Γιώργος Τελώνης: «Μαξιλάρι» Συμπαράστασης σε κάθε πολίτη

Η επίδραση του Θεσμού του Συμπαραστάτη του Πολίτη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος στην κοινωνία αυξάνεται θεαματικά.  Η παράθεση, ενδεικτικά, κάποιων εκ των υποθέσεων που χειρίστηκε ο κ. Τελώνης αποδεικνύει ότι ο Θεσμός έχει αρχίσει να καθιερώνεται ως ένας μηχανισμός άμεσης και έμπρακτης συμπαράστασης.

Τελώνης

Eνα απλό αριθμητικό στοιχείο που παρέθεσε κατά τη διάρκεια της απολογιστικής του έκθεσης στο περιφερειακό συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας ο Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης, Γιώργος Τελώνης, μαρτυρά τη μεγάλη επιδραστικότητα και αποδοχή που έχει πλέον στην Κοινωνία ο θεσμός του Συμπαραστάτη.

Οι υποθέσεις που έφτασαν στο Γραφείο του Συμπαραστάτη (Κανακάρη 183 και Βότση, η έδρα), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τελώνης, ήταν:  Το 2019 20, το 2020 36, το 2021 95.

Θεαματικά αυξητική ήταν και η διακίνηση εγγράφων από και προς το Γραφείο. Με βάση τον αριθμό πρωτοκόλλου των εγγράφων: Το 2019 ήταν 65. Το 2020 ήταν 205. Το 2021 ήταν 484.

Η παράθεση, ενδεικτικά, κάποιων εκ των υποθέσεων που χειρίστηκε ο κ. Τελώνης, ως Συμπαραστάτης, αποδεικνύει ότι ο Θεσμός έχει αρχίσει να καθιερώνεται ως ένας μηχανισμός άμεσης και έμπρακτης συμπαράστασης σε μεγάλα ή μικρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας πολίτης, μια επιχείρηση.

Πρόκειται για  ένα ανεξάρτητο όργανο, το οποίο έχει στόχο να επιλύει, διαμεσολαβητικά, προβλήματα κακοδιοίκησης ή δυσλειτουργίας κατόπιν καταγγελίας άμεσα θιγόμενων φυσικών ή νομικών προσώπων για μη ορθή λειτουργία Δημόσιων ή Ιδιωτικών Εταιρειών και Φορέων.

«Το Γραφείο μας καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες, σε καθημερινή βάση, για να εξυπηρετήσουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή αμεσότητα τους συμπολίτες μας που απευθύνονται σε εμάς για να βρουν το δίκιο τους, να καταθέσουν το παράπονό τους. Προσπαθώ να αισθανθούν έμπρακτα ότι δεν είναι απροστάτευτοι, ότι μπορούν να βρουν συμπαράσταση στο πρόβλημά τους», ήταν η επισήμανση του κ. Τελώνη.

Ενδεικτικά, υποθέσεις που έφτασαν στο Γραφείο του Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης:

• Διαμαρτυρία για υπερβολικές χρεώσεις από εταιρείες ύδρευσης.

• Καταγγελία για παράνομη τοποθέτηση αδρανών υλικών – μπαζών.

• Ανάγκη μετακίνησης για λόγους ασφαλείας στάσεων του υπεραστικού ΚΤΕΛ.

• Καθαρισμός ρεμάτων.

• Ανάγκη για αποψίλωση και κυκλοφοριακή σήμανση για αεροδρόμιο Αράξου.

• Διαμαρτυρία για καθυστερημένες απαντήσεις από εταιρείες τηλεφωνίας.

• Αδυναμία επικοινωνίας με ΕΦΚΑ για διευθέτηση συνταξιοδότησης ΑΜΕΑ.

• Αίτημα για αδυναμία καταβολής κεφαλαίου και τόκων δανείου σε Τράπεζες.

• Παράπονα για αδυναμία έγγραφης επικοινωνίας με τηλεφωνικές Εταιρείες.

• Διαμαρτυρία για πλημμελή εξυπηρέτηση από εταιρεία οδικής Βοήθειας.

• Ανησυχία πολιτών για κίνδυνο πυρκαγιάς λόγω παρακείμενου δασωμένου χώρου.

• Διαφωνίες με εταιρείες τηλεφωνίας για υπερβολικές χρεώσεις

• Παράπονα προς ΔΕΔΔΗΕ για ρευματοκλοπή.

• Ανησυχία Πολιτών για τον τρόπο εξεύρεσης των αδρανών υλικών για την κατασκευή της Πατρών-Πύργου.

• Ενδιαφέρον για την προοπτική και τα προβλήματα στον υπό κατασκευή ποδηλατόδρομο.

