Δημοσθένης Ελευθεριάδης: Κάθε ρόλος είναι πολλή δουλειά, μελέτη και εντιμότητα
Ο Δημοσθένης Ελευθεριάδης αυτή την εποχή υποδύεται στην τηλεοπτική σειρά «Μάγισσα» τον Μαριόλη, έναν ισχυρό καπετάνιο της αδούλωτης προεπαναστατικής Μάνης. Αφηγείται πολλά για τον νέο του ρόλο καθώς η «εξαργύρωση» με το τίμημα της προδοσίας ήταν δύσκολη -όπως χαρακτηριστικά λέει- αλλά καθαρτήρια.
Μυστακοφόρος εκ’ πεποιθήσεως με την απαιτούμενη εμπειρία και ωριμότητα μπροστά αλλά και πίσω από τα φώτα της ράμπας και φοβερή επιδεξιότητα από ιδίωμα σε ιδίωμα και από γλώσσα σε γλώσσα για τις ανάγκες των ρόλων του, αναζητά να ανακαλύψει τα εσωτερικά στοιχεία του χαρακτήρα του προκειμένου να προσεγγίσει πιστά και να αποδώσει με σαφήνεια και ακρίβεια, -βρίσκοντας τις ισορροπίες του και τη λύτρωση- μέσα από τους ήρωες που υποδύεται.
Αυτήν την εποχή υποδύεται στην τηλεοπτική σειρά «Μάγισσα» τον Μαριόλη, έναν ισχυρό καπεταναίο της αδούλωτης προεπαναστατικής Μάνης. Αφηγείται πολλά για το νέο του ρόλο καθώς η «εξαργύρωση» με το τίμημα της προδοσίας ήταν δύσκολη -όπως χαρακτηριστικά λέει- αλλά καθαρτήρια. Ο Δημοσθένης Ελευθεριάδης είναι ένας θαρρετός, έντιμος και γενναίος άνθρωπος. Το θέατρο για τον ίδιο είναι μια αναμέτρηση με την ουσία των πραγμάτων και αυτό του το επιτρέπουν οι ρόλοι που έχει υποδυθεί, προσδιορίζοντας τον όρο της υποκριτικής τέχνης και αποδεσμεύοντάς τον ταυτόχρονα από τη σημερινή δύσκολη πραγματικότητα.
Παρά το ότι ενσαρκώνει μικρούς ρόλους, καθώς διατείνεται ότι δεν είναι από τα κεντρικά πρόσωπα, είναι όμως ο προσωπικός υποκριτικός «κώδικας» που έχει διαμορφώσει μέσα από την ελευθερία της πρόκλησης κάθε ρόλου, η εμβληματική του παρουσία που κάνει ενδιαφέρουσα τη θεατρική και τηλεοπτική του ερμηνεία, πάντα έτοιμος για το επόμενο βήμα. Κάθε νέο κείμενο γι’ αυτόν είναι ένα αίνιγμα και ο τρόπος της αναπαράστασής του είναι μοναδικός παρά την δυνατότητα άπειρων επιλογών. Αυτή τη χρονιά έκανε την διαφήμιση της Misko, προσδίδοντας μια πιο θεατράλε διάσταση στο χαρακτήρα του τηλεοπτικού σποτ. Από το 1997 που τελείωσε τη δραματική σχολή του θεάτρου τέχνης του Κάρολου Κουν έχει λάβει μέρος σε μεγάλες και μικρές θεατρικές σκηνές και εργαστήρια τέχνης στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, ως ηθοποιός ή βοηθός σκηνοθέτη έχοντας ξεχωρίσει σε πιο ανατρεπτικές θεατρικές δουλειές.
Καθώς η επιτυχημένη σειρά συνεχίζεται με μεγάλη ακροαματικότητα, μιλήσαμε για το ρόλο του Μαριόλη, για τα όνειρα και τις φιλοδοξίες του, για το πού βρίσκεται θεατρικά σήμερα αποδεικνύοντας πως όπου υπάρχει συνέπεια, δουλειά και μελέτη, τα πράγματα μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανατραπούν.
