Δακτύλιος στο κέντρο της Πάτρας – Η «Π» αποκαλύπτει έγγραφο της Τροχαίας προς τον Δήμο

Η «Πελοπόννησος» αποκαλύπτει μια άγνωστη πτυχή του κυκλοφοριακού προβλήματος. Η πρόταση της Αστυνομίας… που «κρατά στο συρτάρι» η δημοτική αρχή. Το μέτρο για τον καταλυτικό περιορισμό του αριθμού των οχημάτων, που «μπαίνουν» διπλοπαρκαρισμένα, ακόμη και τριπλοπαρκαρισμένα. Ο Δήμος Πατρέων, απαντά με έργα στη… «ζούγκλα» του κέντρου της πόλης.

Δακτύλιος

Οσα καταγγέλθηκαν από ενεργούς πολίτες της Πάτρας, για «ζούγκλα» με τα αυτοκίνητα στην Πάτρα, που παρκάρουν ακόμα και σε φανάρια, την ώρα που τοπικές Αρχές δείχνουν «τεράστια ανοχή και κανένας σχεδιασμός διαφυγής από το πρόβλημα δεν διαφαίνεται», υποχρεώθηκε να δώσει, χθες, η δημοτική αρχή, απαντώντας έτσι δε προ ημερών σε δημοσίευμα της «Πελοποννήσου».

Των ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ και ΜΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το πρόβλημα, εστιάζεται στο ευρύτερο κέντρο της πόλης με τη μορφή «χιονοστιβάδας», εκτιμώντας μάλιστα, πως σε λίγο καιρό για να κυκλοφορούν οι πεζοί, θα πρέπει να πατούν πάνω σε οχήματα, αν θέλουν να διασχίσουν διαβάσεις δρόμων.

Η εικόνα με καταργημένες απαγορεύσεις στάθμευσης, ΙΧ σε διαβάσεις πεζών, διπλοπαρκαρισμένα σε ράμπες ΑμεΑ, σε εκκλησίες, σε απαγορευτικά κλινικών, νοσοκομείων, τραπεζών, δημοσίων υπηρεσιών, πλατείες, πεζοδρόμια, γωνίες δρόμων, κλείνοντας πεζοδρόμια, ακόμα και τριπλοπαρκαρισμένα, χωρίς καμία συστολή μπροστά στα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κανέναν φόβο τιμωρίας, σχολιάστηκε από τον Δήμο Πατρέων.

«Ο Δήμος είναι υπέρ της αυστηρής τήρησης του ΚΟΚ. Για τον έλεγχο του διπλοπαρκαρίσματος και των ανάλογων παραβάσεων, την αποκλειστική αρμοδιότητα έχει η Τροχαία. Ο Δήμος έχει επανειλημμένα απευθύνει έκκληση για αποφυγή διπλοπαρκαρίσματος και αίτημα στην Τροχαία για λήψη μέτρων. Από την πλευρά του, έχει πάρει σειρά μέτρων για διευκόλυνση των πολιτών, όπως, σχεδόν δωρεάν ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους του κέντρου, δωρεάν χώρους στάθμευσης 1.000 θέσεων στην παραλιακή ζώνη, δωρεάν λεωφορείο που μεταφέρει οδηγούς και επιβάτες αυτοκινήτων σε Γούναρη και Αγίου Νικολάου, δωρεάν πάρκινγκ στην Αθηνών – Νόρμαν, ενώ ξεκινάει το έργο ανάπτυξης έξυπνων λύσεων για θέσεις στάθμευσης, κυκλοφοριακή κίνηση και έξυπνες στάσεις.

Σύντομα, ολοκληρώνει νέο, σύγχρονο σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, για σημαντική βοήθεια στη λειτουργία της πόλης, με συνδυασμό Μέσων Μαζικής Μετακίνησης (Προαστιακός, Αστικά) με πυκνά δρομολόγια».

Δακτύλιος

Η Τροχαία καλεί τον Δήμο: «Εφαρμόστε Δακτύλιο»

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας είναι δεδομένο, όπως και οι καταγγελίες πολιτών για τον «βραχνά» του διπλοπαρκαρίσματος και της αδυναμίας εύρεσης χώρου στάθμευσης, που φθάνουν σχεδόν σε καθημερινή βάση στην «Πελοπόννησο». Ο Δήμος μπορεί με χθεσινή του ανακοίνωση να ενημέρωσε για τις ενέργειες σχετικά με το κυκλοφοριακό, όμως η «Π» σήμερα αναδεικνύει μια άγνωστη πτυχή του θέματος, που σχετίζεται με υποβληθείσα πρόταση του Τμήματος Τροχαίας προς τη δημοτική αρχή.

Η πρόταση αφορά στην εφαρμογή δακτυλίου στο κέντρο της Πάτρας, μέτρο που, όπως επισημαίνεται, θα συνέβαλλε καταλυτικά στον περιορισμό του αριθμού των οχημάτων που καθημερινά «μπαίνουν» στην πόλη.

Οπως ανέφεραν αστυνομικές πηγές στην «Π», δεν είναι δυνατόν οι θέσεις στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους που «αναστενάζουν» καθημερινά από διπλοπαρκαρισμένα και πολλές φορές και τριπλοπαρκαρισμένα οχήματα, να καταλαμβάνονται μονίμως από αυτοκίνητα ιδιοκτητών καταστημάτων, ιδιωτικών και δημόσιων υπαλλήλων κλπ. Η Τροχαία προτείνει ο δήμος οφείλει να επεξεργαστεί και να λάβει αποφάσεις προκειμένου να μπει τέλος στο μείζον θέμα του κυκλοφοριακού, τονίζεται.

Δακτύλιος

Συνηθισμένη καθημερινή εικόνα στους κεντρικούς δρόμους της Πάτρας

Αναφορικά με τις αιτιάσεις για απουσία τροχονόμων, η απάντηση για τη μη επαρκή αστυνόμευση, είναι μία και αποδίδεται στην έλλειψη προσωπικού. Οπως πληροφορείται η «Π», σε καθημερινή βάση 2 με 3 μοτοσικλετιστές επιτηρούν το κέντρο, όταν απαιτούνται τουλάχιστον 5. Εξαίρεση αποτελούν οι Δευτέρες, οπότε το κέντρο αστυνομεύεται από έναν εποχούμενο τροχονόμο και αυτό απογευματινές ώρες.

Από την Τροχαία υπάρχει η παραδοχή αδυναμίας λόγω ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό, διευκρινίζοντας ωστόσο πως οι τροχονόμοι εντός ωραρίου δεν ασχολούνται μόνο με το κυκλοφοριακό. «Εάν έχεις δύο μηχανές στην πόλη και σου φύγει η μια για συμβάν ή καταγγελία στο Ρίο, στα Βραχνέϊκα κλπ, χάθηκε ο έλεγχος. Καταβάλλεται το ανθρωπίνως δυνατό δεδομένων της διαθέσιμης δύναμης», επισημαίνεται.

Επιπλέον, τίθεται το ερώτημα το οποίο θα πρέπει να απαντηθεί από τον Δήμο Πατρέων, γιατί δεν επανασυστήνεται η Δημοτική Αστυνομία.