Ο κ. Τελώνης εξήγησε στην παρουσίαση του απολογισμού του ότι από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του θεώρησε ορθό να μην παρεμβαίνει σε υποθέσεις μόνο κατόπιν έγκλησης Πολίτη ή Επιχείρησης, αλλά και αυτεπάγγελτα, όποτε και όταν το έκρινε σκόπιμο. Μερικά απ’ αυτά:

1. Πρώην Εργοστάσιο Αμιαντίτ στο Δρέπανο: Εστειλε σειρά επιστολών στην Εθνική Τράπεζα για επίσπευση της διαδικασίας απομάκρυνσης αμίαντου.

2. ΔΕΥΑ Πάτρας: Μετά από παρεμβάσεις του, βρέθηκε κοινά αποδεκτή φόρμουλα για την προστασία των ιδιοκτητών ακινήτων από οφειλές που άφηναν ενοικιαστές των κατοικιών ή γραφείων τους στους λογαριασμούς ύδρευσης.

3. Επίδομα εργαζομένων σε δήμους απομακρυσμένων περιοχών: Εγινε παρέμβαση στα αρμόδια Υπουργεία και στο γραφείο του πρωθυπουργού, ώστε να δοθεί λύση.

4. Παρέμβαση για την απομάκρυνση της ξύλινης Αερογέφυρας στην οδό Κανελλοπούλου και Αυστραλίας.

5. Οικισμός Αραχωβίτικων: Σειρά προτάσεων για αποκατάσταση του οδοστρώματος στην παραλιακή οδό και έργα συντήρησης.

6. Φυσικοθεραπευτές : Επιστολές και παρεμβάσεις σε Υπουργεία και Φορείς για εύρεση λύσης που αφορά όσους έχουν τίτλο σπουδών εξωτερικού και δεν γίνονται δεκτοί ως μέλη στο Μητρώο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας.

7. Εταιρείες Κινητής Τηλεφωνίας: Επιστολές και τηλεφωνικές παρεμβάσεις για ρύθμιση θεμάτων από παράπονα και διαμαρτυρίες καταναλωτών.

8.Αστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας και ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Προτάσεις για πύκνωση δρομολογίων λεωφορείων και Προαστιακού από τότε που ξεκίνησαν τα δια ζώσης μαθήματα.

9.Πατρών-Πύργου: Επιστολές και διαρκή επικοινωνία με τις Αρμόδιες Επιτροπές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αίτημα την επίσπευση των εσωτερικών διαδικασιών για την έγκριση χρηματοδότησης για το ξεκίνημα της κατασκευής νέου Αυτοκινητόδρομου.

10. Επιστολή έντονη διαμαρτυρίας προς την Cosmote για αποζημίωση των συνδρομητών της για την χωρίς προειδοποίηση πλήρη διακοπή του σήματος της με αποτέλεσμα την ολική αδυναμία επικοινωνίας εκατομμυρίων συνδρομητών της για 2 ημέρες τον Αύγουστο του 2021.

Στον επίλογο της έκθεσής του, ο κ. Τελώνης, αναλύοντας την ανάγκη περαιτέρω αναβάθμισης του Θεσμού, πρότεινε: «Να γίνει, μέσω εκστρατείας στα ΜΜΕ, ακόμα πιο γνωστός ο θεσμός και να γίνει πλήρης αναβάθμιση της σελίδας του Συμπαραστάτη στο website της Περιφέρειας».

Τρία έργα υπό στενή παρακολούθηση

Επίσης, ο κ. Τελώνης απαρίθμησε υποθέσεις τις οποίες σκοπεύει, με δική του πρωτοβουλία, να προωθήσει το αμέσως επόμενο διάστημα. Ενδεικτικά κάποιες απ’ αυτές:

1. Θέμα έκτασης στο Ριγανόκαμπο Πάτρας: «Πρέπει μέσα στο χρόνο που διανύουμε να δρομολογηθεί μια κοινά αποδεκτή λύση».

2. Παρέμβαση στα αρμόδια Υπουργεία για να ξεκινήσουν άμεσα τα έργα στην Πατρών-Πύργου. «Προέχει, έστω, η άμεση εκκίνηση της διαδικασίας για τα έργα παρέμβασης στον υπάρχοντα δρόμο».

3. Αίτημα για επείγουσα επίσπευση διαδικασιών για αποκατάσταση του οδοστρώματος στην παραλιακή ζώνη της Αχαΐας, από Βραχνέικα μέχρι και Αραχωβίτικα. «Προτείνω άμεσα μία ευρεία σύσκεψη μεταξύ των εμπλεκομένων πλευρών για να ξεκινήσει από τώρα η διαδικασία. Ο χρόνος πιέζει».