχημα σε ασανσέρ του Νοσοκομείου «Ερυθρός Σταυρός», στην Αθήνα, όπου τραυματίστηκαν 5 άτομα από διολίσθηση του θαλάμου, με τους εγκαταστάτες – Συντηρητές να τονίζουν ότι η συντήρηση δημόσιων ανελκυστήρων γίνεται 2 φορές τον μήνα, αποδίδοντας το ατύχημα σε αστοχία του μηχανισμού τροχαλίας και τονίζοντας ότι δούλεψαν 100% οι μηχανισμοί ασφαλείας, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα υπήρχαν σίγουρα νεκρολι!

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εγκαταστατών – Συντηρητών Ανελκυστήρων Πελοποννήσου και Δυτικής Στερεάς Ελλάδας Θωμάς Συμεωνίδης δήλωσε στην «Πελοπόννησο» ότι η συντήρηση των αδειοδοτημένων ασανσέρ στις πολυκατοικίες και στις κατοικίες είναι υποχρεωτική διαδικασία που γίνεται τουλάχιστον μια φορά τον μήνα.

Την ίδια στιγμή όμως, η πιστοποίηση και η καταχώριση των ανελκυστήρων που είχε καταστεί υποχρεωτική από το 2008, μέχρι και σήμερα, 17 χρόνια μετά, εξακολουθεί να λαμβάνει παρατάσεις. Η τελευταία δόθηκε πριν λίγες ημέρες με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστος ο αριθμός των ανελκυστήρων που λειτουργούν αυτή τη στιγμή σε κτίρια ανά την επικράτεια.

Σύμφωνα με τον Θωμά Συμεωνίδη μπορεί να φτάνει και τις 700.000 με 750.000 δεδομένου ότι υπάρχουν δημόσια κτίρια και υποδομές που διαθέτουν περισσότερους του ενός ανελκυστήρες. Από αυτούς, πλήρως πιστοποιημένοι δεν πρέπει να είναι περισσότεροι από το 15%. Περίπου 250.000 – 300.000 είναι αδειοδοτημένοι από τις παλιές νομαρχίες, ενώ με εκτιμήσεις αυτή τη στιγμή περί τους 200.000 ανελκυστήρες λειτουργούν χωρίς να έχουν ούτε άδεια, ούτε πιστοποίηση.

Ο Θωμάς Συμεωνίδης τόνισε στην «Π» ότι το 95% των ανελκυστήρων στερείται πιστοποίησης και η καθυστέρηση της διαδικασίας οφείλεται από τη μια πλευρά στην οικονομική δυσχέρεια των νοικοκυριών και από την άλλη στην αδυναμία της αλυσίδας προμήθειας των υλικών και των συντηρητών να ανταποκριθούν σε όλη αυτή τη διαδικασία.

«Η ομοσπονδία των εγκαταστατών – συντηρητών έχει ζητήσει από την κυβέρνηση να ξεκινήσουμε από τους παλαιότερους σε ηλικία ανελκυστήρες και να εξετάζουμε κάθε χρόνο τους ανελκυστήρες κάθε δεκαετίας, ώστε να έχουμε έναν προγραμματισμό και να προλαβαίνουν τα συνεργεία μας τις εργασίες που απαιτούνται» είπε ο κ. Συμεωνίδης. Γιατί οι εργασίες αυτές δεν είναι ίδιες για όλους τους ανελκυστήρες. Ανάλογα με την παλαιότητα απαιτούνται αναβαθμίσεις και πιστοποίηση που κοστίζουν στην πολυκατοικία. Η συντήρηση είναι κάτι το διαφορετικό και γίνεται ανελλιπώς κάθε μήνα σε όλους τους αδειοδοτημένους ανελκυστήρες, τόνισε ο κ. Συμεωνίδης.

Σε σχέση με τον ανελκυστήρα του «Ερυθρού Σταυρού», ο κ. Συμεωνίδης τόνισε ότι κατά την εκτίμησή του, το πρόβλημα παρουσιάστηκε στο τροχαλιοστάσιο και αυτόματα ενεργοποιήθηκε η συσκευή αρπάγης που σταματά την ελεύθερη πτώση του θαλάμου στο φρεάτιο. Ακόμα όμως κι αν αστοχήσει αυτός ο μηχανισμός, το φρεάτιο και ο θάλαμος έχουν επιφάνειες απόσβεσης της πρόσκρουσης. «Για κάθε δέκα λειτουργικά συστήματα, έχουμε άλλα 30 συστήματα ασφαλείας», τόνισε ο κ. Συμεωνίδης, επισημαίνοντας ότι ο ανελκυστήρας από την εφεύρεσή του, είναι από τα πιο ασφαλή συστήματα μεταφοράς ανθρώπων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αχαΐα: Εδειξε τα «δόντια» του ο χιονιάς, χωρίς ρεύμα 10 χωριά, κλειστά σχολεία σήμερα ΦΩΤΟ

Αχαΐα: Που και πως διεξάγεται η κυκλοφορία, ποια σημεία είναι κλειστά

Καιρός: Σε ύφεση τα έντονα καιρικά φαινόμενα, η πρόγνωση για την Πάτρα

Πύργος: Πέθανε στα κρατητήρια της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηλείας

Πάτρα: Ο εμπρησμος φέρνει καθυστερήσεις στην ανάπλαση, στην «Π» ο Παναγιώτης Μελάς

«Σπίτι μου 2»: Ξεκινούν οι αιτήσεις για τα χαμηλότοκα δάνεια, όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, η διαδικασία βήμα-βήμα