Παναγιώτης Αναστασόπουλος – ΟΛΠΑ: «Η Μαρίνα μας θα είναι ανοικτή στους Πατρινούς»
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος αναλύει το σχέδιο για mega yacht και υπόσχεται μια μαρίνα ανοικτή για όλους
Το μεγαλεπήβολο σχέδιο του ΟΛΠΑ για τη δημιουργία Mega Yacht Μαρίνας στην Πάτρα βρίσκεται το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο πολιτικών συζητήσεων και αντιπαραθέσεων.
Από τη στιγμή που η πρόταση της δημοτικής αντιπολίτευσης για να παρουσιαστεί αναλυτικά ο εν λόγω σχεδιασμός στο δημοτικό συμβούλιο από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Παναγιώτη Αναστασόπουλο, δεν έγινε αποδεκτή από τη δημοτική αρχή, η «Πελοπόννησος» βρέθηκε στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πατρών για να λύσει απορίες και ερωτηματικά της ίδιας και φυσικά των αναγνωστών μας.
Τι ξεκαθάρισε ο Παναγιώτης Αναστασόπουλος; Πρώτον, ότι το έργο θα προχωρήσει κανονικά. Δεύτερον, ότι ο ίδιος θα προσπαθήσει να επιτύχει τη μέγιστη δυνατή συναίνεση με τους τοπικούς φορείς. Και τρίτον, ότι η Μαρίνα θα είναι ανοικτή για τους πολίτες, οπότε δεν ισχύουν όλα όσα λέγονται περί απαγορευμένων χώρων και συμφερόντων. Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ έκλεισε με ένα ξεκάθαρο ερώτημα, δίνοντας και ο ίδιος την απάντηση: «Θέλουμε την ανάπτυξη της περιοχής μας; Αν ναι, τότε η δημιουργία της Mega Yaght Μαρίνας θα μας εκτοξεύσει!».
-Σας κατηγορούν ότι πίσω από τον σχεδιασμό σας, κρύβονται συμφέροντα. Τι έχετε να απαντήσετε;
Δεν υπάρχουν αυτά. Ζούμε στο 2024. Θα πρέπει να καταλάβουμε το εξής: Δεν βρέχει λεφτά από κάποιο ταμείο κυβερνητικό. Πρέπει μόνοι μας να βρίσκουμε τις λύσεις προκειμένου να έχουμε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη. Ολα αυτά περί συμφερόντων δεν ανήκουν στην εποχή που ζούμε.
-Κάποιοι άλλοι λένε ότι όλο αυτό είναι ανέφικτο από οικονομικής πλευράς κι από πλευράς χρηματοδότησης.
Εάν ήταν ανέφικτο ή αν δεν ήταν βιώσιμο οικονομικά και περιβαλλοντικά, δεν θα έτρεχαν όλες οι παραθαλάσσιες πόλεις σε όλον τον δυτικό κόσμο να βρουν τέτοιου είδους επενδύσεις. Η Μαρίνα και πόσω μάλλον η Mega Yacht Μαρίνα είναι το απαύγασμα του θαλάσσιου τουρισμού που είναι ο σημαντικότερος τομέας της μπλε οικονομίας. Η γαλάζια οικονομία είναι κάτι που η Ευρωπαϊκή Ενωση δεκαετίες τώρα επενδύει και κάποια στιγμή κι εμείς στην Ελλάδα πρέπει να αντιληφθούμε ότι επιβάλλεται να επενδύσουμε. Είμαστε τυχεροί στην Πάτρα που έχουμε μια από τις πιο γεωστρατηγικές θέσεις για τον θαλάσσιο τουρισμό. Αρα έχουμε όλα τα φόντα για να υλοποιήσουμε το στρατηγικό πλάνο του ΟΛΠΑ, που περιλαμβάνει ως κορωνίδα τον θαλάσσιο τουρισμό, Mega Yacht Μαρίνα, υδροπλάνα, dry dock-χώρο διαχείμασης σκαφών και κρουαζιέρα. Ο στόχος αυτός αρχίζει να υλοποιείται.
-Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ήταν αρνητική. Εσείς παρ’ όλα αυτά λέτε ότι θα προχωρήσετε.
Ο σοφός νομοθέτης στον δυτικό κόσμο μπορεί να διακρίνει τι σημαίνει γνώμη και τι σημαίνει άποψη. Γι’ αυτό και ζητάει ο νόμος τη γνώμη από τον Δήμο. Δεν ζητάει την άποψή του.
-Παρ’ όλα αυτά θα επιδιώξετε μια συναίνεση…
Πάντα επιθυμούμε τη συναίνεση. Αυτό το δείξαμε από την πρώτη κιόλας εθιμοτυπική συνάντηση που είχαμε με τον δήμαρχο όταν ανέλαβα καθήκοντα. Το μόνο που του ζήτησα είναι: «Δήμαρχε, θέλω να μιλάμε». Και θέλω να μιλάμε με όλους. Γι’ αυτό την εβδομάδα που ξεκίνησε θα έχω συναντήσεις με όλους τους φορείς της πόλης, με όλους τους κοινωνικούς εταίρους και προφανώς θα επιδιώξω συνάντηση και με την άρχουσα δημοτική παράταξη.
-Φοβάστε ότι όλα αυτά μπορούν να καθυστερήσουν ενδεχομένως με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, με πιθανές καταλήψεις, συλλαλητήρια, κ.λπ.;
Ευτυχώς ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα που ο καθένας μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, να διαμαρτύρεται και να διεκδικεί ό,τι πιστεύει ότι είναι σωστό, αλλά όπως προείπα ευτυχώς υπάρχουν και νόμοι.
-Σας κατηγορούν ότι θα έχετε φυλάκια, μπάρες, συρματοπλέγματα και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Προβλέπεται κάτι τέτοιο για λόγους ασφαλείας ή είναι υπερβολικές οι κατηγορίες; Τι έχετε να απαντήσετε;
Το ανθρώπινο είδος εξ ορισμού φοβάται ό,τι δεν γνωρίζει. Γι’ αυτό, λοιπόν, πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει πρώτα να ρωτάμε και να μαθαίνουμε, τι ακριβώς είναι το κάθε φυλάκιο, πόση θα είναι η προς δόμηση έκταση, τι ακριβώς υφίσταται ήδη και για τον ποιον λόγο θα πρέπει να κρατήσουμε την πρόσβαση ελεγχόμενη αποκλειστικά στα αυτοκίνητα. Σκεφτείτε ότι ο πεζός και το ποδήλατο θα είναι η πηγή της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων στη Μαρίνα. Αρα η Μαρίνα μας θα είναι ανοικτή στους Πατρινούς.
-Πάμε και σε κάποια πιο τεχνικά χαρακτηριστικά. Πόσο θα κοστίσει όλο αυτό; Πού θα βρείτε αυτά τα χρήματα; Και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για όλα αυτά;
Είναι υπέροχη ερώτηση! Λίγο αδιάκριτη, βέβαια, αλλά υπέροχη (σ.σ. γέλια)! Εγώ θα σας πω ότι η διαδικασία αυτή θα ακολουθήσει το πλαίσιο της ευρωπαϊκής σκέψης, του να βρούμε την αυτοχρηματοδότηση που απαιτείται με την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, καθώς επίσης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
-Ποια είναι τα προσδοκώμενα οφέλη και σε ποιο βάθος χρόνου;
Τα προσδοκώμενα οφέλη θα είναι αμέτρητα για την τοπική κοινωνία. Κι αυτό δεν προκύπτει μόνον από κάποιες μελέτες, αλλά από την πραγματική ζωή. Γι’ αυτόν το λόγο όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις επιθυμούν διακαώς και επιδιώκουν να έχουν μια Mega Yacht Μαρίνα στο κέντρο του αστικού ιστού. Επιτέλους, πρέπει να καταλάβουμε ότι η Πάτρα είναι το λιμάνι της και το λιμάνι είναι η Πάτρα. Αυτά συνυπάρχουν το 2024 μέσα στη Mega Yacht Μαρίνα που θα κατασκευάσει ο ΟΛΠΑ.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News