- Στην τηλεοπτική σειρά «Μάγισσα» υποδύεστε το Μαριόλη. Έναν ισχυρό καπεταναίο που ο λόγος του μετράει στο συμβούλιο των αρχηγών. Ένας μικρός ρόλος, αλλά είναι ο άνθρωπος που κρατά τις ισορροπίες ανάμεσα στις πατρίες της προεπαναστατικής Μάνης. Σας δυσκόλεψε ο ρόλος του Μαριόλη (εκμάθηση τουρκικής γλώσσας);
Στο παρελθόν, είχα υποδυθεί τον Σουλτάνη (ο πατέρας της Ναζιλέ) στο «Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου», του Βιζυηνού, οπότε αυτή τη φορά η εκμάθησή τους δεν με δυσκόλεψε. Είναι μια τεχνική δυσκολία, που με τη συστηματική δουλειά φτιάχνεται. Η δυσκολία που είχα σε σχέση με τον καινούριο ρόλο (Μαριόλης), ήταν η προδοσία, για να επέλθει τελικά η κάθαρση.
- Ποια δικά σας στοιχεία βάλατε στο Μαριόλη;
Την υπερηφάνεια, τη δυναμικότητα και την αποφασιστικότητα.
- Ακολουθείτε τον τρόπο ερμηνείας που σας υποδεικνύει ο σκηνοθέτης ή σας αφήνει ελεύθερο να ξεδιπλώσετε τον ισχυρό καπεταναίο εκείνης της εποχής;
Ακολουθώ τον τρόπο που υποδεικνύει ο σκηνοθέτης μέσα από την ελευθερία του ρόλου. Εννοείται ότι δέχτηκα συμβουλές από το σκηνοθέτη και από τους βοηθούς του.
- Πώς βρεθήκατε στη συγκεκριμένη τηλεοπτική σειρά; Ένα σχόλιο για το σενάριο της Μ. Τσαμπάνη και του Π. Καλκόβαλη.
Πριν από τέσσερα χρόνια είχα περάσει πολλά casting για τις «Άγριες Μέλισσες», που δυστυχώς δεν προέκυψαν. Έτσι με το που ξεκίνησε το casting για τη «Μάγισσα» με ξαναφώναξαν και αυτή τη φορά η συνεργασία «έδεσε».
Μαγικό. Όταν μας τα έστελναν, τα διάβαζα αμέσως κι αν δεν τα τελείωνα, δεν έπεφτα να κοιμηθώ.
- Ποιο ήταν το δέλεαρ, ώστε να πείτε το «ναι» και σε αυτόν τον τηλεοπτικό ρόλο;
Είναι η 7η τηλεοπτική σειρά που κάνω. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο δέλεαρ όταν ακούς τα ονόματα: Λευτέρη Χαρίτο, Μελίνα Τσαμπάνη και Πέτρο Καλκόβαλη (τους συντελεστές δηλαδή από τις «Άγριες Μέλισσες»).
- Η μυθοπλασία τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί στις τηλεοπτικές σειρές. Πού αποδίδεται την επιτυχία της σειράς; Γιατί το παρελθόν αποτελεί δέλεαρ τόσο για τους δημιουργούς όσο και για το μέσο Έλληνα τηλεθεατή;
Η επιτυχία αποδίδεται σε όλους τους συντελεστές που προανέφερα. Η «Μάγισσα» είναι μια ιστορία που διαδραματίζεται το 1817 στη Μάνη. Μια σύντομη αναδρομή στην πρόσφατη ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, αρκεί για να υπενθυμίσει πως η μυθοπλασία -που είχε ανέκαθεν χώρο στο εγχώριο τηλεοπτικό τοπίο αλλά και σπουδαία απήχηση στο τηλεοπτικό κοινό-, βρίσκεται σε μια πολύ δυναμική φάση αποτελώντας την πιο επιτυχημένη της περίοδο εδώ και κάποια χρόνια. Αυτή τη φορά τα φώτα «πέφτουν» στις σειρές εποχής και στις μεταφορές λογοτεχνικών έργων. Οι περισσότερες σειρές δεν αφορούν το σήμερα αλλά μας μεταφέρουν σε προηγούμενες δεκαετίες αναπαριστώντας την Ελλάδα του εκάστοτε «τότε», ένα περιβάλλον γνώριμο, ένα ελληνικό παρελθόν που βίωσαν οι παππούδες μας και οι γονείς μας.
