Δύο ταξίδια γεμάτα εμπειρίες για τους μαθητές του 5ου ΓΕΛ Πατρών ΦΩΤΟ

Οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες που βοηθούν στην κατανόηση του τι σημαίνει να ανήκεις στην ΕΕ

ταξίδια Οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες που βοηθούν στην κατανόηση του τι σημαίνει να ανήκεις στην ΕΕ

Δίνοντας την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να ζήσουν τη ρουτίνα ενός άλλου σχολείου σε καθημερινή βάση, να συγκρίνουν προγράμματα σπουδών και βιβλία και να καταγράψουν καλές πρακτικές ενός άλλου εκπαιδευτικού συστήματος η σχολική κοινότητα του 5ου Λυκείου Πατρών ολοκλήρωσε το πρώτο ευρωπαϊκό του πρόγραμμα Erasmus+ με δύο υψηλού επιπέδου κινητικότητες, που έλαβαν χώρα την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου.

Ειδικότερα, όπως μας περιγράφει η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας (PhD) του 5ου ΓΕΛ Πατρών και Erasmus Coordinator Μαρία Δαλαμήτρου, μία ομάδα δώδεκα μαθητών και τεσσάρων εκπαιδευτικών μετακινήθηκαν στο Λύκειο II Liceum Ogólnokształcące στην Κρακοβία της Πολωνίας. Οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών και Ιστορίας της Τέχνης, ενώ οι συνοδοί εκπαιδευτικοί Μουτάφης Χρήστος (MA), Χατζήπαπα Μαριάννα, Δαβάνου Βασιλική και Σαλούστρου Ελεάννα (MSc) έκαναν jobshadowing σε μαθήματα Ιστορίας, Μαθηματικών και Βιολογίας. «Οι μαθητές μας παρουσίασαν στους Πολωνούς μαθητές εργασίες που είχαν ετοιμάσει με θέμα την Ελλάδα στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο και την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Στον ελεύθερο χρόνο τους, περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της Κρακοβίας, την εβραϊκή συνοικία και το γκέτο, την περιοχή του Κάστρου και τη χριστουγεννιάτικη αγορά. Σταθμός ήταν οι επισκέψεις τους στο Μουσείο του Οσκαρ Σίντλερ και το στρατόπεδο Αουσβιτς-Μπίρκεναου».

ταξίδια

Ταυτόχρονα, δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου παρακολούθησαν στο Στρασβούργο της Γαλλίας ένα επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα «Εξηγώντας την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις Ευκαιρίες της στους Μαθητές». Οι εκπαιδευτικοί Σαμπαζιώτης Μιχαήλ και Κωτσόπουλος Γεώργιος εμβάθυναν σε θέματα όπως: πώς εντοπίζουμε ψευδείς ειδήσεις, πώς καλλιεργούμε τον διάλογο και την κριτική σκέψη για την Ευρωπαϊκή Ενωση, πώς επιδιώκουμε κοινές πολιτιστικές αξίες, πώς προστατεύουμε την πολιτιστική κληρονομιά, ποιες δυνατότητες χρηματοδότησης υπάρχουν για σχολεία, ποια είναι η ιστορία της Ενωσης και τα στερεότυπα που ισχύουν εντός της, ποια εκπαιδευτικά βιβλία υπάρχουν, ποια η αξία της ταυτότητας και της πολυμορφίας ταυτόχρονα, ποιες είναι οι προτεραιότητες της ΕΕ για τα επόμενα χρόνια και πώς μπορεί ένα σχολείο να δικτυωθεί με άλλα σχολεία γύρω από αυτές. Οι εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν στην πόλη του Στρασβούργου αλλά και στο ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

ταξίδια

Οι εκπαιδευτικοί Μιχαήλ Σαμπαζιώτης και Γεώργιος Κωτσόπουλος

«Με την Κοπεγχάγη, το Βερολίνο, την Κρακοβία και το Στρασβούργο το πρόγραμμα “Point of EU: Enhancing European Identity, Understanding European Projects” κλείνει επιτυχώς. Ολες του οι κινητικότητες προέβλεπαν δραστηριότητες που βοηθούν στην κατανόηση του τι σημαίνει να ανήκεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση σήμερα και ποια είναι τα κεκτημένα αγαθά σε αυτήν, σε αντιδιαστολή με το παρελθόν της Ευρώπης. Ευχαριστούμε ολόψυχα τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: Αιχμαλωτίδη Μαρία, Γεροπούλου Χριστίνα, Λουκατάρη Εμμανουέλα, Σταμόπουλος Χρήστος, Στασινόπουλος Ελευθέριος, Τριανταφυλλόπουλος Φώτης, Ιωακειμίδη Αρτεμις, Κωτσοπούλου Αναστασία, Παπαδογεωργοπούλου Χρύσα, Λαουρδέκης Αθανάσιος, Στόγιος Ευάγγελος, Τζουμερκιώτης Αθανάσιος» καταλήγει η κ. Δαλαμήτρου.