Πάτρα: Αντίδραση και πάλι υπέρ υπογειοποίησης – Σύσκεψη στο Δημαρχείο για νέες κινητοποιήσεις
Νέες κινητοποίησεις για το τρένο σχεδιάζει ο Δήμος Πάτρας που επιμένει σε πλήρη υπογειοποίηση
Ο μήνας του τρένου αναμένεται να είναι και ο Σεπτέμβριος για τον Δήμο Πατρέων, μετά τους καλοκαιρινούς μήνες που το θέμα απασχόλησε αρκετά την τοπική κοινωνία λόγω της απόρριψης χρηματοδότησης του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις αρχές του καλοκαιριού.
Σήμερα το απόγευμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη υπό τον δήμαρχο Κώστα Πελετίδη για να αποφασιστούν οι επόμενες κινήσεις σχετικά με το θέμα του τρένου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες που έχει η «Π», η δημοτική αρχή προσανατολίζεται στη διοργάνωση νέων δυναμικών κινητοποιήσεων με στόχο την ικανοποίηση του αιτήματος πλήρους υπογειοποίησης (Ρίο-Ακτη Δυμαίων), το οποίο δεν φαίνεται πως βρίσκεται μέχρι στιγμής στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών ως προς το σύνολό του.
Από τη σημερινή συνάντηση αναμένεται να κριθούν πολλά ως προς τη στάση που θα επιλέξει να κρατήσει ο Δήμος στο θέμα. Με βάση το παρελθόν, η δημοτική αρχή θα αντισταθεί μέχρι τέλους, ώστε να μην «περάσει» η διαφαινόμενη επίγεια διέλευση του τρένου από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου όπως δείχνουν τα υπάρχοντα σχέδια.
Θυμίζουμε ότι μέσα στο καλοκαίρι ο Δήμος Πατρέων και φορείς της πόλης και των περιοχών που περνά η γραμμή είχαν πραγματοποιήσει κινητοποίηση με μεγάλη συμμετοχή διεκδικώντας την υπογειοποίηση. Η «Π» συνομιλώντας με δημοτικούς παράγοντες τις προηγούμενες ημέρες διαπίστωσε για μία ακόμα φορά πως τα επιχειρήματα που εκφράζονται, έχουν ως βάση ότι το έργο θα καθορίσει τη ζωή της Πάτρας για δεκαετίες, συνεπώς επιβάλλεται να κατασκευαστεί τώρα, σύμφωνα με τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της, και δεν παίρνει διορθώσεις σε δεύτερο χρόνο, πράγμα που συνεπάγεται την αναγκαιότητα υπογειοποίησης σε όλο το μήκος, από το Ρίο έως την Ακτή Δυμαίων.
«Το κόστος της υπογειοποίησης του τμήματος Ρίο-Κανελλοπούλου δεν είναι μεγάλο. Αν γίνει το έργο όπως έχει σχεδιαστεί τωρα, θα υπογειοποιηθεί μετά; Δεν νομίζω. Επιμένουμε ότι οι ανάγκες υπογειοποίησης φαίνονται από τώρα. Από το υπογειοποιημένο τρένο θα εξυπηρετούνται το Πανεπιστήμιο, το Νοσοκομείο, τα Αθλητικά Κέντρα (Τόφαλος, Προμηθέας Park) και οι παραλίες. Μην ξεχνάμε επίσης πως η υπογειοποίηση προβλέπεται από τον Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό της πόλης και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» ξεκαθάρισε πηγή της Μαιζώνος στην «Π».
Ρίο: Ξεκινά «ξήλωμα» για προηγούμενη εργολαβία
Αφορμή για τον νέο γύρο κινητοποιήσεων της δημοτικής αρχής φαίνεται πως στάθηκε η φημολογούμενη έναρξη εργασιών στο τμήμα Ρίο-Κανελλοπούλου, όπου τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσει το ξήλωμα της υπάρχουσας γραμμής. Τι σημαίνει αυτό; Πως επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ της «Π» από τις 9 Ιουλίου που ανέφερε ότι «ξεπαγώνουν» τα έργα στο τμήμα Ψαθόπυργος-Κανελλοπούλου χωρίς πρόβλεψη για υπογειοποίηση από το Ρίο και έπειτα.
Ουσιαστικά, η εν λόγω εργολαβία περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί από το 2020, ωστόσο, «πάγωσε» σε αναμονή των αποφάσεων για την υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι την οδό Κανελλοπούλου, δηλ. τη χιλιομετρική θέση 123+500.
Επειδή η συγκεκριμένη εργολαβία εξελίσσεται μέχρι την Κανελλοπούλου και δεν προβλέπει καμία υπογειοποίηση, συνάγεται το λογικό συμπέρασμα, ότι το αίτημα του Δήμου Πατρέων και των κατοίκων της περιοχής για έναρξη της υπογειοποίησης από το Ρίο δεν μπορεί να υλοποιηθεί, τουλάχιστον από την υφιστάμενη εργολαβία.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News