- Ποιες είναι οι δικές σας «Μάγισσες»;
Το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.
- Ποια είναι η συνεργασία σας με τους άλλους ηθοποιούς και τους συντελεστές της σειράς;
Ήταν πάρα πολύ καλή. Εξάλλου με τον Γιώργο (Γάλλο) και τον Νίκο (Ψαρρά) είχαμε ξανασυνεργαστεί στο παρελθόν. Από τους νέους ηθοποιούς, είχα πάρα πολλές σκηνές με τον Γιάννη Τσαμαράκη (Πετρούνης), παρότι δεν τον γνώριζα, συνεργάστηκα πολύ καλά, γιατί είναι ένας ταλαντούχος ηθοποιός με ήθος και συνέπεια.
- Θεωρείτε κάποιους ηθοποιούς ιδανικούς για συγκεκριμένους ρόλους;
Δεν θεωρώ κανέναν ηθοποιό ιδανικό για κανέναν ρόλο. Αυτό που χρειάζεται ο κάθε ρόλος είναι πολύ δουλειά, μελέτη και εντιμότητα.
- Δεν είστε από τους προβεβλημένους καλλιτέχνες. Πώς μπορεί κάποιος να «εξαργυρώσει» την αναγνωρισιμότητα της μικρής οθόνης; Κατά πόσο η αναγνωρισιμότητα ενός ηθοποιού φέρνει κόσμο στο θέατρο;
Σίγουρα η αναγνωρισιμότητα μπορεί να φέρει κόσμο στο θέατρο. Τις πιο πολλές φορές είναι σημαντική για μας, γιατί μας φέρνει προτάσεις, που σημαίνουν δουλειές και οι δουλειές σημαίνουν χρήματα.
- Αισθάνεστε δικαιωμένος από τη μέχρι τώρα πορεία σας στον καλλιτεχνικό χώρο και τις ευκαιρίες που σας δόθηκαν;
Βρίσκομαι σε μια φάση ετοιμότητας για το επόμενο μου βήμα. Εννοείται ότι βρίσκομαι δικαιωμένος για την πορεία μου. Σχετικά με τις ευκαιρίες που μου είχαν δοθεί στο παρελθόν, έχω μετανιώσει για μια πρόταση που είχα από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο που δεν μπόρεσα να ανταποκριθώ λόγω στρατιωτικών υποχρεώσεων.
- Μέχρι τώρα καταπιανόσασταν με πιο «ψαγμένα» και βαθύτερα θεατρικά κείμενα. Πώς αυτοπροσδιορίζεστε και πώς έχετε αποκωδικοποιήσει τον εαυτό σας μέσα από το θέατρο;
Ως επαγγελματίας.
- Τι ομορφαίνει τη ζωή σας και σας κάνει καλύτερο άνθρωπο;
Τα λάθη μου, όταν τα αναγνωρίζω και μπορώ μέσα από αυτά να ζητήσω συγγνώμη.
- Η πηγή έμπνευσή σας ποια είναι;
Ο έρωτας, η αγάπη, η θάλασσα, ο ουρανός.
- Στη φάση που είστε, υπάρχει κάτι να σας «ιντριγκάρει» και να θέλετε να το αποδώσετε θεατρικά;
Ναι, υπάρχει ένα άπαιχτο θεατρικό έργο ενός γνωστού Ισπανού συγγραφέα, που το έχω ήδη μεταφρασμένο και θέλω πολύ να το παίξω.
- Επόμενα καλλιτεχνικά σχέδια.
Στις 17 Δεκεμβρίου, θα ανέβει ξανά στο Θέατρο «Μικρό Παλλάς» η παιδική παράσταση «Η πεντάμορφη και το τέρας…αλλιώς», σε σκηνοθεσία Σταύρου Ράγια, όπου κάνω το Ρολόι. Για αργότερα είμαι σε κάποιες συζητήσεις, αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμη να αναφέρω κάτι λεπτομερέστερα.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News